Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
17.04 Konkurs Hengst 17.04 Ewolucja w Klimatyzacji Samochodowej: urządzenia WAECO na R456a czyli zamiennik dla R134a oraz rozwiązania do obsługi R744. 17.04 Jedna, kilka czy wiele marek? Jak naprawiają europejskie warsztaty. 17.04 Powszechne przyczyny awarii czujników NOx 17.04 Kontynuacja czy rewolucja? Wywiad z nowym prezesem spółki LUMAG.

Elektromobilność

Zawieszenie pneumatyczne w samochodzie elektrycznym. Czym się różni od standardowego?

Pneumatyczne zawieszenie stosowane jest zarówno w pojazdach elektrycznych jak i tradycyjnych samochodach spalinowych. Jakie różnice występują pomiędzy układami zawieszenia w tych pojazdach?

Co zrobić, żeby było więcej młodych mechaników? Pojawiają się nowe inicjatywy.

Przedstawicieli branży warsztatowej są zmuszeni do szukania młodych utalentowanych mechaników, którzy są chętni do pracy. Spowodowane jest to ciężką sytuacją na rynku pracy i znikomą ilością wykwalifikowanych mechaników. Nie brakuje za to ogłoszeń z ofertami o pracę. Z tego powodu pracownicy są poszukiwani w niekonwencjonalny sposób. Jednym z nowych pomysłów jest konkurs Young Car Mechanic.

W Polsce powstanie zakład recyklingu akumulatorów do samochodów elektrycznych

Niedawno powstała spółka AE Elemental będzie prowadziła zakład recyklingu akumulatorów litowo-jonowych do samochodów i innych pojazdów z napędem elektrycznym. Gdzie prowadzony będzie recykling? Kto stoi za przedsięwzięciem?

Zmiany w polskim oddziale Shell

Zmieniają się stanowiska kierownicze w polskim oddziale Shell. Za co będą odpowiedzialne nowe osoby i jaką rolę będą pełniły?

Czy Polskę i Polaków stać na samochody elektryczne? MotoFocus TV.

Samochody elektryczne w Polsce to nadal nisza. Co czeka kierowców jak i przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej w kontekście unijnych regulacji – w tym zakazu produkcji aut spalinowych od 2035 r.? Na pytania Witolda Hańczki odpowiada Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Cyfrowe i zrównoważone rozwiązania dla konkurencyjnego rynku – zapowiedź konferencji CLEPA Aftermarket 2024

Ubiegłoroczna edycja konferencji CLEPA Aftermarket dotyczyła dostępu do danych zbieranych i przetwarzanych przez pojazdy. Tym razem więcej uwagi zostanie poświęcone rozwiązaniom, które mają zapewnić wtórnemu rynkowi motoryzacyjnemu konkurencyjność względem oferty i działań producentów pojazdów.

Pierwsza elektryczna zadyszka? UE wyprodukuje mniej elektryków niż zakładano.

W 2024 r. kraje UE mają zamiar wyprodukować łącznie 2,6 mln pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest on jednak niższy od wcześniejszych szacunków. Wstępne prognozy z 2021 r. przewidywały, że UE wyprodukuje ponad trzy miliony pojazdów elektrycznych.

W jaki sposób wzrost popularności samochodów elektrycznych wpływa na działalność warsztatów samochodowych? Czy dotychczasowe stanowiska pracy są zagrożone? Jakich nowych kompetencji wymaga serwisowanie pojazdów zasilanych energią elektryczną? O tym przeczytasz w dziale “Elektromobilność”. Jest on odpowiedzią na rosnące zainteresowanie elektromobilnością i zmianą lub rozszerzeniem profilu działalności wielu warsztatów samochodowych. 

Znajdziesz tu rzetelne i aktualne informacje dotyczące samochodów elektrycznych, baterii i innych komponentów niezbędnych do ich prawidłowego działania i serwisowania.