Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.11 Marka TERREPOWER wprowadza nowe produkty w 15 różnych grupach produktowych 14.11 Co to znaczy, że klocki hamulcowe są „twarde” lub „miękkie”? 14.11 Metalcaucho wprowadza nowe części do swojej oferty 14.11 MotoFocus TV: Schaeffler w nowej odsłonie – wywiad z dyrektorem polskiej spółki 14.11 Zdaniem eksperta: które części układu hamulcowego można smarować, a których nie?

SDCM

Hybrydy na celowniku unijnych regulacji

Unia Europejska chce zepchnąć hybrydy plug-in na boczny tor – mimo że są na ten moment jednym z najskuteczniejszych narzędzi do redukcji emisji CO₂. Branża motoryzacyjna ostrzega, że to błąd.

Zamykanie fabryk a unijna transformacja mobilności

Rok 2025 przynosi kolejne fale zwolnień i bankructw w europejskim sektorze dostawców motoryzacyjnych. Choć Unia Europejska stawia na zieloną i cyfrową transformację, jej fundament – sieć firm dostarczających części i technologie – chwieje się w posadach. Eksperci ostrzegają: bez radykalnych zmian w polityce, ambicje klimatyczne i cyfrowe Wspólnoty mogą runąć.

Chińskie restrykcje eksportowe uderzają w branżę motoryzacyjną

Europa zaczyna odczuwać poważne skutki decyzji Chin o ograniczeniu eksportu metali ziem rzadkich i magnesów – kluczowych składników wykorzystywanych w produkcji pojazdów zarówno spalinowych, jak i elektrycznych. Linie produkcyjne stają, magazyny pustoszeją, a przyszłość europejskich zakładów motoryzacyjnych staje pod znakiem zapytania.

Europa potrzebuje wsparcia, neutralności technologicznej i dostępu do danych

26 marca br. w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyło się wydarzenie „Securing the Competitiveness of the EU Automotive Industry – Technological Neutrality and Data Access in the Driver’s Seat”, współorganizowane przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP), SME Europe oraz SME Connect. Wydarzenie odbyło się pod patronatem polskiej prezydencji […]

30 firm z polskiego aftermarketu weźmie udział w targach MOTORTEC 2025

Targi motoryzacyjne MOTORTEC 2025 odbędą się pod koniec kwietnia w Madrycie. Jest to jedno z najważniejszych tego typu wydarzeń w Europie Południowej. Targi gromadzą producentów i dystrybutorów części oraz przedstawicieli warsztatów naprawczych i dostawców usług. Udział w tegorocznej edycji zapowiedziało 30 polskich firm.

Europejska motoryzacja na celowniku Trumpa

Eksport komponentów do USA to aż 13,9 mld euro rocznie, co wspiera ponad 125 000 miejsc pracy w UE. Cła uderzą w dostawców części co najmniej tak mocno, jak w producentów pojazdów.

Dostęp do części to za mało, by naprawiać samochody

Czy dostęp do danych z samochodów będą miały wyłącznie autoryzowane serwisy i wielkie koncerny? Nadciągające zmiany w europejskim prawie mogą na nowo rozdać karty w motoryzacyjnym świecie – i to niekoniecznie z korzyścią dla małych warsztatów czy polskich start-upów.

Europejska branża motoryzacyjna na krawędzi kryzysu?

Europejski sektor producentów części motoryzacyjnych stoi przed poważnym kryzysem. Jak wynika z najnowszego badania CLEPA – Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych i McKinsey, aż 42% z nich spodziewa się braku rentowności w 2025 roku. Branża zmaga się z coraz silniejszą konkurencją z Chin, problemami z marżami i niepewnością geopolityczną.

Nowy rozrusznik w ofercie AS-PL

Firma AS-PL poinformowała o poszerzeniu swojej oferty o nowy rozrusznik o numerze katalogowym S99095. Produkt ten, oznaczony marką AS, należy do linii Standard, która charakteryzuje się wysoką jakością, niezawodnością i konkurencyjnymi cenami.

Young Car Mechanic 2025 – poznaliśmy najlepszego młodego mechanika w Polsce

Znamy zwycięzców krajowego finału prestiżowego konkursu Young Car Mechanic. Po wielu tygodniach zmagań, setkach rozwiązanych zadań i emocjonującej rywalizacji, laur zwycięzcy przypadł Krystianowi Trockiemu z Zespołu Szkół Mechanicznych w Białymstoku. To on będzie reprezentować Polskę w wielkim finale międzynarodowym w Zagrzebiu, gdzie zmierzy się z najlepszymi młodymi mechanikami z Europy.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.