Konferencja ZF Aftermarket w Iławie. Nowości i plany na przyszłość.

14 marca 2025, 14:14

Grupa ZF przedstawiła listę nowości na rok 2025. Lista obejmuje nie tylko zaawansowaną technologicznie skrzynię biegów, ale też sporo elektroniki oraz usługi telematyczne.

ZF Aftermarket pro service

ZF Aftermarket i ZF [pro]Service

Aftermarketowa dywizja ZF zorganizowała konferencję w Iławie, na której przedstawiono nowości oraz zaprezentowano możliwości płynące z przynależności do sieci ZF [pro]Service. Przypomnijmy, że chodzi tutaj między innymi o pełne wsparcie dotyczące dostępności części zamiennych, uczestnictwo w szkoleniach w regionalnych centrach szkoleniowych (także tych z najnowszych technologii), a także opiekę techniczną. Obecnie w sieci jest aż 1913 warsztatów w całej Europie, z czego aż 109 tylko w Polsce.

Jedno z większych centrów szkoleniowych jest w Warszawie: tam są możliwe wszystkie szkolenia, które oferuje ZF. Rozwój dotyczy także krajów bałtyckich, a nowa lokalizacja zostanie otwarta w Rydze.

Na konferencji niejednokrotnie podkreślano wielkość katalogu ZF Aftermarket, zarówno tego dotyczącego części na pierwszy montaż, jak i zamienników na rynek wtórny. Firma planuje wprowadzenie nowej strategii Uptime, która ma dotyczyć jeszcze dalsze rozszerzanie oferty produktowej, kolejne rozwiązania systemowe oraz możliwie skuteczne wzmacnianie zaufania klientów do marki.

Nowości od ZF Aftermarket

Na szczycie nowości znalazła się nowa skrzynia biegów do samochodów użytkowych. Po niezaprzeczalnym sukcesie przekładni automatycznej 8 HP dla „osobówek”, firma wykorzystała wiedzę i doświadczenie i stworzyła ośmiobiegową skrzynię dla „wagi ciężkiej”, czyli 8 AP. W zależności od zastosowania, urządzenie może przenosić od 600 do 1400 Nm momentu obrotowego. Przekładnię można dostosować do trzech typów pojazdów: vanów/pick-upów, autobusów (i autokarów) oraz ciężarówek. W przypadku ostatniej grupy, można doposażyć skrzynię w przystawki odbioru mocy. Przedstawiciele podkreślają jednak, że te nie są produkcji ZF, tylko zewnętrznej firmy. Autobusy, z kolei, w standardzie otrzymują wymiennik ciepła.

ZF Aftermarket pro service

Jakie mają być zalety prezentowanej skrzyni? Przede wszystkim, względem 6-biegowej AMT, możemy spodziewać się znacznie cichszej pracy, niższego spalania (co jest też kluczowe pod kątem zmniejszenia emisji spalin) oraz lepszego przyspieszenia pojazdu. Warto podkreślić, że z budowy i serwisowania nowej przekładni 8 AP będą dostępne szkolenia dla sieci ZF [pro]Service już od drugiej połowy roku.

Poza skrzynią biegów, zaprezentowano także nowe klocki i tarcze TRW oraz pakiet rozwiązań ZF e-Mobility, czyli ofertę dla pojazdów użytkowych. Wśród nich były napędy CeTrax oraz osie AxTrax.

Co nowego w WABCO?

Na konferencji specjalne miejsce znalazła prezentacja nowości jednej z gałęzi ZF Aftermarket, czyli marki WABCO. Tutaj omówiono między innymi system mierzący ciśnienie w oponach i najnowsze czujniki (OptiTire, ECAS 5) oraz między innymi przedstawiono nowe czujniki PRV. Do nowości należy także nowy system radarowy, który działa w martwym polu i ma chronić między innymi pieszych i rowerzystów, przemieszczających się w miejscu niewidocznym dla kierowcy ciężarówki.

Diagnostyka ZF i telematyka

Swoje miejsce w prezentacji miały także najnowsze systemy diagnostyczne. Celem było udostępnienie warsztatom niezależnym możliwości napraw i wykrywania problemów na poziomie serwisów autoryzowanych. Chodzi tutaj o pakiet oprogramowania ZF [pro]Diagnostics, który może działać na najnowszych urządzeniach diagnostycznych firmy i oferuje wsparcie dla kilku typów pojazdów. Jak podkreśla firma, chodzi tutaj o pójście na rękę warsztatom i jak najkrótszy postój pojazdów.

ZF Aftermarket pro service

Pokazano także rozwiązania telematyczne dla autobusów oraz naczep. To pierwsze, ZF Bus Connect, ma za zadanie monitorowanie wydajności, czasu pracy i wielu innych parametrów autobusów we flotach. Drugie z kolei, SCALAR EVO Pulse, ma być urządzeniem dla firm transportowych, które pozwala na sprawdzanie dokładnej lokalizacji oraz stanu technicznego naczepy.

Konferencja odbyła się 12 marca w Iławie.

Komentarze

Brak komentarzy!