Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:56 Co zmieni norma EURO 7 w układach hamulcowych? 14:36 Oliwer Jeger i jego plany – wywiad ze zwycięzcą 8. edycji Young Car Mechanic 12:38 Nowy reduktor LPG. Będzie pasował do aut z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. 12:01 Przyczyny i skutki bicia bocznego tarczy hamulcowej – webinar Textar 11:04 Już w listopadzie największe spotkanie branży motoryzacyjnej

SDCM

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 2024 – znamy datę!

Wiadomo już, kiedy odbędzie się tegoroczny, XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Gospodarka i geopolityka a przemysł motoryzacyjny. Jak na siebie oddziałują?

Ostatni z paneli dyskusyjnych zorganizowanych w trakcie XVIII kongresu SDCM poświęcony został spojrzeniu na teraźniejszość i przyszłość przemysłu motoryzacyjnego w obliczu zmian gospodarczych i geopolitycznych. Chiny, Rosja i kryzys gospodarczy, jak wpływają na motoryzację?

Motoryzacja okiem ekspertów z UE

Podczas jednego z paneli XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego na scenie spotkali się przedstawiciele kilku międzynarodowych organizacji reprezentujących branżę motoryzacyjną. Jaką wizję przyszłości branży kreślą eksperci?

Osiągnięto porozumienie w sprawie Euro 7. Co przyniesie nowa norma, a co udało się z niej usunąć?

Rada i Parlament Europejski osiągnęły w poniedziałek 18 grudnia wstępne porozumienie w sprawie normy Euro 7. Nowe rozporządzenie ustanawia zasady mające na celu dalsze obniżanie emisji zanieczyszczeń powietrza z transportu drogowego. Po raz pierwszy obejmuje samochody osobowe, dostawcze i pojazdy ciężkie w jednym akcie prawnym. Nowością jest także uwzględnienie zanieczyszczeń emitowanych przez hamulce czy opony, […]

Europejski punkt widzenia na motoryzację. Jaka jest i będzie?

Obecnie największym wyzwaniem europejskiego aftermarketu jest forsowanie przez Unię Europejską elektromobilności. Nie jest to jednak jedyna przeszkoda na drodze do rozwoju. Jakie trudności dla aftermarketu obserwowane są przez przedstawicieli europejskich państw i organizacji motoryzacyjnych? Na panelu dyskusyjnym podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego poznaliśmy różne spojrzenia na obecną sytuację rynku automotive.

Jakie części zamienne wybierają konsumenci i od czego to zależy?

Części nowe, regenerowane czy używane? Jakie produkty do napraw samochodowych są wybierane przez konkretne grupy konsumentów? Tego tematu dotyczyła jedna z sesji dyskusyjnych XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbył się 23 listopada 2023 r. w Warszawie.

Koniec SKP? Jaka przyszłość czeka stacje kontroli pojazdów?

Stacje kontroli pojazdów są bardzo ważnym elementem w całym łańcuchu motoryzacyjnym. Od wielu lat jednak tego typu placówki funkcjonują w kryzysie i są coraz bliżej upadku. Dlaczego od 19 lat nie zmienia się stawka za badanie techniczne pojazdu? Jaka przyszłość czeka SKP? 

Szczyt branży motoryzacyjnej za nami

Ostatnie 30-lat polskiej gospodarki i motoryzacji, dekarbonizacja transportu, regeneracja części motoryzacyjnych, przyciąganie talentów do branży – to tylko niektóre z tematów omawianych na XVIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zorganizowanym 23 listopada przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Jak prezentuje się wizja przyszłości dla europejskiego rynku aftermarket? – relacja z Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Przed europejskim motoryzacyjnym rynkiem wtórnym stoi obecnie wiele wyzwań związanych z transformacją transportu w kierunku elektryfikacji. Czy rynek da radę dopasować się do nowej rzeczywistości? Podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego swoją wizję przyszłości przedstawił Matthieu Simon z firmy Roland Berger.

Aftermarket potrzebuje nowych talentów – o tym, jak je pozyskać rozmawiano podczas XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Talenty w branży motoryzacyjnej vol. II to jedno z wystąpień na XVIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbył się w 23 listopada. Kontynuacja dyskusji rozpoczętej na poprzednim kongresie dotyczyła działań podejmowanych w ramach krajowych inicjatyw, ale też międzynarodowej inicjatywy Talents 4 Automotive Aftermarket. Działania te mają na celu uatrakcyjnienie niezależnego rynku wtórnego jako miejsca […]

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.