Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
08.11 Kolejna chińska marka opon na polskim rynku. Podpisano umowę z jednym dystrybutorem. 08.11 Oszuści wykorzystują właścicieli samochodów elektrycznych. Jak nie dać się okraść podczas ładowania? 08.11 Szkolenie online na temat zarządzania ciepłem w pojazdach hybrydowych i elektrycznych 07.11 Ze sportów motorowych do jazdy po drogach – świece zapłonowe Bosch 07.11 “Składak” czyli krótka historia o tym, jak w latach 90. wyglądał import samochodów z za zachodniej granicy

Prawo i przepisy

Zakaz wjazdu diesli do Warszawy. Kto nie wjedzie i od kiedy? Czy tylko diesle?

Będzie zdecydowanie czyściej, ciszej i w końcu będzie można odetchnąć pełną piersią, podziwiając Pałac Kultury i Nauki. 1 lipca 2024 roku zaczęła działać pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu. Niebawem ruszy podobna strefa, tym razem w Krakowie. Czy to oznacza zakaz wjazdu diesli do miast? Czy ograniczenia obejmą też samochody z silnikami benzynowymi i instalacjami […]

Dopłaty do używanych elektryków. Jakie zalety i jakie konsekwencje?

Popularyzacja elektromobilności nikogo już nie dziwi. Producenci samochodów od dawna kierują swój wzrok ku elektryfikacji — wielu z nich nakreśliło już nawet górną granicę produkcji silników spalinowych. Obecnie przyszłość zmierza w jednym kierunku, chociaż mało kto bierze pod uwagę prawdopodobnie najważniejszy czynnik rynku: portfele klientów. Na to rady szukają w rządzie.

Producenci części vs. Unia Europejska – priorytety polityczne

CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) opublikowała swoje priorytety polityczne na kadencję 2024–2029. Celem dokumentu zatytułowanego „Driving Ambition to Action – Priorities for Sustainable and Smart Mobility in the EU” jest wspieranie solidnego dialogu z decydentami. Dialog ten według CLEPA powinien przyczynić się do tego by UE pozostała w czołówce innowacji i konkurencyjności w branży […]

Ozonator od znanego producenta z certyfikatem biobójczości

Ozon od dnia 1.07.2024 został zarejestrowany na terenie UE jako substancja aktywna (rozporządzenie UE 2023/1078). Każdorazowe wprowadzenie do obrotu produktu wytwarzającego ozon wymaga zezwolenia. Ten ozonator został zarejestrowany i jest legalny.

Kierowcy elektryków dostają mandaty za parkowanie w wyznaczonych miejscach. Dlaczego?

Zdawać by się mogło, że parkowanie samochodami elektrycznymi jest łatwiejsze niż spalinowymi, ze względy na liczne przywileje i specjalnie wyznaczone miejsca parkingowe. Okazuje się, że mieszkańcy Poznania regularnie otrzymują mandaty za parkowanie w wyznaczonych do tego celu miejscach. Dlaczego tak się dzieje? Czy mieszkańcy innych miast powinni mieć się na baczności?

Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi?

Aby zapewnić klientom szerszy dostęp do wybranych usług autoryzowanych serwisów oraz uniknąć ich monopolizowania, powstało uwierzytelnienie SERMI. Inicjatywa z założenia ma uregulować rynek w taki sposób, aby usługi związane z dostępem do systemów bezpieczeństwa pojazdów były bardziej dostępne dla klientów. Uwierzytelnienie wspomóc ma niezależne warsztaty, ale nakłada na  nie także pewne obowiązki. Czym jest SERMI […]

Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych?

Nieustanne dążenie do bezemisyjnego transportu w wykonaniu UE obfituje w pomysły mające na celu eliminację starych samochodów z europejskich ulic. Z drugiej strony rynek samochodów elektrycznych nie rozwija się w oczekiwanym przez włodarzy Unii Europejskiej tempie. Czy właśnie dlatego wycofano się z wprowadzania nowego prawa?

Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024

Przedstawiamy harmonogram szkoleń zaplanowanych na lipiec, sierpień i wrzesień przez Marelli Aftermarket Poland. Wszystkie szczegóły są widoczne w poniższej tabeli.

Nadchodzą czystki w CEPiKu! Ponad 7 milionów aut zniknie z bazy danych.

Dokładnie 10 czerwca 2024 r. z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) zostanie usuniętych ponad siedem milionów aut. Takie przewidywania i szacunki podaje Ministerstwo Cyfryzacji, które informuje, że martwe pojazdy, czyli takie, które od dłuższego czasu nie mają ważnych badań technicznych ani ubezpieczenia OC, znikną z bazy danych.

Regulacje MV BER/GVO, sprawozdania środowiskowe w warsztacie, dostęp do danych, telematyka, zmiany w badaniach technicznych pojazdów – to tylko kilka przykładowych terminów, które powinny być znane każdej osobie związanej z branżą warsztatową. Kategoria “Prawo i przepisy” pozwoli Ci być na bieżąco ze zmianami w branży warsztatowej. 

Śledź zmiany przepisów dotyczących prowadzenia warsztatu samochodowego, zatrudniania pracowników, zmian w badaniach technicznych pojazdów lub ustaw dotyczących ich dopuszczenia do ruchu. Oszczędź swój czas i korzystaj z jednego, sprawdzonego źródła informacji, jakim jest portal MotoFocus.pl. 

Publikowane przez nas treści tworzone są przez doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych. W naszych materiałach często pojawiają się komentarze specjalistów w tematyce prawa motoryzacyjnego.