Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.11 Marka TERREPOWER wprowadza nowe produkty w 15 różnych grupach produktowych 14.11 Co to znaczy, że klocki hamulcowe są „twarde” lub „miękkie”? 14.11 Metalcaucho wprowadza nowe części do swojej oferty 14.11 MotoFocus TV: Schaeffler w nowej odsłonie – wywiad z dyrektorem polskiej spółki 14.11 Zdaniem eksperta: które części układu hamulcowego można smarować, a których nie?

Organizacje branżowe

Cła w odwrocie, napięcie zostaje – europejska motoryzacja na rozdrożu.

USA i Unia Europejska oficjalnie ogłosiły „koniec wojny handlowej”. Ale za ten spokój europejscy producenci, zwłaszcza motoryzacyjni, będą musieli słono zapłacić. Nowe porozumienie to dla nich więcej pytań niż pewności – i żadnych ulg. Czy ustalenia rzeczywiście przyniosą stabilizację, czy raczej pogłębią podział między interesami po obu stronach Atlantyku?

Przestrzeganie rozporządzenia MV BER: jakie niesie konsekwencje?

Rozporządzenie MV BER/GVO to nie tylko zbiór wytycznych i teoretycznych możliwości dla rynku aftermarket. To przede wszystkim wiążące prawo Unii Europejskiej, którego nieprzestrzeganie przez producentów samochodów może nieść za sobą poważne konsekwencje. Choć często postrzegane jest jako „miękkie” w interpretacji, rzeczywistość pokazuje, że ignorowanie jego zapisów może prowadzić do interwencji, a nawet kar. Przyjrzymy się, […]

Nowe przepisy UE: samochody i części zyskają dłuższe życie

Przyjęcie innowacyjnych przepisów dotyczących obiegu zamkniętego w sektorze motoryzacyjnym jest na wyciągnięcie ręki. W lipcu komisje ENVI (Środowisko) i IMCO (Rynek Wewnętrzny) zatwierdziły projekt nowego rozporządzenia w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji (ELV). We wrześniu odbędzie się głosowanie plenarne. Finalizacja tych regulacji przyniesie korzyści setkom milionów europejskich kierowców, przedsiębiorstwom z niezależnego rynku motoryzacyjnego, a przede […]

To cios poniżej pasa wymierzony w europejski przemysł motoryzacyjny

Napięcia handlowe między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską wchodzą w nową fazę. Zapowiedź drastycznych ceł na europejskie auta i części może wstrząsnąć całą branżą motoryzacyjną – od fabryk w Niemczech po poddostawców w Europie Środkowej. W grze są miliardy euro i tysiące miejsc pracy, a czas na kompromis dramatycznie się kurczy.

Czy Europa zdoła poprowadzić zieloną transformację?

Unijne plany zakładające wprowadzenie od 2035 roku obowiązku sprzedaży wyłącznie pojazdów zeroemisyjnych właśnie przechodzą przegląd. Jednak za tą debatą kryje się szersze pytanie – jak Europa może utrzymać swoją globalną konkurencyjność i przemysłowe znaczenie w czasach głębokiej transformacji klimatycznej?

Obowiązkowe elektryczne floty w UE – co będzie dalej?

Toczące się obecnie w Brukseli dyskusje pozwalają sądzić, że w Europie może dojść do zachwiania filarów codziennej mobilności, zaopatrzenia i napraw.

Branża motoryzacyjna ostrzega przed nowymi przepisami. Nie deregulacja, tylko blokada innowacji.

Projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przedstawiany jako „deregulacyjny” może w rzeczywistości wprowadzić tylko kolejne skomplikowane procedury. Te natomiast utrudnią – albo w konsekwencji nawet uniemożliwią – przeprowadzenie testów zautomatyzowanych w Polsce.

Hybrydy na celowniku unijnych regulacji

Unia Europejska chce zepchnąć hybrydy plug-in na boczny tor – mimo że są na ten moment jednym z najskuteczniejszych narzędzi do redukcji emisji CO₂. Branża motoryzacyjna ostrzega, że to błąd.

Zamykanie fabryk a unijna transformacja mobilności

Rok 2025 przynosi kolejne fale zwolnień i bankructw w europejskim sektorze dostawców motoryzacyjnych. Choć Unia Europejska stawia na zieloną i cyfrową transformację, jej fundament – sieć firm dostarczających części i technologie – chwieje się w posadach. Eksperci ostrzegają: bez radykalnych zmian w polityce, ambicje klimatyczne i cyfrowe Wspólnoty mogą runąć.

Chińskie restrykcje eksportowe uderzają w branżę motoryzacyjną

Europa zaczyna odczuwać poważne skutki decyzji Chin o ograniczeniu eksportu metali ziem rzadkich i magnesów – kluczowych składników wykorzystywanych w produkcji pojazdów zarówno spalinowych, jak i elektrycznych. Linie produkcyjne stają, magazyny pustoszeją, a przyszłość europejskich zakładów motoryzacyjnych staje pod znakiem zapytania.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.