Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:48 Arabski interes Hitachi Astemo 12:25 OSRAM partnerem konkursu Wyścig Talentów 11:53 Kilka ciekawych faktów o napędach pasowych. MotoFocus TV. 12.12 Zaufany partner w segmencie lekkich pojazdów użytkowych – silna oferta Blue Print 12.12 Jak przebiega wymiana filtra oleju w Isuzu D-Max [FILM]

FIGIEFA

Aftermarket w centrum europejskiego przemysłu motoryzacyjnego – podsumowanie konferencji FIGIEFA 2024

Prawie 250 osób z dwudziestu pięciu krajów europejskich zebrało się na Konferencji FIGIEFA 2024. FIGIEFA to Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych, powołana do życia w 1956 roku. Zrzesza kluczowych uczestników rynku wtórnego. Firmy, które reprezentuje, obsługują ponad 400 000 niezależnych (jak również autoryzowanych) warsztatów, które pokrywają 80% rynku napraw i konserwacji pojazdów. Konferencja zgromadziła członków […]

Jaka będzie przyszłość niezależnego rynku motoryzacyjnego? Trwa Konferencja FIGIEFA 2024.

Konferencja, organizowana przez FIGIEFA odbędzie się 24 października. Wydarzenie pod hasłem “Niezależny rynek części zamiennych do samochodów: siła napędowa europejskiej konkurencyjnej, zrównoważonej i przystępnej cenowo mobilności”, zgromadzi kluczowych interesariuszy, liderów branży i decydentów. W trakcie omówione zostaną pilne problemy i trendy wpływające na rynek części zamiennych do samochodów.

Inter Cars weźmie udział w konferencji FIGIEFA 2024

Inter Cars, dystrybutor części zamiennych w Europie Środkowo-Wschodniej, zaznacza swoją obecność na konferencji FIGIEFA 2024 w Brukseli. Wydarzenie, które gromadzi kluczowych graczy z branży motoryzacyjnej, poświęcone jest dyskusji na temat przyszłości niezależnego rynku części zamiennych (IAM) w Europie.

Ważny apel branży do KE – przyspieszcie prace w sprawie dostępu do danych!

Przedstawiciele branży motoryzacyjnej, w tym ubezpieczyciele, firmy oferujące wynajem samochodów oraz producenci części, zaapelowali do Komisji Europejskiej o jak najszybsze podjęcie działań dotyczących przepisów ws. dostępu do danych generowanych przez pojazdy. Brak działań w tym zakresie wpłynie negatywnie na konkurencyjność i innowacyjność szeroko pojętej branży motoryzacyjnej.

Astronomiczne wzrosty cen. Niezależne warsztaty powalczą o przetrwanie.

Wyniki badania opublikowanego podczas targów Automechanika we Frankfurcie rzucają światło na przyszłość rynku napraw pojazdów w Europie. Choć brzmi to jak temat dla ekspertów, tak naprawdę dotyczy każdego z nas – bo praktycznie każdy musiał kiedyś oddać auta do warsztatu? A teraz wyobraźmy sobie, że taka wizyta będzie o wiele droższa.

XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – ruszyła rejestracja

Niewiele ponad 100 dni pozostało do kolejnego Kongresu, organizowanego przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Można już rejestrować swój udział w wydarzeniu.

Zmiana na szczycie władz aftermarketowej organizacji

Przed europejskim motoryzacyjnym rynkiem wtórnym stoi obecnie wiele wyzwań związanych z bliźniaczą transformacją – zieloną i cyfrową. Czy rynek da radę dopasować się do nowej rzeczywistości? Jaka w tym rola organizacji branżowych? I jakie cele stawia sobie na najbliższą przyszłość Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (FIGIEFA)?

W Stambule wybrano nowy zarząd FIGIEFA. Zasiądzie w nim przedstawiciel Polski.

W Istambule podczas targów Automechanika Instanbul odbyło się Walne Zebranie Członków FIGIEFA. Podczas zebrania wybrany został nowy zarząd.

Jak produkowane są części regenerowane? Kampania FAAS Forum.

Zajmujące się zrównoważonym rozwojem na wtórnym rynku części i napraw pojazdów stowarzyszenie FAAS (Forum on Automotive Aftermarket Sustainability) rozpoczęło kampanię, której celem jest uświadamianie użytkownikom pojazdów zalet regenerowanych części samochodowych.

Motoryzacja okiem ekspertów z UE

Podczas jednego z paneli XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego na scenie spotkali się przedstawiciele kilku międzynarodowych organizacji reprezentujących branżę motoryzacyjną. Jaką wizję przyszłości branży kreślą eksperci?

FIGIEFA to Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych, powołana do życia w 1956 roku. Zrzesza i reprezentuje interesy firm zajmujących się handlem częściami samochodowymi na rynku hurtowym i detalicznym, a także niezależnych sieci warsztatowych. Celem FIGIEFA jest utrzymane wolnej i uczciwej konkurencji na rynku części zamiennych oraz w zakresie serwisu i napraw pojazdów. Organizacja jest politycznym przedstawicielem niezależnych dystrybutorów części samochodowych wobec Unii Europejskiej i instytucji ONZ. Zrzesza 19 krajowych stowarzyszeń, a także czołowych graczy na rynku motoryzacyjnym. Więcej informacji na temat federacji FIGIEFA oraz jej aktualnej działalności znajdziesz w tej kategorii artykułów.