Menu

FIGIEFA

Motoryzacja okiem ekspertów z UE

Podczas jednego z paneli XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego na scenie spotkali się przedstawiciele kilku międzynarodowych organizacji reprezentujących branżę motoryzacyjną. Jaką wizję przyszłości branży kreślą eksperci?

Europejski punkt widzenia na motoryzację. Jaka jest i będzie?

Obecnie największym wyzwaniem europejskiego aftermarketu jest forsowanie przez Unię Europejską elektromobilności. Nie jest to jednak jedyna przeszkoda na drodze do rozwoju. Jakie trudności dla aftermarketu obserwowane są przez przedstawicieli europejskich państw i organizacji motoryzacyjnych? Na panelu dyskusyjnym podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego poznaliśmy różne spojrzenia na obecną sytuację rynku automotive.

Szczyt branży motoryzacyjnej za nami

Ostatnie 30-lat polskiej gospodarki i motoryzacji, dekarbonizacja transportu, regeneracja części motoryzacyjnych, przyciąganie talentów do branży – to tylko niektóre z tematów omawianych na XVIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zorganizowanym 23 listopada przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Branża motoryzacyjna apeluje do Komisji Europejskiej. Oczekują rozwiązań dot. strategii przemysłowej.

Silna konkurencja z Chin i USA stawia pod znakiem zapytania sukces transformacji europejskiej branży motoryzacyjnej, która i bez tego stoi przed wieloma wyzwaniami. W branży od dawna mówi się o potrzebie holistycznej polityki przemysłowej, która powinna wspierać zmiany w przemyśle motoryzacyjnym. Przedstawiciele branży zaapelowali w tej sprawie do Komisji Europejskiej.

EU na kursie kolizyjnym z chińskimi elektrykami

Komisja Europejska wszczyna dochodzenie antysubsydyjne w sprawie pojazdów elektrycznych pochodzących z Chin. Europa jest otwarta na konkurencję, ale nie na równanie w dół. Musimy się bronić przed nieuczciwymi praktykami – stwierdziła Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, podczas swojego niedawnego orędzia o stanie UE. Ta zapowiedź spotkała się z gniewnymi reakcjami w Pekinie. Jak wskazują eksperci wojna handlowa […]

Zbliża się XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Do startu XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, zostały już niecałe 4 miesiące. Szczyt branży motoryzacyjnej odbędzie się 23 listopada 2023 roku w warszawskim hotelu Sound Garden. Poniżej pierwsze szczegóły od organizatorów wydarzenia.

SDCM osiągnęło pełnoletność. Symboliczna rocznica powstania stowarzyszenia.

18. rocznica założenia Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) obchodzona w sierpniu 2023 roku przynosi zmiany. W tym miesiącu zaprezentowano nowe logo organizacji. Zapraszamy do zapoznania się ze wspomnieniami z początków funkcjonowania stowarzyszenia.

Nowe obowiązki dla państw UE w zakresie elektromobilności

Rada Unii Europejskiej pod przewodnictwem prezydencji hiszpańskiej przyjęła formalnie rozporządzenie skrótowo nazywane AFIR (ang. Regulation for the Deployment of Alternative Fuels Infrastructure), które zastąpi Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Prace nad AFIR, będącym częścią pakietu „Fit for 55”, dobiegły końca. Nowe rozporządzenie zostanie opublikowane jesienią w Dzienniku […]

FAAS, czyli nowe stowarzyszenie na niezależnym rynku motoryzacyjnym

Forum on Automotive Aftermarket Sustainability (FAAS) to nowe europejskie stowarzyszenie non-profit, powołane do życia przez organizacje CLEPA i FIGIEFA. Wyjaśniamy, czym będzie się zajmować nowy podmiot.

Co dalej z dostępem do danych pojazdów? Jest porozumienie w sprawie Data Act.

Jest porozumienie w sprawie aktu o danych (Data Act), osiągnięte przez negocjatorów Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Czy daje ono nadzieję na korzystne dla właścicieli pojazdów oraz warsztatów niezależnych rozstrzygnięcie kwestii dostępu do danych, generowanych przez pojazdy?

FIGIEFA to Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych, powołana do życia w 1956 roku. Zrzesza i reprezentuje interesy firm zajmujących się handlem częściami samochodowymi na rynku hurtowym i detalicznym, a także niezależnych sieci warsztatowych. Celem FIGIEFA jest utrzymane wolnej i uczciwej konkurencji na rynku części zamiennych oraz w zakresie serwisu i napraw pojazdów. Organizacja jest politycznym przedstawicielem niezależnych dystrybutorów części samochodowych wobec Unii Europejskiej i instytucji ONZ. Zrzesza 19 krajowych stowarzyszeń, a także czołowych graczy na rynku motoryzacyjnym. Więcej informacji na temat federacji FIGIEFA oraz jej aktualnej działalności znajdziesz w tej kategorii artykułów.