Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:59 Trzy urządzenia OSRAM nagrodzone za wzornictwo 13:17 Jak poprawnie czytać etykiety olejów silnikowych? 10:17 Polska spółka EVorkshop autoryzowanym partnerem CATL – chińskiego producenta baterii 16.07 Kompleksowa diagnostyka za pół ceny! Oprogramowanie ESI[tronic] taniej o połowę. 16.07 Nie tylko blacha – Twoja przestrzeń na drodze

Prawo i przepisy

Po co komu MV BER / GVO? Korzyści z regulacji.

Po co powstało rozporządzenie MV BER / GVO i jakie realne korzyści niesie dla poszczególnych aktorów na rynku motoryzacyjnym? Regulacja ta ma znaczenie nie tylko dla warsztatów.

Oryginał, porównywalna jakość, zamiennik – jak nie popełnić błędu przy doborze części?

W gąszczu terminologii motoryzacyjnej, zwłaszcza w kontekście części zamiennych, łatwo o pomyłkę. „Oryginał”, „część oryginalna”, „część porównywalnej jakości”, „zamiennik” – te określenia bywają używane zamiennie, wprowadzając w błąd zarówno właścicieli pojazdów, jak i samych mechaników. Tymczasem, w świetle unijnego prawa i dbałości o utrzymanie gwarancji, precyzyjne rozróżnienie między nimi jest kluczowe.

Szkolenia Marelli – lipiec i sierpień 2025

Prezentujemy grafik szkoleń zaplanowany przez firmę Marelli Aftermarket Poland na lipiec oraz sierpień. Wszystkie szczegóły dostępne są w poniższej tabeli.

Obowiązkowe elektryczne floty w UE – co będzie dalej?

Toczące się obecnie w Brukseli dyskusje pozwalają sądzić, że w Europie może dojść do zachwiania filarów codziennej mobilności, zaopatrzenia i napraw.

MV BER/GVO w pigułce: przewodnik dla warsztatu niezależnego

Dla niezależnych warsztatów samochodowych, zrozumienie i wykorzystywanie MV BER zwanego również GVO jest kluczowe i otwiera drzwi do obsługi nowych pojazdów, a tym samym poszerza grono potencjalnych klientów. W tym artykule przyjrzymy się bliżej MV BER/GVO, wyjaśniając jego najważniejsze aspekty i wskazując, jak warsztaty niezależne mogą to wykorzystać dla własnych korzyści.

Europa traci miliardy przez fałszowane przebiegi. Ukryte koszty aut używanych.

Europejski rynek samochodów używanych, którego wartość w 2024 roku wyniosła 635 miliardów euro, nadal jest w znacznym stopniu podatny na oszustwa. Według raportu, w 2024 roku 4,9% pojazdów miało sfałszowany przebieg, a aż 40% nosiło ślady wcześniejszych uszkodzeń. Fałszowanie liczników generuje roczne straty szacowane na około 5,3 miliarda euro, przy czym wiele przypadków pozostaje niewykrytych. […]

Jak zdobyć dostęp do danych naprawczych producentów samochodów? Wywiad.

ALLDATA to jedyna platforma w Europie, która oferuje warsztatom niezależnym dostęp do danych naprawczych, pochodzących od producentów samochodów, w niezmienionej formie. Z Karolem Englertem, dyrektorem zarządzającym europejskiego oddziału firmy rozmawialiśmy m.in. o tym, jak pozyskiwane są te dane, jak zdobyć do nich dostęp i ile on kosztuje.

Kiedy wygasa prawo do serwisowania samochodów w niezależnych warsztatach?

Jaka jest przyszłość rozporządzenia MV BER? Regulacja wygasa już w 2028 roku, a kolejne przedłużenie może wiązać się ze zmianami. Proces legalizacyjny trwa kilka lat, zatem jeszcze wszystko może się wydarzyć. Jakie są wyzwania związane z rozporządzeniem?

Czy warsztaty korzystają z rozporządzenia MV BER? Analiza.

Rozporządzenie MV BER, zwane także GVO, to potężne narzędzie, które teoretycznie otwiera niezależnym warsztatom drzwi do obsługi pojazdów na gwarancji. Czy mechanicy faktycznie wykorzystują potencjał tej regulacji? Czy klienci masowo migrują z autoryzowanych serwisów do tych niezależnych w początkowym okresie eksploatacji pojazdu? Przyjrzyjmy się twardym danym, aby odpowiedzieć na te pytania.

Argumenty ASO kontra niezależni: co naprawdę działa na kierowców?

W obliczu konkurencji ze strony niezależnych warsztatów, która została wzmocniona przez rozporządzenie MV BER, autoryzowane stacje obsługi (ASO) intensywnie pracują nad utrzymaniem swoich klientów, zwłaszcza tych z nowymi pojazdami. Mają do tego swoje sprawdzone argumenty, które często odwołują się do emocji, poczucia bezpieczeństwa i obaw o utratę wartości samochodu. Dla warsztatów niezależnych kluczowe jest zrozumienie […]

Regulacje MV BER/GVO, sprawozdania środowiskowe w warsztacie, dostęp do danych, telematyka, zmiany w badaniach technicznych pojazdów – to tylko kilka przykładowych terminów, które powinny być znane każdej osobie związanej z branżą warsztatową. Kategoria “Prawo i przepisy” pozwoli Ci być na bieżąco ze zmianami w branży warsztatowej. 

Śledź zmiany przepisów dotyczących prowadzenia warsztatu samochodowego, zatrudniania pracowników, zmian w badaniach technicznych pojazdów lub ustaw dotyczących ich dopuszczenia do ruchu. Oszczędź swój czas i korzystaj z jednego, sprawdzonego źródła informacji, jakim jest portal MotoFocus.pl. 

Publikowane przez nas treści tworzone są przez doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych. W naszych materiałach często pojawiają się komentarze specjalistów w tematyce prawa motoryzacyjnego.