Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

MVBER – przepisy zapewniające wolną konkurencję w branży motoryzacyjnej przedłużone

Komisja Europejska dosyć niespodziewanie przedłużyła wczoraj o pięć lat rozporządzenie w sprawie wyłączeń grupowych dla pojazdów silnikowych („MVBER”), co oznacza, że będzie ono obowiązywać do 31 maja 2028 r. Rozporządzenie z 2010 r. miało wygasnąć z końcem maja tego roku. Komisja zaktualizowała również dodatkowe wytyczne uzupełniające dla tych przepisów stanowiąc, że niezależne warsztaty powinny mieć równy […]

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w I kwartale 2023 r.

Poznaliśmy dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów dotyczące rejestracji nowych samochodów dostawczych i osobowych o DMC poniżej 3.5 tony. Czy chętnie kupowane są samochody z napędem elektrycznym i hybrydowym? Jaka marka jest najpopularniejsza na rodzimym rynku? Zapraszamy do zapoznania się z danymi.

Podsumowanie importu samochodów używanych w pierwszym kwartale 2023 r.

Kryzys spowodowany wojną i koronawirusem daje się we znaki na całym świecie. Najnowsze dane przynoszą promyk nadziei. Czy import używanych samochodów osobowych wróci do poziomów z 2021? W jakim wieku są najczęściej sprowadzane do Polski samochody osobowe?

Kwietniowy protest właścicieli stacji kontroli pojazdów. Tego dnia nie będzie przeglądów.

Właściciele warszawskich stacji kontroli pojazdów powzięli decyzję o zorganizowaniu protestu. W dniu jego odbywania się, badania techniczne nie będą wykonywane. Powodem strajku jest oczywiście wieloletni brak waloryzacji stawek za badania.

CLEPA Aftermarket Conference: Dostęp do danych kluczowy dla rozwoju Aftermarketu

W dniach 29 i 30 marca w Brukseli odbyła się 14. edycja konferencji CLEPA Aftermarket 2023. Temat tegorocznego spotkania to „Driving Service Innovation”. W wydarzeniu udział wzięło ponad 180 uczestników. Wśród nich znaleźli się m.in. prelegenci najwyższego szczebla z Komisji Europejskiej, Parlamentu, a także przedstawiciele przemysłu. Społeczność aftermarketowa dyskutowała podczas CLEPA 2023 o wyzwaniach związanych […]

CLEPA Aftermarket Conference: Dostęp do danych kluczowy dla rozwoju Aftermarketu

Przedstawiciele podmiotów skupionych wokół rynku wtórnego dyskutowali w ubiegłym tygodniu w Brukseli o wyzwaniach stojących przed branżą podczas konferencji CLEPA Aftermarket Conference 2023. Jednym z najczęściej pojawiających się wątków była digitalizacja i konieczność sprawiedliwego dostępu do danych generowanych przez pojazdy. CLEPA i inne organizacje branżowe doceniają horyzontalny akt o danych, ale nadal widzą potrzebę przepisów […]

Tendencje na rynku sprzedaży opon – raport Oponeo.pl

Niestabilna sytuacja polityczno-gospodarcza związana z pandemią i jej skutkami oraz wojną na Ukrainie istotnie wpłynęły na rynek ogumienia. Oponeo poddał analizie wybory zakupowe Polaków i wskazał najciekawsze tendencje sprzedażowe.

Potencjał danych generowanych przez samochody zagrożony przez nieuczciwą konkurencję

Prawodawstwo prokonsumenckie i prokonkurencyjne jest niezbędne do rozwoju tętniącego życiem, innowacyjnego i konkurencyjnego europejskiego rynku usług związanych z danymi generowanymi przez pojazdy. Sama Komisja szacuje, że do 2030 r. rynek ten może być globalnie wart 400 mld euro. Brakuje jednak przepisów by do tego rynku dostęp miały inne podmioty poza producentami pojazdów.

Czy Niemcy uratują silnik spalinowy?

Silniki spalinowe nadal będą miały przyszłość pod warunkiem, że będą wykorzystywały paliwo neutralne dla klimatu. Niemiecka rewolta, która namieszała ws. zakazu silników spalinowych po 2035 roku przyniosła rezultaty szybciej niż można było to sobie wyobrazić. Bruksela porozumiała się z Berlinem w tej sprawie, o czym poinformowano w sobotę.

Niewystarczająca infrastruktura zagrozi transformacji motoryzacji

Producenci części motoryzacyjnych inwestują w nowe rozwiązania na rzecz mobilności neutralnej dla klimatu, ale obawiają się, że inwestycjom tym nie będzie towarzyszyć równy wysiłek publiczny mający zapewnić pełne wdrożenie odpowiedniej infrastruktury we właściwym czasie.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.