Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:18 Konkurs Delphi: wyniki 14:12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 12:47 Szkolenia Marelli: grudzień 2024 12:32 Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze. 01.12 Jak dobierać olej do nowoczesnych samochodów? Wywiad.

Prawo i przepisy

Parlament Europejski przyjął ogólnoeuropejską Klauzulę Napraw. Co się z tym wiąże?

Nadszedł czas zmian na rynku części zamiennych. Podczas sesji plenarnej w Strasburgu Parlament Europejski przyjął tzw. Klauzulę Napraw. Z czym wiąże się ten fakt dla kierowców i warsztatów?

Regulacje ekologiczne muszą być sprawiedliwe – konferencja CLEPA Aftermarket 2024 już za nami

Motoryzacyjny rynek części zamiennych w Europie stoi w obliczu transformacji kształtowanej przez politykę zrównoważonego rozwoju, postęp technologiczny i zmieniające się ramy regulacyjne. W odbywającej się tuż przed nadchodzącymi wyborami europejskimi 15. edycji konferencji CLEPA Aftermarket Conference wzięło udział liczne grono decydentów, specjalistów i twórców trendów, którzy przedstawili spostrzeżenia i strategiczne wytyczne dotyczące bardziej konkurencyjnego ekosystemu […]

Marcin Barankiewicz odchodzi z PISKP. Zostanie Sekretarzem Generalnym międzynarodowej organizacji.

Od początku kwietnia 2024 r., pracę Europejskiego Stowarzyszenia Wyposażenia Warsztatów (EGEA) oraz jego 11 stowarzyszeń członkowskich będzie koordynował Polak. Funkcję Sekretarza Generalnego EGEA obejmie Marcin Barankiewicz, dotychczasowy prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów (PISKP).

Zrównoważony rozwój głównym tematem konferencji CLEPA AMCON – wywiad z Louise Wohrne z MEKO

“Cyfrowe i zrównoważone rozwiązania dla konkurencyjnego rynku wtórnego” to temat główny tegorocznej konferencji CLEPA AMCON 2024, która rozpocznie się już 20 marca w Brukseli. Jakie treści będą omawiane przez międzynarodowe grono ekspertów? Rąbka tajemnicy uchyliła Loise Wohrne z firmy MEKO, piastującej stanowisko kierownika ds. zrównoważonego rozwoju.

Wstrzymany rozwój automonomicznych pojazdów? To przez brak przepisów i odpowiedniej infrastruktury.

Cyberzagrożenia, błędy w oprogramowaniu i konieczność dopasowania infrastruktury drogowej – to część barier, które stoją w tej chwili na drodze do rozwoju autonomicznego transportu. Jednak eksperci wskazują, że najistotniejsze są regulacje, które nie nadążają za rozwojem technologii. Obecnie część przepisów ruchu drogowego blokuje testowanie najnowocześniejszych systemów wspierających kierowców.

W Polsce powstaje baza do testowania pojazdów autonomicznych

Algorytmy samochodów autonomicznych będą się mogły nauczyć polskich dróg, zanim się na nich pojawią. Pomoże w tym baza ponad 800 scenariuszy dotyczących rzeczywistych sytuacji w ruchu ulicznym w Polsce w różnych warunkach. Tworzą ją wspólnie Instytut Transportu Samochodowego i Politechnika Warszawska, a efekty projektu spodziewane są w 2025 roku.

Cyfrowe i zrównoważone rozwiązania dla konkurencyjnego rynku – zapowiedź konferencji CLEPA Aftermarket 2024

Ubiegłoroczna edycja konferencji CLEPA Aftermarket dotyczyła dostępu do danych zbieranych i przetwarzanych przez pojazdy. Tym razem więcej uwagi zostanie poświęcone rozwiązaniom, które mają zapewnić wtórnemu rynkowi motoryzacyjnemu konkurencyjność względem oferty i działań producentów pojazdów.

Regenerowane części na celowniku urzędników

Z powodu niejasnych przepisów importowane części samochodowe przeznaczone do fabrycznej regeneracji traktuje się w Polsce jako odpady. Firmy zajmujące się ich regeneracją wpadły w kłopoty. Tracą na tym także właściciele samochodów i środowisko naturalne.

Polska Grupa Motoryzacyjna wprowadza bezpłatne szkolenia

Polska Grupa Motoryzacyjna we współpracy z firmą GK2 zorganizowała dla swoich członków cykl kilkunastu bezpłatnych całodniowych szkoleń, których tematyka to zarządzanie jakością i zrównoważony rozwój.

SKP w kryzysie. Branża apeluje o waloryzację stawek za badania techniczne pojazdów.

Od dwóch dekad opłata za obowiązkowe badanie techniczne samochodu osobowego nie drgnęła i wynosi 98 złotych. Jest to jedna z opłat, które najwytrwalej bronią się przed podwyżkami.

Regulacje MV BER/GVO, sprawozdania środowiskowe w warsztacie, dostęp do danych, telematyka, zmiany w badaniach technicznych pojazdów – to tylko kilka przykładowych terminów, które powinny być znane każdej osobie związanej z branżą warsztatową. Kategoria “Prawo i przepisy” pozwoli Ci być na bieżąco ze zmianami w branży warsztatowej. 

Śledź zmiany przepisów dotyczących prowadzenia warsztatu samochodowego, zatrudniania pracowników, zmian w badaniach technicznych pojazdów lub ustaw dotyczących ich dopuszczenia do ruchu. Oszczędź swój czas i korzystaj z jednego, sprawdzonego źródła informacji, jakim jest portal MotoFocus.pl. 

Publikowane przez nas treści tworzone są przez doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych. W naszych materiałach często pojawiają się komentarze specjalistów w tematyce prawa motoryzacyjnego.