Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
26.04 The Power Behind Your Drive – febi uzupełnia ofertę 26.04 Nowość wśród olejów silnikowych 26.04 Plany i cele nowej prezes PISKP – wywiad z Jolantą Źródłowską 26.04 Dostawca podzespołów silnika zbuduje nowy magazyn 26.04 Nowe części sprzęgłowe znanego producenta w ofercie BSL

Prawo i przepisy

Marelli – szkolenia w marcu, kwietniu i maju

Firma Marelli Aftermarket Poland przygotowała terminarz szkoleń na marzec, kwiecień i maj. Wszystkie szczegóły dostępne są w poniższej tabeli.

Niemiecka rEVolta – zniosą zakaz produkcji samochodów spalinowych?

Kraje Unii Europejskiej zelektryzowały branżę motoryzacyjną przesuwając zaplanowane na 7 marca głosowanie, które miało zakończyć żywot silników spalinowych w 2035 roku. Po tym jak Niemcy zakwestionowały swoje poparcie dla pierwotnej propozycji, powstała blokująca mniejszość. Próba zablokowania lub zmiany polityki UE na tak późnym etapie procesu stanowienia prawa jest wysoce nietypowa.

Planu Marshalla 2.0 dla Europy nie ma, czyli motoryzacyjna wojna USA z Europą.

USA wspierają Ukrainę finansowo i militarnie. Europa po zamknięciu kurka z gazem przez Kreml ratuje się dostawami ze Stanów Zjednoczonych, dzięki czemu między innymi szantaż energetyczny ze strony Rosji spalił na panewce. Gospodarka europejska i jej poszczególne gałęzie jak motoryzacja zmagają się jednak z problemami, których nie odczuwają konkurencyjne firmy działające w USA czy w […]

Kolejny kraj, w którym zalegalizowano retrofity Philips

Z roku na rok powiększa się lista krajów, które dopuszczają wymianę tradycyjnych żarówek halogenowych w samochodach używanych na tzw. retrofity wykorzystujące technologię LED. Produkt zalegalizowano właśnie na terytorium kolejnego państwa sąsiadującego z Polską.

Producenci części mają problem z finansowaniem “zielonych” inwestycji

Komisja Europejska określiła warunki, w jakich działalność gospodarcza może zostać uznana za przyczyniającą się do łagodzenia zmian klimatu. W obecnej interpretacji przepisów montaż pojazdów elektrycznych może zostać uznany za taki, podczas gdy produkcja części do tego samego pojazdu w większości przypadków już nie. Stanowi to dla producentów tych części poważną przeszkodę w uzyskaniu prywatnego i […]

Potrzebne są inwestycje, by przeprowadzić transformację w motoryzacji

Ostatnie lata były wyzwaniem dla sektora motoryzacyjnego, który musi poradzić sobie z zieloną i cyfrową transformacją, pomimo wpływu pandemii, wyniszczającej wojny w Ukrainie, niedoborów w łańcuchach dostaw, niestabilnych cen, protekcjonistycznych działań za granicą i ryzyka recesji. Mimo to branża wykazała się dużą odpornością i nadal inwestuje i dostarcza mobilność neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. […]

Komisja Europejska zahamuje konkurencyjność w branży motoryzacyjnej?

W grudniu 2020 r. Komisja zobowiązała się do przyspieszenia publikacji przepisów dotyczących dostępu do danych w pojazdach i dokonania tego do końca 2021 r. Obecnie mamy rok 2023, a publikacja wniosku została po raz kolejny przesunięta…

Czy recykling baterii samochodów elektrycznych stanie się problemem rynku?

Jednym z największych zarzutów wobec samochodów o napędzie elektrycznym, które wkrótce mają zawładnąć rynkiem motoryzacyjnym jest problem z ekologiczną utylizacją baterii. Technologia ta, która nazywana jest „zieloną,” za kilkadziesiąt lat będzie stanowić większy problem dla środowiska niż pojazdy spalinowe. W tym artykule wyjaśniamy, na ile to twierdzenie pokrywa się z rzeczywistością.

Polska firma z receptą na niedobór stacji ładowania

W Polsce funkcjonuje obecnie ponad 2,5 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania. Niestety, rozwój infrastruktury nie nadąża za wzrostem liczby aut elektrycznych, w rezultacie czego rośnie dysproporcja pomiędzy liczbą “elektryków” a ładowarek. Krakowska firma Copernic GO twierdzi, że ma pomysł na rozwiązanie tego problemu.

Uczciwa konkurencja w branży motoryzacyjnej? Potrzebna interwencja Brukseli.

W ocenie europejskiej branży motoryzacyjnej, unijne przepisy dotyczące konkurencji powinny zostać zrewidowane. Te obecne umożliwiają producentom samochodów oraz zależnym od nich ASO ograniczanie funkcjonowania niezależnego rynku motoryzacyjnego.

Regulacje MV BER/GVO, sprawozdania środowiskowe w warsztacie, dostęp do danych, telematyka, zmiany w badaniach technicznych pojazdów – to tylko kilka przykładowych terminów, które powinny być znane każdej osobie związanej z branżą warsztatową. Kategoria “Prawo i przepisy” pozwoli Ci być na bieżąco ze zmianami w branży warsztatowej. 

Śledź zmiany przepisów dotyczących prowadzenia warsztatu samochodowego, zatrudniania pracowników, zmian w badaniach technicznych pojazdów lub ustaw dotyczących ich dopuszczenia do ruchu. Oszczędź swój czas i korzystaj z jednego, sprawdzonego źródła informacji, jakim jest portal MotoFocus.pl. 

Publikowane przez nas treści tworzone są przez doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych. W naszych materiałach często pojawiają się komentarze specjalistów w tematyce prawa motoryzacyjnego.