Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.03 Nowe części marki Alfa e-Parts dostępne na rynku 14.03 Konferencja ZF Aftermarket w Iławie. Nowości i plany na przyszłość. 14.03 Branża motoryzacyjna w Polsce 2024/2025 – pobierz RAPORT 14.03 Letnie opony przetestowane przez PZPO, Dudę i Politechnikę Rzeszowską 13.03 Konkurs febi – wyniki

Organizacje branżowe

Branża motoryzacyjna w Polsce 2024/2025 – pobierz RAPORT

Jest już dostępny najnowszy raport dotyczący kondycji branży motoryzacyjnej w Polsce i Europie, przygotowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Zawiera on ważne dane dotyczące sytuacji producentów, dystrybutorów części oraz warsztatów samochodowych. Można pobrać go za darmo.

Letnie opony przetestowane przez PZPO, Dudę i Politechnikę Rzeszowską

Jaka jest różnica w drodze hamowania między oponami letnimi klasy premium, budżetowymi, a tymi niskich osiągów? Testy Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) przeprowadzone latem w 2024 roku wraz Politechniką Rzeszowską oraz ekspertem motoryzacyjnym – Grzegorzem Dudą wykazały te zależności. 

Zmiany w ekosystemie rynku części zamiennych – wkrótce konferencja CLEPA Aftermarket 2025

Podczas gdy trendy takie jak elektromobilność, łączność i rozwój zaawansowanych systemów wspomagających stają się powszechnie znane, nowym obszarem zainteresowania rynku motoryzacyjnego staje się cyberbezpieczeństwo. Od lipca 2024 r. wszystkie pojazdy sprzedawane w UE muszą być wyposażone w zatwierdzony system zarządzania cyberbezpieczeństwem. Oznacza to zmiany w ekosystemie rynku części zamiennych. Związane z nimi zagadnienia będą komentowane […]

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2024 roku – podsumowanie

Rok 2024 przyniósł kontynuację wzrostowego trendu na rynku nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony. Według danych PZPM, w całym 2024 roku zarejestrowano znacznie więcej samochodów niż w 2023. Wynik rejestracji zbliżony jest do poziomu sprzed pandemii i tylko o 7 tys. sztuk niższy od rekordu z 2019 roku.

Jak patenty SEP mogą blokować rozwój motoryzacji w przyszłości?

Budowa współczesnych samochodów to przede wszystkim technologia. Każdy pojazd, niezależnie od segmentu, obecnie wykorzystuje cały wachlarz nowinek, takich jak łączność 5G, systemy nawigacyjne, zaawansowany komputer pokładowy, system czujników i radarów i wiele więcej. Jest jednak problem: dostęp do kluczowej technologii nie jest darmowy, a firmy muszą w tym obszarze uzyskać licencję SEP. O co chodzi?

Czy Unia Europejska zdoła naprawić rynek części?

Niejasne przepisy prawne oraz brak jednoznacznego statusu prawnego dla części używanych utrudniają działalność firm regenerujących, dystrybutorów oraz warsztatów motoryzacyjnych. Jednak pojawia się szansa na zmiany – nowe regulacje dotyczące między innymi pojazdów wycofanych z eksploatacji (ELVR) mogą w końcu uporządkować ten rynek i otworzyć nowe możliwości.

Dyskusja o przyszłości motoryzacji w Europie. Jak wyjść z kryzysu obronną nogą?

Kryzys w przemyśle motoryzacyjnym trwa. Tylko w 2024 roku zlikwidowano aż 54 tysiące miejsc pracy w sektorze produkcji części. To nie jest jedyny problem: Europa traci konkurencyjność na rzecz rozbijających się rynków azjatyckich.

Jubileuszowy Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 2025 – znamy datę

Wiemy już kiedy oraz gdzie, odbędzie się XX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Organizatorzy zapowiadają, że jubileuszowa edycja będzie wyjątkowa, jednak póki co nie zdradzają szczegółów dotyczących programu wydarzenia.

Rząd zaciska pętlę na branży motoryzacyjnej? Nowe podatki mogą zahamować rozwój sektora.

Zmiany w podatkach i przepisach drogowych mogą sprawić, że Polska straci status centrum innowacji motoryzacyjnych. Eksperci alarmują – jeśli Sejm przeforsuje nowe regulacje, koncerny przeniosą badania i rozwój do Czech i Niemiec, a tysiące polskich inżynierów zostanie zmuszonych do emigracji. Czy to koniec polskiej „Doliny Krzemowej” motoryzacji?

Nowy program dopłat do elektryków obniży cenę samochodu nawet o połowę? Zapisy ruszają 3. lutego.

Nowy program dopłat „NaszEauto” otwiera przed nabywcami samochodów elektrycznych możliwość uzyskania wsparcia sięgającego 40 tys. zł, co znacząco obniża koszt zakupu pojazdu na prąd. Dzięki temu najtańszy elektryk na rynku – Dacia Spring, której cena katalogowa wynosi 76 900 zł – może kosztować mniej niż połowę tej kwoty. Jakie są warunki?

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.

Pixel