Menu

SDCM

Pierwsza elektryczna zadyszka? UE wyprodukuje mniej elektryków niż zakładano.

W 2024 r. kraje UE mają zamiar wyprodukować łącznie 2,6 mln pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest on jednak niższy od wcześniejszych szacunków. Wstępne prognozy z 2021 r. przewidywały, że UE wyprodukuje ponad trzy miliony pojazdów elektrycznych.

SKP w kryzysie. Branża apeluje o waloryzację stawek za badania techniczne pojazdów.

Od dwóch dekad opłata za obowiązkowe badanie techniczne samochodu osobowego nie drgnęła i wynosi 98 złotych. Jest to jedna z opłat, które najwytrwalej bronią się przed podwyżkami.

Czy motoryzacja może zostać zmonopolizowana? Apel do Komisji Europejskiej.

Producenci pojazdów sprawują monopolistyczną kontrolę nad danymi generowanymi przez pojazdy należące do europejskich konsumentów i firm. To znacznie ogranicza wybór innowacyjnych usług, które niezależni usługodawcy mogliby świadczyć – gdyby mieli równy dostęp do danych pojazdów. Organizacje reprezentujące łącznie 80% europejskiej motoryzacji, w tym producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych, warsztaty i ich dostawy technologii, firmy świadczące […]

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 2024 – znamy datę!

Wiadomo już, kiedy odbędzie się tegoroczny, XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Gospodarka i geopolityka a przemysł motoryzacyjny. Jak na siebie oddziałują?

Ostatni z paneli dyskusyjnych zorganizowanych w trakcie XVIII kongresu SDCM poświęcony został spojrzeniu na teraźniejszość i przyszłość przemysłu motoryzacyjnego w obliczu zmian gospodarczych i geopolitycznych. Chiny, Rosja i kryzys gospodarczy, jak wpływają na motoryzację?

Motoryzacja okiem ekspertów z UE

Podczas jednego z paneli XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego na scenie spotkali się przedstawiciele kilku międzynarodowych organizacji reprezentujących branżę motoryzacyjną. Jaką wizję przyszłości branży kreślą eksperci?

Osiągnięto porozumienie w sprawie Euro 7. Co przyniesie nowa norma, a co udało się z niej usunąć?

Rada i Parlament Europejski osiągnęły w poniedziałek 18 grudnia wstępne porozumienie w sprawie normy Euro 7. Nowe rozporządzenie ustanawia zasady mające na celu dalsze obniżanie emisji zanieczyszczeń powietrza z transportu drogowego. Po raz pierwszy obejmuje samochody osobowe, dostawcze i pojazdy ciężkie w jednym akcie prawnym. Nowością jest także uwzględnienie zanieczyszczeń emitowanych przez hamulce czy opony, […]

Europejski punkt widzenia na motoryzację. Jaka jest i będzie?

Obecnie największym wyzwaniem europejskiego aftermarketu jest forsowanie przez Unię Europejską elektromobilności. Nie jest to jednak jedyna przeszkoda na drodze do rozwoju. Jakie trudności dla aftermarketu obserwowane są przez przedstawicieli europejskich państw i organizacji motoryzacyjnych? Na panelu dyskusyjnym podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego poznaliśmy różne spojrzenia na obecną sytuację rynku automotive.

Jakie części zamienne wybierają konsumenci i od czego to zależy?

Części nowe, regenerowane czy używane? Jakie produkty do napraw samochodowych są wybierane przez konkretne grupy konsumentów? Tego tematu dotyczyła jedna z sesji dyskusyjnych XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbył się 23 listopada 2023 r. w Warszawie.

Koniec SKP? Jaka przyszłość czeka stacje kontroli pojazdów?

Stacje kontroli pojazdów są bardzo ważnym elementem w całym łańcuchu motoryzacyjnym. Od wielu lat jednak tego typu placówki funkcjonują w kryzysie i są coraz bliżej upadku. Dlaczego od 19 lat nie zmienia się stawka za badanie techniczne pojazdu? Jaka przyszłość czeka SKP? 

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.