Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.03 Nowe części marki Alfa e-Parts dostępne na rynku 14.03 Konferencja ZF Aftermarket w Iławie. Nowości i plany na przyszłość. 14.03 Branża motoryzacyjna w Polsce 2024/2025 – pobierz RAPORT 14.03 Letnie opony przetestowane przez PZPO, Dudę i Politechnikę Rzeszowską 13.03 Konkurs febi – wyniki

SDCM

Branża motoryzacyjna w Polsce 2024/2025 – pobierz RAPORT

Jest już dostępny najnowszy raport dotyczący kondycji branży motoryzacyjnej w Polsce i Europie, przygotowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Zawiera on ważne dane dotyczące sytuacji producentów, dystrybutorów części oraz warsztatów samochodowych. Można pobrać go za darmo.

Dyskusja o przyszłości motoryzacji w Europie. Jak wyjść z kryzysu obronną nogą?

Kryzys w przemyśle motoryzacyjnym trwa. Tylko w 2024 roku zlikwidowano aż 54 tysiące miejsc pracy w sektorze produkcji części. To nie jest jedyny problem: Europa traci konkurencyjność na rzecz rozbijających się rynków azjatyckich.

Jubileuszowy Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 2025 – znamy datę

Wiemy już kiedy oraz gdzie, odbędzie się XX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Organizatorzy zapowiadają, że jubileuszowa edycja będzie wyjątkowa, jednak póki co nie zdradzają szczegółów dotyczących programu wydarzenia.

Rząd zaciska pętlę na branży motoryzacyjnej? Nowe podatki mogą zahamować rozwój sektora.

Zmiany w podatkach i przepisach drogowych mogą sprawić, że Polska straci status centrum innowacji motoryzacyjnych. Eksperci alarmują – jeśli Sejm przeforsuje nowe regulacje, koncerny przeniosą badania i rozwój do Czech i Niemiec, a tysiące polskich inżynierów zostanie zmuszonych do emigracji. Czy to koniec polskiej „Doliny Krzemowej” motoryzacji?

Renault skarży się, że nie może produkować tanich samochodów. Wszystkiemu winna Unia?

Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi w obliczu poważnych wyzwań wynikających z rosnących wymagań regulacyjnych. Surowe przepisy Unii Europejskiej dotyczące emisji spalin, bezpieczeństwa oraz rozwoju elektromobilności znacząco podnoszą koszty produkcji samochodów, co stawia pod znakiem zapytania możliwość produkcji tanich pojazdów dla „szarego Kowalskiego”. Tymczasem na rynek europejski coraz śmielej wkraczają chińscy producenci, oferując konkurencyjne cenowo modele.

Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej

Wydarzenia takie jak konkurs Drive to Innovate w Warszawie oraz CLEPA Innovation Awards w Brukseli pokazują, jak innowacje w duchu zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji przekształcają przemysł motoryzacyjny, kształtując jego przyszłość.

Dalsze losy motoryzacji będą zależeć od tego dialogu

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen ogłosiła swoją decyzję o zwołaniu Strategicznego Dialogu na temat Przyszłości Przemysłu Motoryzacyjnego w Europie. W ostatnim komunikacie Komisji Europejskiej z 19 grudnia, podano, że dialog zostanie oficjalnie zainaugurowany już w styczniu 2025 r., aby szybko zaproponować i wdrożyć pilnie potrzebne branży środki.

Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny

Planowana nowelizacja prawa o ruchu drogowym budzi wiele pytań o jej wpływ na przyszłość branży motoryzacyjnej w Polsce. Obawy dotyczą szczególnie innowacyjnych rozwiązań, które mogą napotkać nowe bariery regulacyjne. Czy zmiany te rzeczywiście zahamują rozwój sektora, czy też stworzą przestrzeń dla dalszego postępu?

Rynek motoryzacyjny w Europie 2035 – przełomowe zmiany i przyszłe wyzwania

Na kongresie Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego Chrostopher Olsienkiewicz zaprezentował raport „At the Crossroads: The European Aftermarket in 2035”, opracowany przez specjalistów z  Boston Consulting Group. Przedstawiona została szczegółowa analiza przemian na europejskim aftermarkecie, który do 2035 roku może przejść radykalne zmiany pod wpływem nowych technologii, transformacji ekologicznej i zmieniających się preferencji klientów.

Przemysł i rynek motoryzacyjny w Polsce – podsumowanie roku [FILM]

Jedna z najważniejszych sesji minionego XIX Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego dotyczyła podsumowania sytuacji na rynku motoryzacyjnym w Polsce z uwzględnieniem ostatnich trendów i tendencji. Prelegenci przedstawili prognozy na kolejne miesiące i przewidywania dotyczące kondycji sektora. Nie zabrakło rynkowych ciekawostek.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.

Pixel