Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

SDCM

Jak prezentuje się wizja przyszłości dla europejskiego rynku aftermarket? – relacja z Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Przed europejskim motoryzacyjnym rynkiem wtórnym stoi obecnie wiele wyzwań związanych z transformacją transportu w kierunku elektryfikacji. Czy rynek da radę dopasować się do nowej rzeczywistości? Podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego swoją wizję przyszłości przedstawił Matthieu Simon z firmy Roland Berger.

Aftermarket potrzebuje nowych talentów – o tym, jak je pozyskać rozmawiano podczas XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Talenty w branży motoryzacyjnej vol. II to jedno z wystąpień na XVIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbył się w 23 listopada. Kontynuacja dyskusji rozpoczętej na poprzednim kongresie dotyczyła działań podejmowanych w ramach krajowych inicjatyw, ale też międzynarodowej inicjatywy Talents 4 Automotive Aftermarket. Działania te mają na celu uatrakcyjnienie niezależnego rynku wtórnego jako miejsca […]

XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online

XVIII edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się w Hotelu Sound Garden w Warszawie, ale znaczną część sesji tematycznych można będzie śledzić także online. Poniżej znajduje się okno transmisji na żywo.

Motoryzacja przyszłości: zrównoważony rozwój na drodze do zmiany

Europejski Zielony Ład i Porozumienie Paryskie skłaniają przemysł motoryzacyjny do poszukiwania bardziej zrównoważonych rozwiązań, aby osiągnąć cele neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Przemysł motoryzacyjny koncentruje się na ogólnej redukcji emisji gazów cieplarnianych w swojej działalności, a ESG i zrównoważony rozwój stają się wręcz kluczowe dla niektórych firm z branży motoryzacyjnej. Zazielenianie motoryzacji będzie jednym […]

Kolejne zwycięstwo niezależnego rynku przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej

W czwartek 9 listopada Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że producenci samochodów mają obowiązek udostępnić warsztatom i dystrybutorom części dane samochodów potrzebne do napraw, w tym numery VIN. To kolejny wyrok na korzyść niezależnego rynku motoryzacyjnego dotyczący sprawiedliwego dostępu do danych pojazdów. W grze jest nie tylko uczciwa konkurencja i korzyści dla kierowców, ale także […]

23 listopada odbędzie się XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Już 23 listopada 2023 r. w Hotelu Sound Garden w Warszawie odbędzie się szczyt branży motoryzacyjnej w Polsce – XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Wyzwań i zmian czekających przed motoryzacją nie brakuje, a wręcz się one mnożą, dlatego jubileuszowy Kongres zapowiada się niezwykle ciekawie.

Czy polska gospodarka i motoryzacja ma szansę kontynuować ogromny sukces ostatnich 34 lat?

W ciągu ostatnich 34 lat Polska gospodarka i sektor motoryzacyjny odnotowały spektakularny sukces. Jakie są jego źródła i czy mamy szansę na dalszy rozwój w podobnej skali w kolejnych dziesięcioleciach? Odpowiedzi na te i inne pytania szukać będą uczestnicy XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Finisz prac nad EURO 7

Parlament Europejski zatwierdził w czwartek 9 listopada swoje stanowisko ws. Euro 7. Podobnie jak przyjęte półtora miesiąca wcześniej stanowisko Rady Unii Europejskiej, stanowisko Parlamentu jest dużo łagodniejsze w porównaniu z rygorystyczną propozycją Komisji Europejskiej. Kolejnym i ostatnim krokiem będzie tzw. trilog, czyli negocjacje międzyinstytucjonalne między Komisją, Parlamentem i Radą, które mają się rozpocząć i przebiegać […]

W jaki sposób sytuacja geopolityczna wpływa na branżę automotive?

Motoryzacja, istotna dla wszystkich największych gospodarek świata, coraz bardziej staje się obszarem wzmożonej rywalizacji. Oprócz trwającego konfliktu chińsko-amerykańskiego narastają napięcia między Pekinem a Unią Europejską w sprawie aut elektrycznych. Obserwujemy przykłady protekcjonizmu, a wybuch wojny handlowej wydaje się kwestią czasu. Wpływ geopolityki na motoryzację poruszany będzie podczas najbliższego Kongresu SDCM, już 23 listopada.

Europejski Trybunał Sprawiedliwości broni uczciwej konkurencji w motoryzacji

Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) wydał wyrok na korzyść niezależnych operatorów w sprawie ATU/Belron przeciwko FCA w zakresie dostępu do informacji za pośrednictwem OBD. Sąd orzekł, że producenci pojazdów nie mogą narzucać warunków dostępu do OBD innych niż te wyraźnie przewidziane w rozporządzeniu w sprawie homologacji typu 2018/858, a niezależni operatorzy muszą mieć dostęp do portu […]

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.