Raporty
Udział diesli wśród nowo rejestrowanych samochodów w 2003 roku: 43,7% – średnia dla Europy Zachodniej 27,2% – Wielka Brytania 39,9% – Niemcy 49,0% – Włochy 60,5% – Hiszpania 67,4% – Francja 68,2% – Belgia 71,4% – Austria 80.195 – ilość sprzedanych w Polsce samochodów z silnikiem diesla w 2003r 47,6% – wzrost sprzedaży diesli w […]
Wyniki ankiety dotyczącej zacisków hamulcowych spotkały się z bardzo żywą reakcją naszych czytelników, dlatego też jeszcze raz prezentujemy uzyskane wyniki, tym razem w formie graficznej. Przedstawione wykresy pokazują procentowy rozkład oddanych głosów na zadane pytania. Sponsorem ankiety była duńska firma Budweg producent i regenerator zacisków do wszystkich marek samochodów. Wymiany lub naprawy zacisków hamulcowych dokonujesz […]
Rynek motoryzacyjny w Polsce zmienia się w zawrotnym tempie, co miesiąc, a nawet co tydzień słyszymy o nowo otwieranych filiach firm dystrybucyjnych w Polsce. Wszyscy zastanawiają się gdzie jest kres pojemności tego rynku? Jak długo to jeszcze będzie trwało? Kto traci, a kto zyskuje? Gdzie podziała się marża? Na te pytania odpowiedź nie jest łatwa, […]
Wszystkim głosującym dziękujemy za udział w naszej ostatniej ankiecie dotyczącej zacisków hamulcowych, której sponsorem była duńska firma Budweg producent i regenerator zacisków do wszystkich marek samochodów. Pięć pierwszych osób, które najszybciej odpowiedziały na naszą ankietę otrzymają kombinezony warsztatowe, kolejne pięć kombinezonów zostało wylosowane wśród pozostałych uczestników. Osoby nagrodzone to: 1.Krzysztof Iwaniuk – Chełm, 2.Bogumił Lubański […]
27,5% – to procent ankietowanych kierowców wskazujących zaufanie do marki jako najważniejsze kryterium przy zakupie opon. 36 miliardów euro – to światowe obroty grupy Bosch w 2003 roku. 25% – taki procent samochodów w Polsce ma stan licznika równy lub większy od 150.000 km. 30% – Jest to udział samochodów marki Fiat w polskim rynku.
Wszystkim głosującym dziękujemy za udział w naszej ostatniej ankiecie dotyczącej sprzęgieł. Jak obiecywałam przekazuję Państwu uzyskane wyniki. Pytanie brzmiało: Jakiej firmy sprzęgło poleciłbyś swojemu klientowi? Osoby które wzięły udział w głosowaniu najchętniej poleciłyby sprzęgło marki Sachs. Poniżej przedstawiam wszystkie wyniki: Firma Sachs uzyskała 35% wszystkich głosów, jako druga w kolejności firma Luk 25%, następnie Valeo […]
106.800 km – średni stan licznika samochodu w Polsce. 8% – to udział elektroniki w całkowitym obrocie na rynku wtórnym Europy Zachodniej. 10,3% – procentowy udział w parku samochodowym Polski samochodów zasilanych gazem. 19,8 mln – to ogólna liczba wizyt (w ciągu roku) klientów w warsztatach samochodowych w Polsce. 90% – udział samochodów wyposażonych w […]
Producenci amortyzatorów szacują, że wartość rynku wtórnego w europie rośnie około 1,5% rocznie. Przewidują, że trend ten będzie zachowany przez najbliższe kilka lat. W sumie szacują, że wartość tego rynku od 2000 roku do 2005 wzrośnie o około 9%. Obserwując sprzedaże wielu firm dystrybucyjnych można odnosić wrażenie, że rynek części zamiennych znacznie rośnie przynajmniej w […]
4.500 – Ilość warsztatów samochodowych w Polsce posiadających komputer z dostępem do internetu. 2 mln – Szacunkowa ilość sztuk amortyzatorów sprzedawanych rocznie na rynku polskim. 11,7% – Jest to udział samochodów osobowych z silnikiem diesel w całym parku samochodowym Polski. 30% – To udział części blacharskich w całkowitym obrocie na rynku wtórnym Europy Zachodniej. 10,5 […]
Aby oszacować wielkość rynku tłumików przyjmijmy, że wskaźnik wymiany tłumików na polskim rynku równy jest 230 na każdy tysiąc samochodów. Jest to wartość zbliżona do wskaźników innych krajów takich jak Węgry czy Czechy. Na wielkość wskaźnika wymiany tłumików wpływ mają takie elementy jak: średnia ilość przejeżdżanych rocznie kilometrów, jakość paliwa, jakość dróg (urywanie się układów […]
Kontakt
Szczegółowych informacji na temat naszych raportów udzieli Państwu
Alfred Franke
e-mail: alfred.franke@motofocus.pl
tel. / fax: +48 227 738 775
Techniki badawcze
Realizując projekty badawcze wykorzystujemy bardzo popularne techniki badawcze: CAWI, CAPI, FACE TO FACE, FOCUS GROUP INTERVIEW, CATI.