Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:22 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 14:07 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 12:59 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 12:31 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

SDCM

Renault skarży się, że nie może produkować tanich samochodów. Wszystkiemu winna Unia?

Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi w obliczu poważnych wyzwań wynikających z rosnących wymagań regulacyjnych. Surowe przepisy Unii Europejskiej dotyczące emisji spalin, bezpieczeństwa oraz rozwoju elektromobilności znacząco podnoszą koszty produkcji samochodów, co stawia pod znakiem zapytania możliwość produkcji tanich pojazdów dla “szarego Kowalskiego”. Tymczasem na rynek europejski coraz śmielej wkraczają chińscy producenci, oferując konkurencyjne cenowo modele.

Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej

Wydarzenia takie jak konkurs Drive to Innovate w Warszawie oraz CLEPA Innovation Awards w Brukseli pokazują, jak innowacje w duchu zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji przekształcają przemysł motoryzacyjny, kształtując jego przyszłość.

Dalsze losy motoryzacji będą zależeć od tego dialogu

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen ogłosiła swoją decyzję o zwołaniu Strategicznego Dialogu na temat Przyszłości Przemysłu Motoryzacyjnego w Europie. W ostatnim komunikacie Komisji Europejskiej z 19 grudnia, podano, że dialog zostanie oficjalnie zainaugurowany już w styczniu 2025 r., aby szybko zaproponować i wdrożyć pilnie potrzebne branży środki.

Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny

Planowana nowelizacja prawa o ruchu drogowym budzi wiele pytań o jej wpływ na przyszłość branży motoryzacyjnej w Polsce. Obawy dotyczą szczególnie innowacyjnych rozwiązań, które mogą napotkać nowe bariery regulacyjne. Czy zmiany te rzeczywiście zahamują rozwój sektora, czy też stworzą przestrzeń dla dalszego postępu?

Rynek motoryzacyjny w Europie 2035 – przełomowe zmiany i przyszłe wyzwania

Na kongresie Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego Chrostopher Olsienkiewicz zaprezentował raport „At the Crossroads: The European Aftermarket in 2035”, opracowany przez specjalistów z  Boston Consulting Group. Przedstawiona została szczegółowa analiza przemian na europejskim aftermarkecie, który do 2035 roku może przejść radykalne zmiany pod wpływem nowych technologii, transformacji ekologicznej i zmieniających się preferencji klientów.

Przemysł i rynek motoryzacyjny w Polsce – podsumowanie roku [FILM]

Jedna z najważniejszych sesji minionego XIX Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego dotyczyła podsumowania sytuacji na rynku motoryzacyjnym w Polsce z uwzględnieniem ostatnich trendów i tendencji. Prelegenci przedstawili prognozy na kolejne miesiące i przewidywania dotyczące kondycji sektora. Nie zabrakło rynkowych ciekawostek.

Jak polityka wobec danych generowanych przez samochody może wpłynąć na branżę?

Dane napędzają innowacje i rozwój w motoryzacji, umożliwiając bezpieczniejszą mobilność oraz inteligentną infrastrukturę. Podczas XIX Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego SDCM omówiono potrzebę regulacji, które zapewnią uczciwy dostęp do danych z pojazdów, wspierając konkurencję i korzyści dla konsumentów. Jakie regulacje są potrzebne, aby w pełni wykorzystać potencjał danych generowanych przez pojazdy i zapewnić równowagę na […]

Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Dyskusje, prelekcje, branżowa wiedza i możliwość spotkania najważniejszych przedstawicieli rynku motoryzacyjnego w Polsce – tak w skrócie można by podsumować miniony XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Podobnie jak w poprzednich latach wydarzenie zorganizowało Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online

XIX edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się w Hotelu Sound Garden w Warszawie, ale znaczną część sesji tematycznych można będzie śledzić także online. Poniżej znajduje się okno transmisji na żywo.

Zagłosuj na najlepszą innowację w konkursie ‘Drive to Innovate’ – transmisja dziś o 16.00!

Konkurs “Drive to Innovate – 5-minutes pitch challenge” to nowa inicjatywa organizatorów Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Uczestnicy, którymi są przedstawiciele firm z branży motoryzacyjnej, zaprezentują swoje innowacyjne koncepcje, które zostaną poddane ocenie. Obejrzeć prezentacje oraz zagłosować można online. Szczegóły poniżej.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.