Menu

Raporty

Czy potrzeba więcej zajęć praktycznych w szkołach samochodowych?

Wszystkie szkoły samochodowe są doskonale wyposażone w najnowocześniejsze narzędzia warsztatowe a nauczyciele otrzymują wysokie wynagrodzenia dzięki swojej szerokiej wiedzy – tak wygląda świat idealny, do którego nam daleko. W poniższym artykule przyjrzymy się przyziemnej sprawie. Czy nauczyciele mają do dyspozycji wystarczająco czasu, aby przekazać swoją wiedzę?

Nauczyciele z samochodówek podnoszą swoje kwalifikacje, ale co ze wzrostem płac?

Pensje nauczycieli wywołały już nie jedną medialną burzę. Nauczyciele przedmiotów technicznych w szkołach motoryzacyjnych regularnie poszerzają swoją wiedzę, aby lepiej przygotować uczniów do zawodu. Kto za te szkolenia płaci? Czy wyższe kwalifikacje oznaczają wyższą wypłatę? Odpowiedzi znajdują się w poniższym artykule.

Jak wyglądają relacje warsztatów z klientami? Standardy obsługi.

Dobry kontakt z klientami warsztatu samochodowego w obecnych czasach nabiera znaczenia i jest istotną wartością dodaną do wysokiej jakości usług. Sprawdziliśmy, jakie podejście do nowoczesnych form kontaktu ze swoimi klientami mają przedstawiciele niezależnych warsztatów.

Ceny usług w warsztatach – dynamika zmian, elementy składowe

Kryzys, inflacja, podwyżki – te hasła odmieniamy w ostatnim czasie przez wszystkie przypadki. Nie dziwi zatem fakt toczących się dyskusji na temat podnoszenia cen usług przez warsztaty samochodowe. Czy jednak ceny te będą nadal wzrastać? Gdzie warsztaty mogą szukać szansy na poprawę swojej marży? Oto odpowiedzi.

Jak szkolenia dla nauczycieli z samochodówek wpływają na przyszłe kadry w warsztatach?

W środowisku zawodowych mechaników pojawiają się głosy niezadowolenia spowodowanego niskim poziomem wiedzy absolwentów szkół samochodowych. Nauczyciele przedmiotów technicznych w szkołach samochodowych od lat mierzą się z galopującym rozwojem technologii stosowanych w motoryzacji. Oczywistym jest, że aby skutecznie wdrażać wiedzę dotyczącą nowych technologii niezbędne jest regularne szkolenie. Jaka  jest oferta szkoleń dla nauczycieli? Jak nauczyciele oceniają […]

Czy polskie szkoły samochodowe są dobrze wyposażone? Znamy zdanie nauczycieli.

Wyposażenie szkół kształcących przyszłych mechaników jest niezwykle ważne dla odpowiedniego poziomu ich wiedzy i umiejętności. Aby poznać jego stan, przeprowadziliśmy ankietę wśród nauczycieli szkół branżowych oraz techników. Oto wyniki.

Sposoby pozyskiwania klientów przez warsztaty: małe miasta vs. duże, pesymiści vs. optymiści

Jak pozyskać większą liczbę klientów warsztatu samochodowego? Co ciekawe odpowiedź na to pytanie może być zależna od wielu czynników, takich jak wielkość miejscowości, w której prowadzony jest biznes lub aktualna kondycja tegoż biznesu. Przedstawiamy wyniki naszej ankiety oraz komentarze ekspertów.

Najważniejsze problemy warsztatów: małe miasta vs. duże, pesymiści vs. optymiści

Aktualne, największe problemy warsztatów samochodowych są proste do wskazania. Niemal każdy narzeka na rosnące koszty działalności czy brak wykwalifikowanego personelu na rynku pracy. Okazuje się jednak, że część warsztatowych wyzwań nabiera na znaczeniu w dużych lub małych miastach. Inaczej także swoje problemy definiują przedstawiciele warsztatów patrzący na rynek z optymizmem, a inaczej ci, negatywnie oceniający […]

Dystrybutorzy części w Polsce – jak ważna jest dla nich sprzedaż zagraniczna?

Jak duża część polskich dystrybutorów części prowadzi szeroko zakrojoną ekspansję zagraniczną? Czy przychody z innych rynków stanowią ważny element corocznych przychodów? Odpowiedzi na te pytania, przedstawiamy poniżej.

Jakich kosztów najbardziej obawiają się producenci części w 2023 r.?

2023 to kolejny rok inflacyjny, w którym przedsiębiorcy mogą spodziewać się wzrostu kosztów działalności. O największe wyzwania w tym zakresie zapytaliśmy producentów części motoryzacyjnych, działających na polskim rynku. Oto wyniki badania.

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.