Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
19.04 Malejące zyski w branży produkcji części motoryzacyjnych 19.04 Dlaczego warto stosować markowe czynniki chłodnicze? Jak uniknąć zakupu podróbki? Poradnik DENSO 19.04 Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zmienia nazwę 19.04 Mariaż NEXUS i Stellantis – co z niego wyniknie? Wywiad z dyrektorem generalnym NEXUS, Gaëlem Escribe. 19.04 Jak rozwiązać problem z brakiem pracowników w branży automotive? Trzeba złamać stereotypy.

Organizacje branżowe

Nowy prezes CLEPA

Europejskie Stowarzyszenie Dostawców Motoryzacyjnych (CLEPA) wybrało nowego prezesa. Został nim Matthias Zink. Kadencja przewodniczącego będzie obowiązywała przez 2 lata od stycznia 2024 roku.

Zmiany w badaniach technicznych pojazdów w 2024 r.

Minął kolejny rok oczekiwania na zmiany w zakresie badań technicznych, dokonywanych przez okręgowe stacje kontroli pojazdów. Jakie zmiany na pewno wejdą w życie w 2024 r.? Czy podniesiona zostanie opłata za przeglądy?

Gospodarka i geopolityka a przemysł motoryzacyjny. Jak na siebie oddziałują?

Ostatni z paneli dyskusyjnych zorganizowanych w trakcie XVIII kongresu SDCM poświęcony został spojrzeniu na teraźniejszość i przyszłość przemysłu motoryzacyjnego w obliczu zmian gospodarczych i geopolitycznych. Chiny, Rosja i kryzys gospodarczy, jak wpływają na motoryzację?

Podatek od samochodów spalinowych to dopiero początek. Unia planuje coś o wiele gorszego.

Nie tak dawno temu ogólnopolskie media obiegła informacja na temat planowanego podatku od samochodów spalinowych. Jak się okazuje, nie jest to jedyny pomysł Unii Europejskiej na uderzenie we właścicieli starszych i tanich samochodów. Czy zakaz wymiany silnika i wspawywania reperaturek zostanie wprowadzony?

Motoryzacja okiem ekspertów z UE

Podczas jednego z paneli XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego na scenie spotkali się przedstawiciele kilku międzynarodowych organizacji reprezentujących branżę motoryzacyjną. Jaką wizję przyszłości branży kreślą eksperci?

Osiągnięto porozumienie w sprawie Euro 7. Co przyniesie nowa norma, a co udało się z niej usunąć?

Rada i Parlament Europejski osiągnęły w poniedziałek 18 grudnia wstępne porozumienie w sprawie normy Euro 7. Nowe rozporządzenie ustanawia zasady mające na celu dalsze obniżanie emisji zanieczyszczeń powietrza z transportu drogowego. Po raz pierwszy obejmuje samochody osobowe, dostawcze i pojazdy ciężkie w jednym akcie prawnym. Nowością jest także uwzględnienie zanieczyszczeń emitowanych przez hamulce czy opony, […]

Sztuczna inteligencja w produkcji części – czy firmy widzą potencjał?

Przemysł wkracza w nową erę digitalizacji i wykorzystania sztucznej inteligencji. Znajduje ona zastosowanie w coraz liczniejszych branżach. Postanowiliśmy sprawdzić, na jakim etapie wyścigu technologicznego znajduje się branża motoryzacyjna, a konkretnie produkcja części samochodowych.

Europejski punkt widzenia na motoryzację. Jaka jest i będzie?

Obecnie największym wyzwaniem europejskiego aftermarketu jest forsowanie przez Unię Europejską elektromobilności. Nie jest to jednak jedyna przeszkoda na drodze do rozwoju. Jakie trudności dla aftermarketu obserwowane są przez przedstawicieli europejskich państw i organizacji motoryzacyjnych? Na panelu dyskusyjnym podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego poznaliśmy różne spojrzenia na obecną sytuację rynku automotive.

Jakie części zamienne wybierają konsumenci i od czego to zależy?

Części nowe, regenerowane czy używane? Jakie produkty do napraw samochodowych są wybierane przez konkretne grupy konsumentów? Tego tematu dotyczyła jedna z sesji dyskusyjnych XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbył się 23 listopada 2023 r. w Warszawie.

Koniec SKP? Jaka przyszłość czeka stacje kontroli pojazdów?

Stacje kontroli pojazdów są bardzo ważnym elementem w całym łańcuchu motoryzacyjnym. Od wielu lat jednak tego typu placówki funkcjonują w kryzysie i są coraz bliżej upadku. Dlaczego od 19 lat nie zmienia się stawka za badanie techniczne pojazdu? Jaka przyszłość czeka SKP? 

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.