Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

SDCM

Co zrobić, żeby było więcej młodych mechaników? Pojawiają się nowe inicjatywy.

Przedstawicieli branży warsztatowej są zmuszeni do szukania młodych utalentowanych mechaników, którzy są chętni do pracy. Spowodowane jest to ciężką sytuacją na rynku pracy i znikomą ilością wykwalifikowanych mechaników. Nie brakuje za to ogłoszeń z ofertami o pracę. Z tego powodu pracownicy są poszukiwani w niekonwencjonalny sposób. Jednym z nowych pomysłów jest konkurs Young Car Mechanic.

Parlament Europejski przyjął ogólnoeuropejską Klauzulę Napraw. Co się z tym wiąże?

Nadszedł czas zmian na rynku części zamiennych. Podczas sesji plenarnej w Strasburgu Parlament Europejski przyjął tzw. Klauzulę Napraw. Z czym wiąże się ten fakt dla kierowców i warsztatów?

Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – podsumowanie 2023 r. RAPORT.

Najnowszy raport dotyczący kondycji producentów i dystrybutorów części, a także warsztatów samochodowych jest już dostępny. Zostały w nim podsumowane dane zebrane dotyczące 2023 r. Raport został przygotowany przez MotoFocus.pl we współpracy ze Stowarzyszeniem Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, Santander Bank Polska i Polską Agencją Inwestycji i Handlu.

Pierwsza elektryczna zadyszka? UE wyprodukuje mniej elektryków niż zakładano.

W 2024 r. kraje UE mają zamiar wyprodukować łącznie 2,6 mln pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest on jednak niższy od wcześniejszych szacunków. Wstępne prognozy z 2021 r. przewidywały, że UE wyprodukuje ponad trzy miliony pojazdów elektrycznych.

SKP w kryzysie. Branża apeluje o waloryzację stawek za badania techniczne pojazdów.

Od dwóch dekad opłata za obowiązkowe badanie techniczne samochodu osobowego nie drgnęła i wynosi 98 złotych. Jest to jedna z opłat, które najwytrwalej bronią się przed podwyżkami.

Czy motoryzacja może zostać zmonopolizowana? Apel do Komisji Europejskiej.

Producenci pojazdów sprawują monopolistyczną kontrolę nad danymi generowanymi przez pojazdy należące do europejskich konsumentów i firm. To znacznie ogranicza wybór innowacyjnych usług, które niezależni usługodawcy mogliby świadczyć – gdyby mieli równy dostęp do danych pojazdów. Organizacje reprezentujące łącznie 80% europejskiej motoryzacji, w tym producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych, warsztaty i ich dostawy technologii, firmy świadczące […]

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 2024 – znamy datę!

Wiadomo już, kiedy odbędzie się tegoroczny, XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Gospodarka i geopolityka a przemysł motoryzacyjny. Jak na siebie oddziałują?

Ostatni z paneli dyskusyjnych zorganizowanych w trakcie XVIII kongresu SDCM poświęcony został spojrzeniu na teraźniejszość i przyszłość przemysłu motoryzacyjnego w obliczu zmian gospodarczych i geopolitycznych. Chiny, Rosja i kryzys gospodarczy, jak wpływają na motoryzację?

Motoryzacja okiem ekspertów z UE

Podczas jednego z paneli XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego na scenie spotkali się przedstawiciele kilku międzynarodowych organizacji reprezentujących branżę motoryzacyjną. Jaką wizję przyszłości branży kreślą eksperci?

Osiągnięto porozumienie w sprawie Euro 7. Co przyniesie nowa norma, a co udało się z niej usunąć?

Rada i Parlament Europejski osiągnęły w poniedziałek 18 grudnia wstępne porozumienie w sprawie normy Euro 7. Nowe rozporządzenie ustanawia zasady mające na celu dalsze obniżanie emisji zanieczyszczeń powietrza z transportu drogowego. Po raz pierwszy obejmuje samochody osobowe, dostawcze i pojazdy ciężkie w jednym akcie prawnym. Nowością jest także uwzględnienie zanieczyszczeń emitowanych przez hamulce czy opony, […]

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.