Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:18 Konkurs Delphi: wyniki 14:12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 12:47 Szkolenia Marelli: grudzień 2024 12:32 Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze. 01.12 Jak dobierać olej do nowoczesnych samochodów? Wywiad.

Prawo i przepisy

Uprawnienia SEP niezbędne do przeprowadzania napraw samochodów elektrycznych. Czy są wystarczające?

Samochody elektryczne są coraz częstszym zjawiskiem na polskich drogach. Aby zajmować się serwisem takich pojazdów nasze prawo wymaga uprawnień SEP do 1kV. Czy są one dostosowane do realiów napraw aut z napędem elektrycznym? A może warto jest zdobyć dodatkowe uprawnienia?

MVBER – przepisy zapewniające wolną konkurencję w branży motoryzacyjnej przedłużone

Komisja Europejska dosyć niespodziewanie przedłużyła wczoraj o pięć lat rozporządzenie w sprawie wyłączeń grupowych dla pojazdów silnikowych („MVBER”), co oznacza, że będzie ono obowiązywać do 31 maja 2028 r. Rozporządzenie z 2010 r. miało wygasnąć z końcem maja tego roku. Komisja zaktualizowała również dodatkowe wytyczne uzupełniające dla tych przepisów stanowiąc, że niezależne warsztaty powinny mieć równy […]

CLEPA Aftermarket Conference: Dostęp do danych kluczowy dla rozwoju Aftermarketu

Przedstawiciele podmiotów skupionych wokół rynku wtórnego dyskutowali w ubiegłym tygodniu w Brukseli o wyzwaniach stojących przed branżą podczas konferencji CLEPA Aftermarket Conference 2023. Jednym z najczęściej pojawiających się wątków była digitalizacja i konieczność sprawiedliwego dostępu do danych generowanych przez pojazdy. CLEPA i inne organizacje branżowe doceniają horyzontalny akt o danych, ale nadal widzą potrzebę przepisów […]

Potencjał danych generowanych przez samochody zagrożony przez nieuczciwą konkurencję

Prawodawstwo prokonsumenckie i prokonkurencyjne jest niezbędne do rozwoju tętniącego życiem, innowacyjnego i konkurencyjnego europejskiego rynku usług związanych z danymi generowanymi przez pojazdy. Sama Komisja szacuje, że do 2030 r. rynek ten może być globalnie wart 400 mld euro. Brakuje jednak przepisów by do tego rynku dostęp miały inne podmioty poza producentami pojazdów.

Czy Niemcy uratują silnik spalinowy?

Silniki spalinowe nadal będą miały przyszłość pod warunkiem, że będą wykorzystywały paliwo neutralne dla klimatu. Niemiecka rewolta, która namieszała ws. zakazu silników spalinowych po 2035 roku przyniosła rezultaty szybciej niż można było to sobie wyobrazić. Bruksela porozumiała się z Berlinem w tej sprawie, o czym poinformowano w sobotę.

Technologia przyszłości i innowacyjne usługi – zapowiedź konferencji CLEPA Aftermarket 2023

CLEPA Aftermarket Conference 2023 to wyjątkowe wydarzenie na rynku motoryzacyjnym, w czasie którego omówione zostaną aktualne trendy i wyzwania stojące przed producentami części oraz firmami, oferującymi różnego typu usługi związane z mobilnością. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się w Brukseli, w dniach 29-30 marca. Znamy już jej wstępny program.

Marelli – szkolenia w marcu, kwietniu i maju

Firma Marelli Aftermarket Poland przygotowała terminarz szkoleń na marzec, kwiecień i maj. Wszystkie szczegóły dostępne są w poniższej tabeli.

Niemiecka rEVolta – zniosą zakaz produkcji samochodów spalinowych?

Kraje Unii Europejskiej zelektryzowały branżę motoryzacyjną przesuwając zaplanowane na 7 marca głosowanie, które miało zakończyć żywot silników spalinowych w 2035 roku. Po tym jak Niemcy zakwestionowały swoje poparcie dla pierwotnej propozycji, powstała blokująca mniejszość. Próba zablokowania lub zmiany polityki UE na tak późnym etapie procesu stanowienia prawa jest wysoce nietypowa.

Planu Marshalla 2.0 dla Europy nie ma, czyli motoryzacyjna wojna USA z Europą.

USA wspierają Ukrainę finansowo i militarnie. Europa po zamknięciu kurka z gazem przez Kreml ratuje się dostawami ze Stanów Zjednoczonych, dzięki czemu między innymi szantaż energetyczny ze strony Rosji spalił na panewce. Gospodarka europejska i jej poszczególne gałęzie jak motoryzacja zmagają się jednak z problemami, których nie odczuwają konkurencyjne firmy działające w USA czy w […]

Regulacje MV BER/GVO, sprawozdania środowiskowe w warsztacie, dostęp do danych, telematyka, zmiany w badaniach technicznych pojazdów – to tylko kilka przykładowych terminów, które powinny być znane każdej osobie związanej z branżą warsztatową. Kategoria “Prawo i przepisy” pozwoli Ci być na bieżąco ze zmianami w branży warsztatowej. 

Śledź zmiany przepisów dotyczących prowadzenia warsztatu samochodowego, zatrudniania pracowników, zmian w badaniach technicznych pojazdów lub ustaw dotyczących ich dopuszczenia do ruchu. Oszczędź swój czas i korzystaj z jednego, sprawdzonego źródła informacji, jakim jest portal MotoFocus.pl. 

Publikowane przez nas treści tworzone są przez doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych. W naszych materiałach często pojawiają się komentarze specjalistów w tematyce prawa motoryzacyjnego.