Menu

Organizacje branżowe

Cyfrowe i zrównoważone rozwiązania dla konkurencyjnego rynku – zapowiedź konferencji CLEPA Aftermarket 2024

Ubiegłoroczna edycja konferencji CLEPA Aftermarket dotyczyła dostępu do danych zbieranych i przetwarzanych przez pojazdy. Tym razem więcej uwagi zostanie poświęcone rozwiązaniom, które mają zapewnić wtórnemu rynkowi motoryzacyjnemu konkurencyjność względem oferty i działań producentów pojazdów.

Pierwsza elektryczna zadyszka? UE wyprodukuje mniej elektryków niż zakładano.

W 2024 r. kraje UE mają zamiar wyprodukować łącznie 2,6 mln pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest on jednak niższy od wcześniejszych szacunków. Wstępne prognozy z 2021 r. przewidywały, że UE wyprodukuje ponad trzy miliony pojazdów elektrycznych.

2023 rok nie był łatwy dla branży oponiarskiej. Czy dane z IV kwartału zwiastują zmianę?

Dane sprzedaży opon z czwartego kwartału wykazują poprawę tendencji obecnej na rynku w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku. Jak prezentuje się obecna sytuacja na rynku sprzedaży opon w Polsce i Europie?

SKP w kryzysie. Branża apeluje o waloryzację stawek za badania techniczne pojazdów.

Od dwóch dekad opłata za obowiązkowe badanie techniczne samochodu osobowego nie drgnęła i wynosi 98 złotych. Jest to jedna z opłat, które najwytrwalej bronią się przed podwyżkami.

Czy motoryzacja może zostać zmonopolizowana? Apel do Komisji Europejskiej.

Producenci pojazdów sprawują monopolistyczną kontrolę nad danymi generowanymi przez pojazdy należące do europejskich konsumentów i firm. To znacznie ogranicza wybór innowacyjnych usług, które niezależni usługodawcy mogliby świadczyć – gdyby mieli równy dostęp do danych pojazdów. Organizacje reprezentujące łącznie 80% europejskiej motoryzacji, w tym producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych, warsztaty i ich dostawy technologii, firmy świadczące […]

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2023 r.

Po spadku w 2022 r., w roku 2023 mieliśmy do czynienia z odbiciem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t.). W trakcie minionego roku, rynek stopniowo pokonywał problemy z dostępnością nowych pojazdów. Obecnie nie są one już doskwierające.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 2024 – znamy datę!

Wiadomo już, kiedy odbędzie się tegoroczny, XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Nowy prezes CLEPA

Europejskie Stowarzyszenie Dostawców Motoryzacyjnych (CLEPA) wybrało nowego prezesa. Został nim Matthias Zink. Kadencja przewodniczącego będzie obowiązywała przez 2 lata od stycznia 2024 roku.

Zmiany w badaniach technicznych pojazdów w 2024 r.

Minął kolejny rok oczekiwania na zmiany w zakresie badań technicznych, dokonywanych przez okręgowe stacje kontroli pojazdów. Jakie zmiany na pewno wejdą w życie w 2024 r.? Czy podniesiona zostanie opłata za przeglądy?

Gospodarka i geopolityka a przemysł motoryzacyjny. Jak na siebie oddziałują?

Ostatni z paneli dyskusyjnych zorganizowanych w trakcie XVIII kongresu SDCM poświęcony został spojrzeniu na teraźniejszość i przyszłość przemysłu motoryzacyjnego w obliczu zmian gospodarczych i geopolitycznych. Chiny, Rosja i kryzys gospodarczy, jak wpływają na motoryzację?

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.