Menu

Baterie

LG Energy Solution i Honda stworzyli spółkę, która będzie produkować akumulatory

LG Energy Solution i Honda ogłosiła dziś utworzenie spółki joint venture, która będzie produkować akumulatory litowo-jonowe do pojazdów elektrycznych (EV) produkowanych przez Hondę.

Czy recykling baterii samochodów elektrycznych stanie się problemem rynku?

Jednym z największych zarzutów wobec samochodów o napędzie elektrycznym, które wkrótce mają zawładnąć rynkiem motoryzacyjnym jest problem z ekologiczną utylizacją baterii. Technologia ta, która nazywana jest „zieloną,” za kilkadziesiąt lat będzie stanowić większy problem dla środowiska niż pojazdy spalinowe. W tym artykule wyjaśniamy, na ile to twierdzenie pokrywa się z rzeczywistością.

Akumulator półprzewodnikowy: rozwiązanie problemów czy tylko złudzenie?

W rozmowach o żywotności, pojemności i szybkości ładowania baterii w samochodach elektrycznych niezmiennie pojawiają się głosy mówiące o rychłym wynalezieniu rozwiązania półprzewodnikowego, które wyeliminuje wiele bolączek, z którymi zmaga się dziś branża BEV. Na razie jednak słyszymy tylko obietnice, a samochodu elektrycznego z akumulatorem półprzewodnikowym jak nie było, tak nie ma.

EURO 7 – czyste pojazdy, mieszane uczucia

10 listopada Komisja Europejska opublikowała nową propozycję normy Euro 7. Po raz pierwszy norma Euro dotyczy nie tylko emisji spalin, ale odnosi się również do samochodów elektrycznych. Zainteresowane środowiska przyjęły ją różnie – możemy się spotkać tutaj ze skrajnymi opiniami na jej temat.

Samochód z ujemną emisją dwutlenku węgla

Transport drogowy wytwarza ok. 16% światowej emisji dwutlenku węgla – ale można to zmienić. Holenderscy studenci inżynierii ogłosili plany pierwszego na świecie „samochodu neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla,” który podczas jazdy przechwytuje i magazynuje dwutlenek węgla z powietrza.

DB i Kia dadzą drugie życie zużytym akumulatorom samochodów elektrycznych

Producent samochodów Kia i Deutsche Bahn (DB) nawiązały współpracę w celu zwiększenia żywotności akumulatorów stosowanych w sektorze eletromobilności. Wprowadzone rozwiązanie polega na ponownym wykorzystaniu zużytych baterii litowo-jonowych z pojazdów elektrycznych do stworzenia wydajnych i opłacalnych systemów magazynowania energii dla zielonej energii elektrycznej.

Castrol i Sprint Power współpracują przy projekcie budowy modułów baterii

Castrol i Sprint Power współpracują przy projekcie budowy ultraszybkich ogniw ładujących i zestawów baterii do pojazdów z napędem elektrycznym (BEV) oraz hybrydowych pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi (FCHEV). Dwa zaprojektowane przez Sprint Power moduły baterii, które będą wykorzystywały płyny chłodzące Castrol ON, zapewnią 80%  naładowania w zaledwie dwanaście minut, dzięki czemu pojazdy elektryczne będą jeszcze bardziej opłacalną alternatywą dla osób, […]

Już za kilka dni Kongres Nowej Mobilności 2022

III edycja największego w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenia, poświęconego rozwojowi zeroemisyjnego transportu, czyli Kongresu Nowej Mobilności 2022, odbędzie się już wkrótce – w dniach 12-14 września w EC1 Łódź – Miasto Kultury.

„Jesteśmy gotowi na rewolucję” – wywiad z producentem ładowarek do aut elektrycznych

Firma Sunrich kojarzona jest przede wszystkim z elementami układu hamulcowego oraz zawieszenia. W dobie zmian rynku motoryzacyjnego i szybkiego rozwoju elektromobilności, zdecydowała się rozszerzyć zakres działalności o produkcję ładowarek do samochodów elektrycznych. O nowych wyzwaniach i planach Sunrich rozmawiamy z Tomaszem Barszczem, prezesem zarządu firmy Afore Polska.

BP zainwestuje w ośrodek badań i rozwoju akumulatorów

Firma BP poinformowała, że zamierza zainwestować do 50 mln funtów w nowe, zaawansowane centrum testowania akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV) i laboratorium analityczne w Wielkiej Brytanii. Koncern ogłosił wcześniej zamiar zainwestowania do 18 mld funtów do końca 2030 roku w brytyjski system energetyczny.

Baterie do samochodów elektrycznych to produkt, od którego bezpośrednio zależny jest rozwój elektromobilności. Kluczem jest opracowanie baterii, które zapewnią bezpieczeństwo i niezawodność jazdy samochodami EV oraz będą gwarantowały jak najdłuższy zasięg. Produkcja baterii do „elektryków” odbywa się w dużej mierze w fabrykach w Polsce, nasz kraj ma szansę zostać potentatem w tym zakresie. Baterie są także wyzwaniem dla warsztatów samochodowych, które muszą obsługiwać je, naprawiać i wymieniać w sposób bezpieczny. O tym, jak rozwija się rynek baterii samochodowych dowiesz się z artykułów w tej kategorii. Piszemy tu także o innowacjach w zakresie konstrukcji baterii, alternatywach dla popularnych rozwiązań czy metodach napraw.