Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
13:56 Co zrobić, żeby było więcej młodych mechaników? Pojawiają się nowe inicjatywy. 08:25 Ruszają Dni Otwarte w Würth Polska, a podczas nich m.in. strefa dla profesjonalistów z branży motoryzacyjnej 12.04 Rozstrzygnięcia XIII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników 12.04 Nowe opony dla elektryków od włoskiego producenta wchodzą na rynek 11.04 Wyniki finansowe Auto Partner SA – dystrybutor poprawił własny rekord

SDCM

Czy polska gospodarka i motoryzacja ma szansę kontynuować ogromny sukces ostatnich 34 lat?

W ciągu ostatnich 34 lat Polska gospodarka i sektor motoryzacyjny odnotowały spektakularny sukces. Jakie są jego źródła i czy mamy szansę na dalszy rozwój w podobnej skali w kolejnych dziesięcioleciach? Odpowiedzi na te i inne pytania szukać będą uczestnicy XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Finisz prac nad EURO 7

Parlament Europejski zatwierdził w czwartek 9 listopada swoje stanowisko ws. Euro 7. Podobnie jak przyjęte półtora miesiąca wcześniej stanowisko Rady Unii Europejskiej, stanowisko Parlamentu jest dużo łagodniejsze w porównaniu z rygorystyczną propozycją Komisji Europejskiej. Kolejnym i ostatnim krokiem będzie tzw. trilog, czyli negocjacje międzyinstytucjonalne między Komisją, Parlamentem i Radą, które mają się rozpocząć i przebiegać […]

W jaki sposób sytuacja geopolityczna wpływa na branżę automotive?

Motoryzacja, istotna dla wszystkich największych gospodarek świata, coraz bardziej staje się obszarem wzmożonej rywalizacji. Oprócz trwającego konfliktu chińsko-amerykańskiego narastają napięcia między Pekinem a Unią Europejską w sprawie aut elektrycznych. Obserwujemy przykłady protekcjonizmu, a wybuch wojny handlowej wydaje się kwestią czasu. Wpływ geopolityki na motoryzację poruszany będzie podczas najbliższego Kongresu SDCM, już 23 listopada.

Europejski Trybunał Sprawiedliwości broni uczciwej konkurencji w motoryzacji

Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) wydał wyrok na korzyść niezależnych operatorów w sprawie ATU/Belron przeciwko FCA w zakresie dostępu do informacji za pośrednictwem OBD. Sąd orzekł, że producenci pojazdów nie mogą narzucać warunków dostępu do OBD innych niż te wyraźnie przewidziane w rozporządzeniu w sprawie homologacji typu 2018/858, a niezależni operatorzy muszą mieć dostęp do portu […]

Pracownicy “Wielkiej Trójki z Detroit” rozpoczęli już drugi miesiąc strajku. Jakie skutki ma on dla europejskiej branży motoryzacyjnej?

Przez ostatnie trzy lata firmy z branży motoryzacyjnej przeżyły już więcej kryzysów niż przez ostatnie dekady. Mieliśmy pandemię i całe spektrum konsekwencji z nią związanych jak zerwane łańcuchy dostaw, przestoje czy brak półprzewodników. Mamy wojnę w Ukrainie, która wpływa na koszty i mniejszą konkurencyjność firm z UE w stosunku do dotowanych firm z Chin czy […]

Nagrody CLEPA Innovation Awards rozdane

W Brukseli odbyła się ceremonia wręczenia nagród dla najlepszych innowatorów, podczas której uczczono innowacyjność i pionierskie technologie w branży produkcji części motoryzacyjnych. Podczas wydarzenia wyróżniono dwanaście najlepszych rozwiązań i podkreślono postęp technologiczny w kierunku transformacji bliźniaczej – zielonej i cyfrowej, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdu definiowanego programowo (SDV).

Branża motoryzacyjna apeluje do Komisji Europejskiej. Oczekują rozwiązań dot. strategii przemysłowej.

Silna konkurencja z Chin i USA stawia pod znakiem zapytania sukces transformacji europejskiej branży motoryzacyjnej, która i bez tego stoi przed wieloma wyzwaniami. W branży od dawna mówi się o potrzebie holistycznej polityki przemysłowej, która powinna wspierać zmiany w przemyśle motoryzacyjnym. Przedstawiciele branży zaapelowali w tej sprawie do Komisji Europejskiej.

EU na kursie kolizyjnym z chińskimi elektrykami

Komisja Europejska wszczyna dochodzenie antysubsydyjne w sprawie pojazdów elektrycznych pochodzących z Chin. Europa jest otwarta na konkurencję, ale nie na równanie w dół. Musimy się bronić przed nieuczciwymi praktykami – stwierdziła Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, podczas swojego niedawnego orędzia o stanie UE. Ta zapowiedź spotkała się z gniewnymi reakcjami w Pekinie. Jak wskazują eksperci wojna handlowa […]

Ruszyła rejestracja na XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Osiemnasta edycja wydarzenia, które już na stałe wpisało się w kalendarz imprez motoryzacyjnych, odbędzie się już 23 listopada 2023 r. w hotelu Sound Garden w Warszawie. XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego jest organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Zbliża się XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Do startu XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, zostały już niecałe 4 miesiące. Szczyt branży motoryzacyjnej odbędzie się 23 listopada 2023 roku w warszawskim hotelu Sound Garden. Poniżej pierwsze szczegóły od organizatorów wydarzenia.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.