Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
08:40 Purflux Filtration to nowa nazwa znanego producenta. Projekt dla przyszłości grupy. 24.07 Odkażanie pojazdów ozonem w świetle nowych regulacji 24.07 Ile zarabiają warsztaty? Znamy stawki roboczogodziny. 24.07 Nowe klucze dynamometryczne popularnego dystrybutora. Zakres “od napraw pojazdów, po przemysł lotniczy”. 24.07 Volkswagen T5 nie osiąga temperatury roboczej – porada techniczna

Raporty

Cena serwisu klimatyzacji w dużych i małych miastach – ta statystyka zaskakuje

W ogólnym założeniu mogłoby się wydawać, że ceny usług warsztatowych w dużych miastach są średnio wyższe niż te w małych miejscowościach. Przyglądając się bliżej statystykom można jednak dojść do ciekawych wniosków dotyczących funkcjonowania rynku. Wartymi obserwacji polami okazują się szczególnie usługi w zakresie diagnostyki oraz serwisu układów klimatyzacji samochodowej, napełnianych tzw. “nowym czynnikiem” R1234yf.

Ile kosztuje serwis klimatyzacji? Znamy ceny z polskich warsztatów.

Jakie stawki za diagnostykę, serwis i odgrzybianie układu klimatyzacji ustalają polskie warsztaty? W którym regionie kraju jest najtaniej, a gdzie najdrożej? Jaki procent warsztatów obsługuje auta z tzw. “nowym czynnikiem” chłodniczym? Odpowiedzi na te i inne pytania przedstawiamy poniżej.

Dlaczego niektóre warsztaty przyciągają więcej klientów niż inne?

Mówi się, że jeżeli ktoś jest od wszystkiego, to jest do niczego. Czy powiedzenie to ma swoje odzwierciedlenie w świecie warsztatowym? Wszakże mechanik potrafiący przeprowadzić wymianę rozrządu powinien być w stanie przeprowadzić ją w samochodach większości marek. Jednakże serwis nowoczesnych samochodów wymaga specjalistycznych (i drogich) narzędzi, innych dla każdego producenta samochodów. Czy i jak to […]

Jaka część polskiej produkcji części samochodowych trafia na eksport?

Polska jest 7. eksporterem części motoryzacyjnych na świecie. Wg indeksu WTEx w 2022 r. wartość wyeksportowanych części wyniosła 15,1 mld USD, co stanowiło 3,6% wartości światowego eksportu części. Jaki procent swoich wyrobów przeznaczają na eksport producenci części działający na terenie Rzeczpospolitej?

Czy trudna sytuacja na rynku spowolniła inwestycje w warsztatach?

Rok 2023 nie był łatwym czasem dla całej branży motoryzacyjnej. Wysokie ceny surowców, rosnące koszty utrzymania działalności czy brak siły roboczej to tylko niektóre trudności, z którymi borykać się musiał sektor automotive w ostatnich latach. Czy pomimo trudnej sytuacji, w warsztatach przeprowadzane są inwestycje?

Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – podsumowanie 2023 r. RAPORT.

Najnowszy raport dotyczący kondycji producentów i dystrybutorów części, a także warsztatów samochodowych jest już dostępny. Zostały w nim podsumowane dane zebrane dotyczące 2023 r. Raport został przygotowany przez MotoFocus.pl we współpracy ze Stowarzyszeniem Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, Santander Bank Polska i Polską Agencją Inwestycji i Handlu.

Przyjmować czy nie przyjmować? Czy warsztaty widzą sens we współpracy ze szkołami motoryzacyjnymi?

Praktyki zawodowe są obowiązkiem każdego ucznia szkoły motoryzacyjnej, który chce otrzymać tytuł zawodowy. Jak się okazuje, stosunkowo duży procent uczniów takich szkół nie jest zainteresowany pracą w sektorze usługowym. Czy w takiej sytuacji warsztaty są chętne na przyjmowanie praktykantów?

Przychody warsztatów samochodowych – wzrosty czy spadki?

Na rentowność warsztatu składa się wiele elementów, począwszy od oferty cenowej świadczonych usług, wysokości marży na części zamienne, a na szeroko pojętych kosztach prowadzenia działalności kończąc. Końcowy wynik finansowy warsztatu jest więc wypadkową tych wszystkich czynników.

Czy warsztaty chętnie przyjmują uczniów na praktyki? Jakie powierzają im zadania?

Edukacja zawodowa to niezbędny element dla prawidłowego funkcjonowania rynku napraw pojazdów. Właściciele warsztatów samochodowych zdają sobie z tego sprawę, ale… czy zawsze chętnie angażują się w zawodową adaptację młodzieży, przyjmując uczniów na praktyki? Badanie na ten temat przeprowadziliśmy w Polsce oraz kilku innych krajach europejskich.

Części regenerowane i używane – czy znajdują się w ofercie dystrybutorów?

Unia Europejska ustala ramy prawne dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym. Dla motoryzacyjnego rynku wtórnego może oznaczać to coraz większą presję na powtórne wykorzystanie części zamiennych. Czy polscy dystrybutorzy już teraz mają w swoich ofertach części regenerowane oraz używane?

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.