Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

SDCM

Zmiana na szczycie władz aftermarketowej organizacji

Przed europejskim motoryzacyjnym rynkiem wtórnym stoi obecnie wiele wyzwań związanych z bliźniaczą transformacją – zieloną i cyfrową. Czy rynek da radę dopasować się do nowej rzeczywistości? Jaka w tym rola organizacji branżowych? I jakie cele stawia sobie na najbliższą przyszłość Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (FIGIEFA)?

Słaba rentowność, azjatycka konkurencja – czy europejska motoryzacja stoi na krawędzi?

Europejscy producenci części motoryzacyjnych zakończyli rok 2023 utrzymując niską rentowność. Wiele firm operuje marżą zysku poniżej 5%, co stanowi krytyczny próg zapewniający zrównoważone inwestycje i utrzymanie konkurencyjności na szybko zmieniającym się rynku. Kondycję branży zbadało europejskie stowarzyszenie producentów części motoryzacyjnych CLEPA wspólnie z McKinsey.

W Stambule wybrano nowy zarząd FIGIEFA. Zasiądzie w nim przedstawiciel Polski.

W Istambule podczas targów Automechanika Instanbul odbyło się Walne Zebranie Członków FIGIEFA. Podczas zebrania wybrany został nowy zarząd.

Senat zajął się badaniami technicznymi pojazdów. Czy zmiany w przeglądach zajdą już wkrótce?

Przedsiębiorcy z branży stacji kontroli pojazdów już od wielu lat zabiegają o waloryzację stawki za badania techniczne pojazdów. Od dwóch dekad wynosi ona 98 złotych. Problemem postanowiła zająć się Komisja Infrastruktury Senatu RP.

Malejące zyski w branży produkcji części motoryzacyjnych

Europejski przemysł motoryzacyjny, będący istotnym filarem gospodarki UE, musi sprostać zmienności i niepewności jakie serwują mu zarówno klienci jak i dostawcy. Najnowsze badanie rynku nie pozwala na formułowanie optymistycznych wniosków.

Co zrobić, żeby było więcej młodych mechaników? Pojawiają się nowe inicjatywy.

Przedstawicieli branży warsztatowej są zmuszeni do szukania młodych utalentowanych mechaników, którzy są chętni do pracy. Spowodowane jest to ciężką sytuacją na rynku pracy i znikomą ilością wykwalifikowanych mechaników. Nie brakuje za to ogłoszeń z ofertami o pracę. Z tego powodu pracownicy są poszukiwani w niekonwencjonalny sposób. Jednym z nowych pomysłów jest konkurs Young Car Mechanic.

Parlament Europejski przyjął ogólnoeuropejską Klauzulę Napraw. Co się z tym wiąże?

Nadszedł czas zmian na rynku części zamiennych. Podczas sesji plenarnej w Strasburgu Parlament Europejski przyjął tzw. Klauzulę Napraw. Z czym wiąże się ten fakt dla kierowców i warsztatów?

Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – podsumowanie 2023 r. RAPORT.

Najnowszy raport dotyczący kondycji producentów i dystrybutorów części, a także warsztatów samochodowych jest już dostępny. Zostały w nim podsumowane dane zebrane dotyczące 2023 r. Raport został przygotowany przez MotoFocus.pl we współpracy ze Stowarzyszeniem Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, Santander Bank Polska i Polską Agencją Inwestycji i Handlu.

Pierwsza elektryczna zadyszka? UE wyprodukuje mniej elektryków niż zakładano.

W 2024 r. kraje UE mają zamiar wyprodukować łącznie 2,6 mln pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest on jednak niższy od wcześniejszych szacunków. Wstępne prognozy z 2021 r. przewidywały, że UE wyprodukuje ponad trzy miliony pojazdów elektrycznych.

SKP w kryzysie. Branża apeluje o waloryzację stawek za badania techniczne pojazdów.

Od dwóch dekad opłata za obowiązkowe badanie techniczne samochodu osobowego nie drgnęła i wynosi 98 złotych. Jest to jedna z opłat, które najwytrwalej bronią się przed podwyżkami.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.