Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.03 Nowe części marki Alfa e-Parts dostępne na rynku 14.03 Konferencja ZF Aftermarket w Iławie. Nowości i plany na przyszłość. 14.03 Branża motoryzacyjna w Polsce 2024/2025 – pobierz RAPORT 14.03 Letnie opony przetestowane przez PZPO, Dudę i Politechnikę Rzeszowską 13.03 Konkurs febi – wyniki

SDCM

Astronomiczne wzrosty cen. Niezależne warsztaty powalczą o przetrwanie.

Wyniki badania opublikowanego podczas targów Automechanika we Frankfurcie rzucają światło na przyszłość rynku napraw pojazdów w Europie. Choć brzmi to jak temat dla ekspertów, tak naprawdę dotyczy każdego z nas – bo praktycznie każdy musiał kiedyś oddać auta do warsztatu? A teraz wyobraźmy sobie, że taka wizyta będzie o wiele droższa.

Cięcia w europejskiej motoryzacji. Czy przyszłość przyniesie pogłębienie kryzysu?

Obecna transformacja w przemyśle motoryzacyjnym, czyli przejście na masową produkcję pojazdów elektrycznych (EV) to prawdopodobnie największe wyzwanie w historii branży. Przyszłość miała przynieść znaczne zyski i nowe możliwości, ale rzeczywistość okazała się zgoła inna.

Nielegalny czynnik chłodniczy obecny na polskim rynku. Jakie niesie zagrożenia?

Coraz poważniejszy staje się problem nielegalnego czynnika chłodzącego trafiającego do Polski spoza Unii Europejskiej. Jest on zagrożeniem nie tylko dla regulowanego rynku, ale także dla kierowców i środowiska naturalnego. Czy jest się czego obawiać?

Czy Chinom uda się zalać Europę elektrykami w niskich cenach? Wpłynęła skarga na nałożone cło.

Do Światowej Organizacji Handlu (WTO) wpłynęła skarga przeciwko Unii Europejskiej. Chińczycy uważają nowe opłaty celne za niezgodne z prawem i zamierzają doprowadzić do ich zniesienia. Jakie są na to szanse? Czy konsekwencje mogą być poważne?

XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – ruszyła rejestracja

Niewiele ponad 100 dni pozostało do kolejnego Kongresu, organizowanego przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Można już rejestrować swój udział w wydarzeniu.

Producenci części vs. Unia Europejska – priorytety polityczne

CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) opublikowała swoje priorytety polityczne na kadencję 2024–2029. Celem dokumentu zatytułowanego „Driving Ambition to Action – Priorities for Sustainable and Smart Mobility in the EU” jest wspieranie solidnego dialogu z decydentami. Dialog ten według CLEPA powinien przyczynić się do tego by UE pozostała w czołówce innowacji i konkurencyjności w branży […]

Spotkanie kluczowych graczy przemysłu motoryzacyjnego odbyło się w Warszawie

Międzynarodowe stowarzyszenie CLEPA, reprezentujące ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej, wybrało Warszawę jako miejsce organizacji walnego zgromadzenia swoich członków. Niejako przy okazji tego wydarzenia, ze wsparciem polskiej organizacji SDCM, zorganizowano także konferencję z panelami dyskusyjnymi, dotyczącymi roli polskiego przemysłu motoryzacyjnego oraz aktualnych wyzwań rynkowych.

Zmiana na szczycie władz aftermarketowej organizacji

Przed europejskim motoryzacyjnym rynkiem wtórnym stoi obecnie wiele wyzwań związanych z bliźniaczą transformacją – zieloną i cyfrową. Czy rynek da radę dopasować się do nowej rzeczywistości? Jaka w tym rola organizacji branżowych? I jakie cele stawia sobie na najbliższą przyszłość Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (FIGIEFA)?

Słaba rentowność, azjatycka konkurencja – czy europejska motoryzacja stoi na krawędzi?

Europejscy producenci części motoryzacyjnych zakończyli rok 2023 utrzymując niską rentowność. Wiele firm operuje marżą zysku poniżej 5%, co stanowi krytyczny próg zapewniający zrównoważone inwestycje i utrzymanie konkurencyjności na szybko zmieniającym się rynku. Kondycję branży zbadało europejskie stowarzyszenie producentów części motoryzacyjnych CLEPA wspólnie z McKinsey.

W Stambule wybrano nowy zarząd FIGIEFA. Zasiądzie w nim przedstawiciel Polski.

W Istambule podczas targów Automechanika Instanbul odbyło się Walne Zebranie Członków FIGIEFA. Podczas zebrania wybrany został nowy zarząd.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.

Pixel