Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:18 Konkurs Delphi: wyniki 14:12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 12:47 Szkolenia Marelli: grudzień 2024 12:32 Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze. 01.12 Jak dobierać olej do nowoczesnych samochodów? Wywiad.

Prawo i przepisy

Szczyt branży motoryzacyjnej za nami

Ostatnie 30-lat polskiej gospodarki i motoryzacji, dekarbonizacja transportu, regeneracja części motoryzacyjnych, przyciąganie talentów do branży – to tylko niektóre z tematów omawianych na XVIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zorganizowanym 23 listopada przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Zmiana w ostatniej chwili normy Euro7. Czy silniki spalinowe nadal pozostaną na rynku?

Norma Euro7 – to rozporządzenie miało bowiem zasadniczo zmienić przemysł motoryzacyjny w Europie, niemal całkowicie uniemożliwiając dystrybucję samochodów spalinowych. Jednakże europejskie władze zupełnie zmieniły zdanie na ten temat. Postanowiły usunąć z projektu normy, znaczną liczbę ograniczeń dotyczących samochodów osobowych. Co te zmiany będą oznaczać w praktyce?

Przyszłość polskiego sektora elektroniki to elektromobilność i półprzewodniki

Według rynkowych analiz polski sektor elektroniczny rośnie w tempie 4 proc. rocznie, czemu sprzyja dynamiczna transformacja cyfrowa wielu gałęzi przemysłu czy korzystne zmiany legislacyjne. Obszarami szczególnie perspektywicznymi dla dalszych wzrostów branży elektronicznej w Polsce jest elektromobilność oraz produkcja półprzewodników.

Kolejne zwycięstwo niezależnego rynku przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej

W czwartek 9 listopada Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że producenci samochodów mają obowiązek udostępnić warsztatom i dystrybutorom części dane samochodów potrzebne do napraw, w tym numery VIN. To kolejny wyrok na korzyść niezależnego rynku motoryzacyjnego dotyczący sprawiedliwego dostępu do danych pojazdów. W grze jest nie tylko uczciwa konkurencja i korzyści dla kierowców, ale także […]

Finisz prac nad EURO 7

Parlament Europejski zatwierdził w czwartek 9 listopada swoje stanowisko ws. Euro 7. Podobnie jak przyjęte półtora miesiąca wcześniej stanowisko Rady Unii Europejskiej, stanowisko Parlamentu jest dużo łagodniejsze w porównaniu z rygorystyczną propozycją Komisji Europejskiej. Kolejnym i ostatnim krokiem będzie tzw. trilog, czyli negocjacje międzyinstytucjonalne między Komisją, Parlamentem i Radą, które mają się rozpocząć i przebiegać […]

Unia Europejska zmusi nas do przyspieszenia inwestycji w stacje ładowania

Liczba pojazdów elektrycznych w Europie szybko rośnie. Wg danych ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów) i PZPM (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego) ich udział wyniósł już 14,8%, wobec 14,1% we wrześniu poprzedniego roku. Daje to 127 tys. sztuk e-pojazdów zarejestrowanych w tym okresie w UE. Po raz trzeci w tym roku samochody elektryczne wyprzedziły diesle. Zwiększa się […]

Podatek od samochodów spalinowych w 2024 roku? Nie taki diabeł straszny…

Od kilku tygodni we wszystkich mediach przekazywane są czarne scenariusze o podatku od samochodów spalinowych, który ma wejść w życie już w przyszłym roku. Jak to często niestety bywa, portale które publikują szokujące informacje o podatku w wysokości kilku tysięcy złotych, opierają się jedynie na przypuszczeniach. Jak naprawdę wyglądał będzie ten podatek i kiedy zostanie […]

Europejski Trybunał Sprawiedliwości broni uczciwej konkurencji w motoryzacji

Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) wydał wyrok na korzyść niezależnych operatorów w sprawie ATU/Belron przeciwko FCA w zakresie dostępu do informacji za pośrednictwem OBD. Sąd orzekł, że producenci pojazdów nie mogą narzucać warunków dostępu do OBD innych niż te wyraźnie przewidziane w rozporządzeniu w sprawie homologacji typu 2018/858, a niezależni operatorzy muszą mieć dostęp do portu […]

Blisko 300 reprezentantów Stacji Kontroli Pojazdów protestowało w Warszawie

W piątek 29 września 2023 roku blisko 300 przedstawicieli i sympatyków branży SKP spotkało się w Warszawie na ogólnopolskim proteście środowiska badań technicznych pojazdów. Powodem protestu był oczywiście brak waloryzacji stawek za badania.

EU na kursie kolizyjnym z chińskimi elektrykami

Komisja Europejska wszczyna dochodzenie antysubsydyjne w sprawie pojazdów elektrycznych pochodzących z Chin. Europa jest otwarta na konkurencję, ale nie na równanie w dół. Musimy się bronić przed nieuczciwymi praktykami – stwierdziła Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, podczas swojego niedawnego orędzia o stanie UE. Ta zapowiedź spotkała się z gniewnymi reakcjami w Pekinie. Jak wskazują eksperci wojna handlowa […]

Regulacje MV BER/GVO, sprawozdania środowiskowe w warsztacie, dostęp do danych, telematyka, zmiany w badaniach technicznych pojazdów – to tylko kilka przykładowych terminów, które powinny być znane każdej osobie związanej z branżą warsztatową. Kategoria “Prawo i przepisy” pozwoli Ci być na bieżąco ze zmianami w branży warsztatowej. 

Śledź zmiany przepisów dotyczących prowadzenia warsztatu samochodowego, zatrudniania pracowników, zmian w badaniach technicznych pojazdów lub ustaw dotyczących ich dopuszczenia do ruchu. Oszczędź swój czas i korzystaj z jednego, sprawdzonego źródła informacji, jakim jest portal MotoFocus.pl. 

Publikowane przez nas treści tworzone są przez doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych. W naszych materiałach często pojawiają się komentarze specjalistów w tematyce prawa motoryzacyjnego.