Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Raporty

Sondaż – Rynek motoryzacyjny w liczbach

15.970 – Średni przebieg roczny w kilometrach samochodów w Polsce. 1.920 – Ilość warsztatów w Polsce zrzeszonych w różnego rodzaju sieciach tworzonych przez dystrybutorów części samochodowych na przykład takich jak: Lider Serwis, Q – Service, OK. Serwis, Moto Complex. 2,2 mln – Szacunkowa ilość sztuk tłumików sprzedawanych rocznie na rynku polskim. 8% – Jest to […]

Sondaż – Elastyczne przewody hamulcowe

Gdy mówimy o bezpieczeństwie jazdy samochodem wielokrotnie mamy na myśli amortyzatory, hamulce i opony. I to bardzo słusznie. Lecz diabeł tkwi w szczegółach. Jednym z istotnych elementów układu hamulcowego są przewody hamulcowe. Dlatego warto zatrzymać się dłużej nad tym tematem. Elastyczne przewody hamulcowe są elementem, które z natury rzeczy muszą być elastyczne, lecz jednocześnie na […]

Sondaż – Magia rabatów

Z ostatnich badań firmy GIPA, dotyczących kryteriów decydujących o wyborze dostawcy przez warsztat i sklep, można wyciągnąć wiele interesujących wniosków. Najważniejszym kryterium jest oczywiście szybkość dostawy części. Zarówno w przypadku warsztatu jak i sklepu. Niemal równie ważne są dostępność towaru jak i szerokość asortymentu oferowanego przez dostawcę. Wielkość otrzymywanego rabatu znajduje się jako czwarte kryterium […]

Sondaż – Hamulce

Hamulce to skomplikowany układ, coraz częściej nasycony elektroniką, którego elementy podlegają dość szybkiemu zużyciu. Sama wymiana klocków hamulcowych może okazać się niewystarczająca, sprawny musi być cały układ. Spróbujmy oszacować wielkość rynku hamulców w Polsce. Wielkość rynku klocków, szczęk i tarcz hamulcowych można obliczać na podstawie informacji o średnim przebiegu samochodu i średniej trwałości klocków hamulcowych […]

RAPORT – sprzedaż części 2002 część druga

W materiale tym przedstawiono ciąg dalszy analizy rynku części samochodowych w 2002 roku i zmian udziałów w rynku firm uwzględnionych w raporcie. Jak zostało przedstawione w pierwszej części raportu średni wzrost obrotów wszystkich firm ujętych w analizie wyniósł około 27 %. Jednak nie dla wszystkich rok 2002 był rokiem wzrostu sprzedaży. Wymienione w raporcie firmy […]

RAPORT – sprzedaż części samochodowych w 2002 roku

W poniższym materiale zawarte są informacje o wielkości rynku części samochodowych, procesie konsolidacji firm dystrybucyjnych w Polsce oraz o wynikach sprzedaży jakie osiągnęły w 2002 roku takie firmy (organizacje) jak: Inter Cars, AD Polska, Fota, Grupa Auto Polska, Auto Art, Confex AB, Hart, Japancars i wiele innych.Wzrost wielkości rynku części samochodowych można szacować na poziomie 10 do kilkunastu procent […]

RAPORT – Przegląd sieci warsztatowych

Poniższa analiza zawiera informację o osiąganych wynikach poszczególnych sieci warsztatowych oraz trendy w zakresie rozwoju sieci warsztatów o profilu napraw mechanicznych. Firmy świadczące usługi napraw najogólniej można podzielić na warsztaty autoryzowane, warsztaty szybkiej obsługi tak zwane " fast fit ", warsztaty zrzeszone w sieci tworzonej przez dystrybutorów części oraz niezależne. Warsztaty autoryzowane przez producentów samochodów […]

RAPORT – Analiza rynku wycieraczek

Wielkość światowego rynku pierwotnego (pierwszy montaż) szacuje się na 2,7 mld. Euro. Na świecie głównymi dostawcami na pierwszy montaż są firmy: Bosch, Paul Journee (PJ), Denso, Trico, Valeo, SWF. Pozostałe firmy nie dostarczają na ten segment rynku lub też ich udziały są niewielkie. Badania przeprowadzone we Francji wskazały, że wycieraczki zmienia się tam raz na […]

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.