Menu

PZPO

Jak kryzys wpłynął na branżę oponiarską? Czy Polacy oszczędzają na nowym ogumieniu?

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego przedstawił dane dotyczące sprzedaży opon w pierwszym kwartale 2023 roku. Jednoznacznie widać, że kryzys zajrzał w kieszenie polskich kierowców i przedsiębiorców.

Tendencje na rynku sprzedaży opon – raport Oponeo.pl

Niestabilna sytuacja polityczno-gospodarcza związana z pandemią i jej skutkami oraz wojną na Ukrainie istotnie wpłynęły na rynek ogumienia. Oponeo poddał analizie wybory zakupowe Polaków i wskazał najciekawsze tendencje sprzedażowe.

Akademia Oponiarska PZPO – nowe szkolenia

Akademia Praktycznych Umiejętności to eksperci w dziedzinie układów mechanicznych i elektrycznych pojazdów oraz wiodący zespół szkoleniowy dla producentów samochodów i ASO. Teraz dołączają do grona partnerów Akademii Oponiarskiej PZPO.

Sprzedaż opon w pierwszym półroczu 2022

Pierwszy kwartał roku na rynku opon okazał się zaskakująco obfitujący we wzrosty. Jak wyglądała sytuacja w kolejnych trzech miesiącach? PZPO przygotował podsumowanie.

4,5 mln opon sprzedanych w Polsce – rekordowy pierwszy kwartał 2022

W pierwszym kwartale 2022 roku sprzedaż opon na rynek zwiększyła się prawie we wszystkich segmentach: opony do samochodów osobowych rosły o +22%, SUV +24%, ciężarowych +7%, dostawczych +31%, motocyklowych +17%, a przemysłowych +10%. Tylko w segmencie opon do maszyn rolniczych zanotowano spadek o 11% w stosunku ro analogicznego okresu rok temu. Wzrosty widać też w większości segmentów na […]

Nowy prezes zarządu PZPO

Prezesem zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) na 2022 rok został Radosław Bółkowski (Bridgestone), wiceprezesami natomiast Dariusz Wójcik (Continental) oraz Jacek Pryczek (Goodyear). Do zarządu jako nowy reprezentant Trelleborga dołączył także Krzysztof Święch, zastępując Andrzej Włodarczyka.

Sprzedaż opon po 3 kwartale 2021r

Po trzech kwartałach 2021 roku ponownie zanotowano duże wzrosty sprzedaży opon w Polsce. Sprzedaż zwiększyła się następująco w poszczególnych segmentach: opony do samochodów osobowych +22%, SUV +42%. Dane publikuje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) na podstawie badań ETRMA. Tymczasem cały rynek europejski pozostaje bez zmian lub notuje spadki.

Nokian Tyres dołącza do PZPO

Do grona członków Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) dołączyła firma Nokian Tyres, zaś jej przedstawiciel – Marcin Bardecki – został powołany do zarządu związku.

Sprzedaż opon w pierwszym półroczu 2021

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w drugim kwartale 2021 roku zanotowano duże wzrosty sprzedaży opon. To potwierdzenie trendów obserwowanych od początku roku i wyjście z zeszłorocznej zapaści spowodowanej pandemią.

Gumowy asfalt – pomysł na wykorzystanie zużytych opon

Zużyte opony idealnie nadają się do wykorzystania w nowoczesnej technologii tzw. gumowego asfaltu (AMG), używanego do warstwy ścieralnej drogi. To mieszanka asfaltu drogowego z rozdrobnioną gumą z opon samochodowych. Dodatek gumowy stanowi co najmniej 15% masy i pęcznieje pod wpływem reakcji z gorącym asfaltem.

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) to organizacja reprezentująca firmy zaangażowane w przemysł oponiarski na terenie Polski – zarówno przedsiębiorstwa posiadające fabryki jak i te zajmujące się handlem oponami. Związek reprezentuje branżę oponiarską w dyskusjach z organami prawodawczymi, organizacjami pozarządowymi oraz w relacjach z mediami. Przygotowuje także analizy statystyczne na temat rynku opon w Polsce i Europie, zawierające m.in. aktualne dane sprzedażowe. Więcej o działaniach Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego przeczytasz w artykułach z tej kategorii. Znajdziesz tu także materiały prasowe, udostępniane przez związek.