Nowy interfejs diagnostyczny do samochodów elektrycznych trafił na rynek europejski

15 maja 2024, 13:06

E-HEALTH Charge to nazwa nowoczesnego urządzenia przeznaczonego do kompleksowej diagnostyki i obsługi baterii wysokiego napięcia w samochodach elektrycznych. Posłuży ono zarówno do diagnostyki jak i ładowania samochodów elektrycznych w warsztatach niezależnie od marki.

Wyposażenie warsztatów przyszłości

MAHLE Aftermarket z powodzeniem wprowadziło na rynek europejski swój system diagnostyki akumulatorów E-HEALTH Charge. E-HEALTH Charge dostarcza wiarygodnych raportów na temat stanu zdrowia i wydajności akumulatorów wysokonapięciowych pojazdów elektrycznych. Przy maksymalnym czasie pracy wynoszącym 15 minut, system ten stanowi najszybszą statyczną technologię diagnostyki akumulatorów na rynku. System diagnostyczny – składający się z ładowarki E-CHARGE 20 i aplikacji E-HEALTH – łączy ładowanie i diagnostykę akumulatora w jeden proces roboczy. Proces działa niezależnie od marki i modelu. E-HEALTH Charge może być również używany wyłącznie jako ładowarka DC oprócz funkcji diagnostycznej. Dzięki zautomatyzowanemu procesowi system nie wymaga specjalistycznej wiedzy od serwisanta.

– Wymagania wobec warsztatów stają się coraz bardziej zróżnicowane. Napędy elektryczne, hybrydowe, spalinowe i wodorowe będą stanowić mieszankę napędów przyszłości. Dzięki najnowszemu dodatkowi do naszej linii produktów BatteryPRO, E-HEALTH Charge, wyposażamy niezależne warsztaty na przyszłość i pozycjonujemy się jeszcze silniej jako ich partner – powiedział Philipp Grosse Kleimann, członek zarządu MAHLE i szef jednostki biznesowej Aftermarket.

To nowe rozwiązanie – opracowane przez dział usług i części zamiennych MAHLE – zapewnia agencjom kontrolnym, operatorom flot i warsztatom wyższy stopień przejrzystości przy określaniu jakości akumulatora i wartości pojazdu. Wynika to z faktu, że największym czynnikiem kosztowym dla pojazdów elektrycznych – który historycznie był trudny do oszacowania, ponieważ wpływa na niego wiele czynników zewnętrznych – jest oczekiwana żywotność akumulatora wysokonapięciowego. Dzięki E-HEALTH Charge te cenne informacje są teraz dostępne dla każdego.

 – Dzięki naszemu rozwiązaniu do diagnostyki akumulatorów E-HEALTH Charge przesuwamy granice diagnostyki akumulatorów i pomagamy warsztatom w zapewnieniu dodatkowego wolumenu biznesowego poza silnikiem spalinowym – powiedział Georges Mourad, dyrektor ds. globalnych rozwiązań serwisowych w MAHLE Aftermarket.

Jednym z elementów systemu E-HEALTH Charge jest urządzenie do ładowania akumulatorów E-CHARGE 20. Dzięki mocy wyjściowej 20 kW urządzenie to może – niezależnie od funkcji diagnostycznej – służyć również jako w pełni funkcjonalna ładowarka do pojazdów elektrycznych. MAHLE dostarczyło już tę ładowarkę we Włoszech, Portugalii, Serbii i Polsce, a w następnej kolejności w Niemczech i Holandii.

Dzięki diagnostyce akumulatora E-HEALTH Charge mechanicy mogą szybko i łatwo określić stan akumulatorów wysokonapięciowych. Diagnostyka jest przeprowadzana na nieruchomych pojazdach. Podczas tego procesu akumulator pojazdu jest jednocześnie ładowany.

W celu oceny danych – zebranych zarówno z urządzenia ładującego, jak i portu OBD pojazdu – MAHLE współpracuje z volytica diagnostics. Specjalista ds. akumulatorów przesyła dane do bezpiecznej chmury, analizuje wartości w odniesieniu do akumulatorów tego samego typu, a na koniec porównuje wyniki z oryginalną pojemnością modelu pojazdu. Raport końcowy jest udostępniany pocztą elektroniczną niedługo później.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!