Menu

Raporty

Przyjmować czy nie przyjmować? Czy warsztaty widzą sens we współpracy ze szkołami motoryzacyjnymi?

Praktyki zawodowe są obowiązkiem każdego ucznia szkoły motoryzacyjnej, który chce otrzymać tytuł zawodowy. Jak się okazuje, stosunkowo duży procent uczniów takich szkół nie jest zainteresowany pracą w sektorze usługowym. Czy w takiej sytuacji warsztaty są chętne na przyjmowanie praktykantów?

Przychody warsztatów samochodowych – wzrosty czy spadki?

Na rentowność warsztatu składa się wiele elementów, począwszy od oferty cenowej świadczonych usług, wysokości marży na części zamienne, a na szeroko pojętych kosztach prowadzenia działalności kończąc. Końcowy wynik finansowy warsztatu jest więc wypadkową tych wszystkich czynników.

Czy warsztaty chętnie przyjmują uczniów na praktyki? Jakie powierzają im zadania?

Edukacja zawodowa to niezbędny element dla prawidłowego funkcjonowania rynku napraw pojazdów. Właściciele warsztatów samochodowych zdają sobie z tego sprawę, ale… czy zawsze chętnie angażują się w zawodową adaptację młodzieży, przyjmując uczniów na praktyki? Badanie na ten temat przeprowadziliśmy w Polsce oraz kilku innych krajach europejskich.

Części regenerowane i używane – czy znajdują się w ofercie dystrybutorów?

Unia Europejska ustala ramy prawne dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym. Dla motoryzacyjnego rynku wtórnego może oznaczać to coraz większą presję na powtórne wykorzystanie części zamiennych. Czy polscy dystrybutorzy już teraz mają w swoich ofertach części regenerowane oraz używane?

Dostępność części w magazynach dystrybutorów – jak się zmieniła w minionym roku?

Czy problemy z brakiem części zamiennych na rynku wtórnym zostały ostatecznie zażegnane? Przedstawiamy wyniki badania, przeprowadzonego wśród dystrybutorów części.

Usługa „door-to-door” w niezależnych warsztatach – wyniki badania

Nagły wzrost popularności usługi door-to-door w warsztatach samochodowych odnotowano na początku pandemii COVID-19. Czy także dziś, warsztaty są skłonne odbierać pojazdy od klientów i dostarczać je po naprawie? Mamy wyniki badania dotyczącego tej kwestii, przeprowadzonego w Polsce i w innych krajach europejskich.

Sztuczna inteligencja w produkcji części – czy firmy widzą potencjał?

Przemysł wkracza w nową erę digitalizacji i wykorzystania sztucznej inteligencji. Znajduje ona zastosowanie w coraz liczniejszych branżach. Postanowiliśmy sprawdzić, na jakim etapie wyścigu technologicznego znajduje się branża motoryzacyjna, a konkretnie produkcja części samochodowych.

Segmenty cenowe części a wartość pojazdu

Części zamienne z wysokiej, średniej czy niskiej półki cenowej? Decyzje zakupowe właścicieli pojazdów zależne są od wielu czynników. Jednym z głównych parametrów jest wartość rezydualna pojazdu. Po jakie części sięgają zazwyczaj posiadacze droższych, a po jakie tańszych aut? Jak duże są obszary przewag rynkowych w poszczególnych segmentach cenowych części? Odpowiedzi w poniższym artykule.

O ile wzrosły ceny części zamiennych w III kwartale roku?

Trudno znaleźć produkty, których ceny nie poszły w górę w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Czy części motoryzacyjne są wyjątkiem na tym tle? Z jaką skalą podwyżek mamy do czynienia w bieżącym roku? Przedstawiamy wyniki badania, opartego na danych pochodzących od producentów części zamiennych.

Samochody zastępcze w warsztatach – w których krajach oferowane są częściej?

Kierowca, oddając samochód do naprawy, może mierzyć się z dylematem utraty mobilności. W dużych miastach, gdzie połączenia komunikacyjne są rozwinięte, chwilowy brak samochodu nie stanowi tak dużego problemu. Natomiast w miastach, gdzie dostęp do komunikacji publicznej jest utrudniony, brak dostępu do transportu może zakłócić rytm życia codziennego. Warsztaty samochodowe coraz częściej wychodzą naprzeciw temu problemowi […]

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.