Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
18.04 Jak popularność alternatywnych napędów wpływa na warsztaty samochodowe? 18.04 Zagraniczna sprzedaż polskich firm motoryzacyjnych – wywiad z Lorną Dunne z eBay 17.04 Kalendarz szkoleń VLS Schaeffler Poland na 2025 rok 17.04 Co się najczęściej psuje w skrzyniach CVT? Pytamy eksperta! 17.04 Bez młodych ludzi branżę motoryzacyjną czeka poważny kryzys. FORVIA angażuje się w edukację młodzieży.

Baterie

Jak popularność alternatywnych napędów wpływa na warsztaty samochodowe?

Alternatywne napędy szybko zyskują na znaczeniu w polskim parku samochodowym – hybrydy i elektryki już dziś stanowią codzienność na drogach. Coraz więcej z tych pojazdów trafia poza ASO, co oznacza konieczność zmian po stronie niezależnych warsztatów. Brak odpowiednich kompetencji może oznaczać utratę klientów, dlatego adaptacja do nowych realiów staje się kluczowym wyzwaniem na najbliższe lata.

Regeneracja baterii samochodów hybrydowych – fakty i mity. Wywiad.

Hybrydy to według wielu przyszłość motoryzacji, ale ich serwisowanie wciąż budzi wiele pytań. Czy baterie w hybrydach rzeczywiście szybko się zużywają? Czy ich regeneracja jest opłacalna? Jakie są najczęstsze usterki i czy każdy warsztat może je naprawiać? Na te i inne pytania odpowiedział nam Rafał Kosiacki z Hybrydy24.pl, firmy zajmującej się profesjonalnym serwisem pojazdów hybrydowych.

Kryzys na rynku elektromobilności? Zwolnienia u europejskiego producenta akumulatorów dla Volvo.

Przemysł elektromobilności, choć dynamicznie się rozwija, nie jest wolny od wyzwań. Jednym z głównych problemów jest spadek zamówień na ogniwa bateryjne, czego efektem są ostatnie informacje o zwolnieniach w firmie Novo Energy, produkującej baterie do samochodów elektrycznych. Decyzja ta budzi pytania o przyszłość branży i kierunki jej rozwoju.

UE nie dorosła do rezygnacji z aut spalinowych – mocne słowa byłego prezesa Orlenu

Unia Europejska nie dorosła technologicznie i gospodarczo do rezygnacji z silników spalinowych – twierdzi Daniel Obajtek, były prezes koncernu Orlen, a obecnie europoseł. W jego ocenie, obecna polityka Brukseli związana z transformacją energetyczną jest błędna, a najwyższe koszty zapłacą biedniejsze gospodarki wspólnoty, w tym Polska.

Przygotowanie do zimy i serwis samochodów elektrycznych. Wywiad z przedstawicielem jednego z producentów.

Faktem jest, że użytkowanie samochodu elektrycznego zimą jest nieco bardziej wymagające, niż latem. Niskie temperatury to konieczność ciągłego działania ogrzewania, które zabiera cenną energię z akumulatora. Ponadto, akumulatory są wówczas mniej wydajne. Przeprowadziliśmy wywiad z Maciejem Płatkiem, Prezesem Zarządu marki Electroride, polskiego producenta lekkich pojazdów elektrycznych, by nieco zasięgnąć porady eksperta. Zadaliśmy też kilka pytań […]

Cięcia w europejskiej motoryzacji. Czy przyszłość przyniesie pogłębienie kryzysu?

Obecna transformacja w przemyśle motoryzacyjnym, czyli przejście na masową produkcję pojazdów elektrycznych (EV) to prawdopodobnie największe wyzwanie w historii branży. Przyszłość miała przynieść znaczne zyski i nowe możliwości, ale rzeczywistość okazała się zgoła inna.

Grupa BBB – aż 9 marek na 1 stoisku targów Automechanika

Europejskie marki należące do amerykańskiego koncernu BBB Industries (BBB) będą miały wspólne stoisko podczas zbliżających się targów Automechanika we Frankfurcie. Oto, co zaprezentują konkretni producenci.

Przełomowa technologia w obszarze elektrycznych samochodów. Czy dzięki temu staną się one realną konkurencją dla spalinówek?

Wobec elektrycznych samochodów ich przeciwnicy podnoszą zazwyczaj trzy największe wady: długi czas ładowania, mały zasięg oraz podniesione ryzyko pożarów oraz eksplozji. Giganci technologiczni prowadzą wyścig, w którym celem jest opracowanie technologii, która umożliwi realną konkurencję elektryków z tradycyjną motoryzacją. Wiele mediów wskazuje na to, że przełom właśnie nastąpił. Czy mogą mieć rację?

Czy elektromobilność dobrze przyjmuje się w kraju nad Wisłą? W jakich obszarach odnotowuje sukcesy?

Elektromobilność w Polsce jest gorącym tematem, który budzi wiele kontrowersji. Nowy ruch w motoryzacji ma wpływ jednak nie tylko na kierowców, ale także inwestycje w sektorze produkcyjnym i infrastrukturalnym. W jakim stanie jest polska elektromobilność? Czy elektryfikacja transportu jest szansą dla Polski?

Czy produkcja baterii do samochodów elektrycznych w Polsce jest zagrożona? UE planuje wprowadzić szkodliwe regulacje.

Polski sektor produkcji baterii do pojazdów elektrycznych warty jest około 38 miliardów złotych. Na skutek planowanych przez Unię Europejską regulacji może on odnotować silne spadki. Czy polskie fabryki baterii mogą zostać zamknięte?

Baterie do samochodów elektrycznych to produkt, od którego bezpośrednio zależny jest rozwój elektromobilności. Kluczem jest opracowanie baterii, które zapewnią bezpieczeństwo i niezawodność jazdy samochodami EV oraz będą gwarantowały jak najdłuższy zasięg. Produkcja baterii do „elektryków” odbywa się w dużej mierze w fabrykach w Polsce, nasz kraj ma szansę zostać potentatem w tym zakresie. Baterie są także wyzwaniem dla warsztatów samochodowych, które muszą obsługiwać je, naprawiać i wymieniać w sposób bezpieczny. O tym, jak rozwija się rynek baterii samochodowych dowiesz się z artykułów w tej kategorii. Piszemy tu także o innowacjach w zakresie konstrukcji baterii, alternatywach dla popularnych rozwiązań czy metodach napraw.

Pixel