Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
26.04 The Power Behind Your Drive – febi uzupełnia ofertę 26.04 Nowość wśród olejów silnikowych 26.04 Plany i cele nowej prezes PISKP – wywiad z Jolantą Źródłowską 26.04 Dostawca podzespołów silnika zbuduje nowy magazyn 26.04 Nowe części sprzęgłowe znanego producenta w ofercie BSL

Baterie

Uszkodzone baterie trakcyjne – naprawiać czy wymieniać?

Mechanicy w warsztatach samochodowych stoją przed nowymi wyzwaniami, ze względu na wzrastającą liczbę eksploatowanych pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Coraz częściej pojazdy zelektryfikowane będą ulegać awariom np. baterii. Przedstawiamy pokrótce, co można zrobić w takiej sytuacji przy pomocy narzędzi AVL DiTEST.

Jakich płynów eksploatacyjnych potrzebują samochody elektryczne?

Pojazdy elektryczne diametralnie zmieniają motoryzację, stawiając przed producentami części i środków smarnych nowe wyzwania. W autach „bezemisyjnych” występuje zdecydowanie mniej elementów znanych z samochodów z silnikami spalinowymi – dotyczy to także płynów. Wbrew pozorom, mają one jednak dużo punktów wspólnych ze swoimi spalinowymi odpowiednikami. Jednym z pionierów w zakresie opracowywania płynów eksploatacyjnych do pojazdów elektrycznych […]

Jeden cel, różne drogi – technologia spalinowa może być przyjazna klimatowi

Cel klimatyczny jest wspólny, ale jeśli chodzi o drogi do jego osiągnięcia, widać poważne rozbieżności między poszczególnymi krajami, a także producentami samochodów. Technologia spalinowa również może być wykorzystywana do zmniejszenia emisji CO2 – wskazuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Fit for 55 w opinii producentów części – wyniki badania

Założenia unijnego pakietu Fit for 55, który w praktyce oznacza między innymi zakaz sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi, ale także samochodów o napędzie hybrydowym\ już po 2035 r., są co najmniej rewolucyjne. Jak zapatrują się na nie producenci części motoryzacyjnych, działających na terenie Polski? Wynik naszej ankiety przyniósł zaskakujące wnioski.

System obiegu zamkniętego akumulatorów według Clarios

Firma Clarios, podczas konferencji prasowej zrealizowanej online przedstawiła swoje standardy w zakresie ochrony środowiska, którego częścią jest proces produkcji akumulatorów w systemie obiegu zamkniętego.

Baterie pojazdów elektrycznych mogą doprowadzić do pożaru

Skutery czy hulajnogi elektryczne stają się coraz bardziej popularne. Stanowią alternatywną komunikację zwłaszcza w miastach, jednak jak pokazują badania przeprowadzone przez Electrical Safety First, część pojazdów elektrycznych może być niebezpieczna dla ludzi. Prawie wszystkie rowery i hulajnogi elektryczne są zasilane bateriami litowo-jonowymi, ładowanymi z gniazda sieciowego w budynku. Wersje niespełniające norm mogą mieć poważne konsekwencje, prowadzące do pożaru i obrażeń użytkowników.

Serwis samochodów elektrycznych – wyzwania

Choć konstrukcja silników samochodów elektrycznych jest mniej skomplikowana, to ich serwisowanie obejmuje zupełnie nowy zakres prac i czynności obsługowych.

Skanowanie pojazdu zamiast standardowych oględzin – wywiad z twórcą startupu Car Scanner

W jaki sposób zabezpieczyć firmę przed roszczeniami klienta obwiniającego nas o uszkodzenie jego samochodu? Jedną z metod jest wykonanie oględzin i sporządzenie protokołu przed przyjęciem pojazdu. Lepszą, wykonanie pełnego skanu 3D samochodu. Na nasze pytania odpowiedział Sławek Potasz, założyciel i prezes zarządu firmy InMotion Labs, twórca Car Scannera.

Ładowarki do elektryków coraz popularniejsze – wywiad z firmą Emiter

Mimo że rozwój elektromobilności w Polsce postępuje powoli, już dziś każdy może mieć własną ładowarkę, zlokalizowaną na własnej posesji. Nieważne, czy jest to blok mieszkalny, hotel albo restauracja. Może to być również ciekawe rozwiązanie dla warsztatów, które planują wyspecjalizować się w naprawie elektryków. O rodzajach stacji ładowania i możliwościach ich montażu rozmawiamy z Karolem Obrokiem […]

Baterie do samochodów elektrycznych to produkt, od którego bezpośrednio zależny jest rozwój elektromobilności. Kluczem jest opracowanie baterii, które zapewnią bezpieczeństwo i niezawodność jazdy samochodami EV oraz będą gwarantowały jak najdłuższy zasięg. Produkcja baterii do „elektryków” odbywa się w dużej mierze w fabrykach w Polsce, nasz kraj ma szansę zostać potentatem w tym zakresie. Baterie są także wyzwaniem dla warsztatów samochodowych, które muszą obsługiwać je, naprawiać i wymieniać w sposób bezpieczny. O tym, jak rozwija się rynek baterii samochodowych dowiesz się z artykułów w tej kategorii. Piszemy tu także o innowacjach w zakresie konstrukcji baterii, alternatywach dla popularnych rozwiązań czy metodach napraw.