Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
09.05 Brembo podsumowuje pierwszy kwartał 2025. „Sektor motoryzacyjny boryka się z trudnościami” 08.05 Globalna konferencja Boscha: firma zalicza spadek przychodów, ale inwestuje miliardy 08.05 Jameel Motors i Geely Auto wchodzą na polski rynek. Nowa marka niebawem na drogach. 08.05 Powertrain Poland 2025: wydarzenie już niebawem w Warszawie 08.05 Polak wybrany Delegatem Członków Korporacyjnych CITA

Raporty

Starsze samochody wciąż napędzają rynek niezależnych warsztatów. Wiek aut rośnie, ale nie wszędzie w tym samym tempie.

Choć liczba nowych samochodów na polskich drogach systematycznie rośnie, rzeczywistość warsztatowa wygląda zgoła inaczej. Do niezależnych serwisów trafiają głównie pojazdy starsze. Z danych zebranych w ankietach przeprowadzonych wśród przedstawicieli warsztatów wynika, że dominują starsze roczniki – a różnice między małymi a dużymi miastami w strukturze wieku obsługiwanych aut są bardzo wyraźne.

Niezależne warsztaty na rozdrożu

Z jednej strony niezależne warsztaty zyskują klientów, ale z drugiej martwią się o przyszłość – to paradoks środkowoeuropejskiego rynku usług motoryzacyjnych.

Klientów w warsztatach przybywa. Gdzie wzrosty są największe?

Niezależne warsztaty samochodowe mogą mówić o kontynuacji dobrej passy. W porównaniu z ubiegłym rokiem, więcej kierowców korzysta z ich usług – taki obraz wyłania się z najnowszego badania. Choć ogólna tendencja jest pozytywna, szczegółowe dane pokazują, że nie wszędzie zmiany przebiegają w równym tempie.

Porównanie zarobków w warsztatach: duże miasta vs. małe miasta

W poprzednim materiale zaprezentowaliśmy porównanie względem różnych regionów Polski. Tym razem skupimy się na różnicach wynagrodzeń w zależności od wielkości miast.

Czy Polacy wybierają najtańsze części samochodowe? Zaskakujące wnioski z analizy.

Jako że realny średni wiek samochodu w Polsce przekracza już 15 lat i według wszelkich prognoz będzie wzrastał, w powszechnej opinii najpopularniejszą na rynku grupą części zamiennych są te… najtańsze. Sprawdziliśmy, czy jest tak w rzeczywistości?

Średnie wynagrodzenia w warsztatach – wyniki ankiety, porównanie wschodu z zachodem

Ile zarabia kierownik hali warsztatowej, a ile elektromechanik? Mamy wyniki ankiety, na podstawie których można przedstawić przybliżone wysokości zarobków. Badanie wykazało, że kwoty mogą być zróżnicowane w różnych regionach Polski. Dziś omówimy to na przykładzie porównania wschodnich i zachodnich województw kraju.

Alarmujące wyniki ankiety. Dlaczego polskie warsztaty nie są zainteresowane zwrotami rdzeni do regeneracji części?

Aż 83,6% warsztatów po zakupie części regenerowanych nie jest zainteresowanych zwrotem tzw. rdzeni, czyli wymontowanych z pojazdu części, które można poddać procedurze profesjonalnej regeneracji. Jaki jest najczęstszy powód braku zainteresowania? Znamy odpowiedź.

Branża motoryzacyjna w Polsce 2024/2025 – pobierz RAPORT

Jest już dostępny najnowszy raport dotyczący kondycji branży motoryzacyjnej w Polsce i Europie, przygotowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Zawiera on ważne dane dotyczące sytuacji producentów, dystrybutorów części oraz warsztatów samochodowych. Można pobrać go za darmo.

Kondycja warsztatów samochodowych w 2024 r. – podsumowanie

Czy drugie półrocze minionego roku okazało się dla warsztatów lepsze czy gorsze niż pierwsze? Jaka jest tendencja, którą możemy zaobserwować w tegorocznych wynikach badań rynku? Zapraszamy po odpowiedzi na wskazane pytania do naszego artykułu.

Jaki jest udział robocizny w ostatecznej cenie naprawy samochodu?

Na rentowność oraz konkurencyjność warsztatu samochodowego ma wpływ wiele czynników, wśród których jednym z najistotniejszych są koszty składające się na stawkę roboczogodziny. Stanowią one znaczną część finalnej ceny naprawy. Co ważne, udział ten bywa różny w zależności od lokalizacji czy wielkości warsztatu. Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych danych.

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.