Menu

Baterie

Bosch opracuje pierwszą w Europie w pełni zautomatyzowaną linię utylizacji akumulatorów

Aby sprostać wyzwaniom towarzyszącym rozwojowi automobilności, Bosch opracował swój autorski system recyklingu akumulatorów z aut elektrycznych. Ma on umożliwić odzyskiwanie pierwiastków niezbędnych do produkcji nowych baterii do elektryków. Dzięki temu odzyskiwanie m.in. litu i kobaltu ze zużytych akumulatorów ma być szybkie i bezpieczne.

Regeneracja baterii w samochodzie hybrydowym – kiedy trzeba ją przeprowadzić, jak przebiega i ile kosztuje?

Po naszych drogach porusza się coraz więcej aut z napędem hybrydowym. Wiele z nich trafia do naszych warsztatów, kiedy są kupowane przez rodaków z drugiej ręki. Poza standardowymi pracami serwisowymi i naprawczymi, wiele z nich wymaga regeneracji baterii litowo – jonowej (litowo – polimerowej albo innej, zastosowanej przez producenta). Kiedy powinno się wykonać taką regenerację? […]

„Widzimy problem z brakiem specjalistów w warsztatach” – wywiad z Getac

Zgodnie z prawem wprowadzonym w Unii Europejskiej, od 2035 r. zakazana będzie produkcja samochodów z napędem spalinowym. Rynek motoryzacyjny w znaczący sposób będzie musiał przenieść ciężar produkcji na samochody elektryczne, podzespoły i baterie do tych modeli. A co stanie się z warsztatami samochodowymi, w których brakuje pracowników wykwalifikowanych do pracy z układami wysokiego napięcia? W […]

Recykling baterii aut elektrycznych – na czym polega, jakie ma ograniczenia, jaka jest jego przyszłość? [WYWIAD]

Przyspieszany przez władze unijne postęp elektromobilności w transporcie rodzi wiele pytań, z których wiele dotyczy przyszłego losu zużytych baterii samochodów elektrycznych. Eksperci firmy InnoEnergy Central Europe zgodzili się odpowiedzieć na kilka naszych pytań, dotyczących tej kwestii. Z poniższego wywiadu można dowiedzieć się m.in. tego, jakie są pomysły na metody recyklingu baterii samochodów elektrycznych, a także […]

Połowa pojazdów produkowanych w UE ma być elektryczna już w 2023 r.

Dwa miliony w pełni elektrycznych pojazdów (BEV) ma zjechać z taśm produkcyjnych w krajach UE w bieżącym roku. Pomimo obaw związanych z cenami materiałów i zmniejszeniem tempa spadku kosztów dot. baterii.

Zamiast ładowania elektryka, wymiana baterii – bierzemy pod lupę pomysł chińskiej firmy

Rozładowała się bateria w samochodzie elektrycznym? Wjeżdżasz do automatycznej stacji wymiany baterii. Automat montuje nową, naładowaną baterię w ciągu kilku minut. To nie fantazja. W Chinach, firma NIO ma już ponad 1200 osiedlowych stacji wymiany baterii NIO BATTERY SWAP. Czy to może zrewolucjonizować sposób ładowania samochodów elektrycznych i zneutralizować problemy ze zbyt słabą siecią ładowania?

Potrzebne są inwestycje, by przeprowadzić transformację w motoryzacji

Ostatnie lata były wyzwaniem dla sektora motoryzacyjnego, który musi poradzić sobie z zieloną i cyfrową transformacją, pomimo wpływu pandemii, wyniszczającej wojny w Ukrainie, niedoborów w łańcuchach dostaw, niestabilnych cen, protekcjonistycznych działań za granicą i ryzyka recesji. Mimo to branża wykazała się dużą odpornością i nadal inwestuje i dostarcza mobilność neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. […]

LG Energy Solution i Honda stworzyli spółkę, która będzie produkować akumulatory

LG Energy Solution i Honda ogłosiła dziś utworzenie spółki joint venture, która będzie produkować akumulatory litowo-jonowe do pojazdów elektrycznych (EV) produkowanych przez Hondę.

Czy recykling baterii samochodów elektrycznych stanie się problemem rynku?

Jednym z największych zarzutów wobec samochodów o napędzie elektrycznym, które wkrótce mają zawładnąć rynkiem motoryzacyjnym jest problem z ekologiczną utylizacją baterii. Technologia ta, która nazywana jest „zieloną,” za kilkadziesiąt lat będzie stanowić większy problem dla środowiska niż pojazdy spalinowe. W tym artykule wyjaśniamy, na ile to twierdzenie pokrywa się z rzeczywistością.

Akumulator półprzewodnikowy: rozwiązanie problemów czy tylko złudzenie?

W rozmowach o żywotności, pojemności i szybkości ładowania baterii w samochodach elektrycznych niezmiennie pojawiają się głosy mówiące o rychłym wynalezieniu rozwiązania półprzewodnikowego, które wyeliminuje wiele bolączek, z którymi zmaga się dziś branża BEV. Na razie jednak słyszymy tylko obietnice, a samochodu elektrycznego z akumulatorem półprzewodnikowym jak nie było, tak nie ma.

Baterie do samochodów elektrycznych to produkt, od którego bezpośrednio zależny jest rozwój elektromobilności. Kluczem jest opracowanie baterii, które zapewnią bezpieczeństwo i niezawodność jazdy samochodami EV oraz będą gwarantowały jak najdłuższy zasięg. Produkcja baterii do „elektryków” odbywa się w dużej mierze w fabrykach w Polsce, nasz kraj ma szansę zostać potentatem w tym zakresie. Baterie są także wyzwaniem dla warsztatów samochodowych, które muszą obsługiwać je, naprawiać i wymieniać w sposób bezpieczny. O tym, jak rozwija się rynek baterii samochodowych dowiesz się z artykułów w tej kategorii. Piszemy tu także o innowacjach w zakresie konstrukcji baterii, alternatywach dla popularnych rozwiązań czy metodach napraw.