Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:13 “Czy wiesz, że…” – kilka ciekawostek z rynku opon. MotoFocus TV. 14:05 Finał Wielkiej Loterii MILWAUKEE® – rozdano 270 nagród, w tym samochód 13:14 Czy to najnowocześniejszy magazyn w Europie? Zwiedziliśmy zrobotyzowany kompleks Inter Cars w Zakroczymiu. 10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie

Organizacje branżowe

Czy opłata za badanie techniczne auta wzrośnie w 2025 r.?

Opłata za podstawowe badanie techniczne samochodu osobowego w Polsce utrzymuje się na tym samym poziomie już od ponad 20 lat. Czy to właśnie rozpoczynający się 2025 rok będzie czasem gruntownych zmian na SKP? Mamy opinię eksperta.

Renault skarży się, że nie może produkować tanich samochodów. Wszystkiemu winna Unia?

Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi w obliczu poważnych wyzwań wynikających z rosnących wymagań regulacyjnych. Surowe przepisy Unii Europejskiej dotyczące emisji spalin, bezpieczeństwa oraz rozwoju elektromobilności znacząco podnoszą koszty produkcji samochodów, co stawia pod znakiem zapytania możliwość produkcji tanich pojazdów dla “szarego Kowalskiego”. Tymczasem na rynek europejski coraz śmielej wkraczają chińscy producenci, oferując konkurencyjne cenowo modele.

Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej

Wydarzenia takie jak konkurs Drive to Innovate w Warszawie oraz CLEPA Innovation Awards w Brukseli pokazują, jak innowacje w duchu zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji przekształcają przemysł motoryzacyjny, kształtując jego przyszłość.

Dalsze losy motoryzacji będą zależeć od tego dialogu

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen ogłosiła swoją decyzję o zwołaniu Strategicznego Dialogu na temat Przyszłości Przemysłu Motoryzacyjnego w Europie. W ostatnim komunikacie Komisji Europejskiej z 19 grudnia, podano, że dialog zostanie oficjalnie zainaugurowany już w styczniu 2025 r., aby szybko zaproponować i wdrożyć pilnie potrzebne branży środki.

Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny

Planowana nowelizacja prawa o ruchu drogowym budzi wiele pytań o jej wpływ na przyszłość branży motoryzacyjnej w Polsce. Obawy dotyczą szczególnie innowacyjnych rozwiązań, które mogą napotkać nowe bariery regulacyjne. Czy zmiany te rzeczywiście zahamują rozwój sektora, czy też stworzą przestrzeń dla dalszego postępu?

Rynek motoryzacyjny w Europie 2035 – przełomowe zmiany i przyszłe wyzwania

Na kongresie Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego Chrostopher Olsienkiewicz zaprezentował raport „At the Crossroads: The European Aftermarket in 2035”, opracowany przez specjalistów z  Boston Consulting Group. Przedstawiona została szczegółowa analiza przemian na europejskim aftermarkecie, który do 2035 roku może przejść radykalne zmiany pod wpływem nowych technologii, transformacji ekologicznej i zmieniających się preferencji klientów.

Ten silnik elektryczny nie korzysta z pierwiastków ziem rzadkich. Właśnie został nagrodzony.

Stowarzyszenie producentów części motoryzacyjnych CLEPA przyznało firmie ZF tytuł czołowego innowatora – “Innovation Award” w kategorii „Green” CLEPA. Nagrodzona technologia, silnik elektryczny bez wykorzystania pierwiastków ziem rzadkich, wyznacza nowe standardy w dziedzinie elektromobilności dzięki rezygnacji z magnesów i zwiększonej dbałości o zrównoważony rozwój przy zachowaniu tej samej wydajności. 

Przemysł i rynek motoryzacyjny w Polsce – podsumowanie roku [FILM]

Jedna z najważniejszych sesji minionego XIX Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego dotyczyła podsumowania sytuacji na rynku motoryzacyjnym w Polsce z uwzględnieniem ostatnich trendów i tendencji. Prelegenci przedstawili prognozy na kolejne miesiące i przewidywania dotyczące kondycji sektora. Nie zabrakło rynkowych ciekawostek.

Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze.

Najnowsze badania branżowe przeprowadzone przez CLEPA i McKinsey ujawnia, że aż 60% dostawców części przewiduje spadek przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dane są powodem do niepewności i rzucają nowe światło na nastroje w branży.

Jak dobierać olej do nowoczesnych samochodów? Wywiad.

Silniki samochodów, które w powszechnej świadomości wciąż uchodzą za nowoczesne, mają już niekiedy dziesięć bądź więcej lat. Prawidłowy dobór oleju do często mocno już zużytych jednostek poddanych downsizingowi czy silników pracujących w układach hybrydowych to wyzwanie dla warsztatów samochodowych. O porady w tym zakresie poprosiliśmy Magdalenę Szczepańską, pełniącą funkcję doradcy ds. wsparcia technicznego w firmie […]

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.