Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

PZPO

4,5 mln opon sprzedanych w Polsce – rekordowy pierwszy kwartał 2022

W pierwszym kwartale 2022 roku sprzedaż opon na rynek zwiększyła się prawie we wszystkich segmentach: opony do samochodów osobowych rosły o +22%, SUV +24%, ciężarowych +7%, dostawczych +31%, motocyklowych +17%, a przemysłowych +10%. Tylko w segmencie opon do maszyn rolniczych zanotowano spadek o 11% w stosunku ro analogicznego okresu rok temu. Wzrosty widać też w większości segmentów na […]

Nowy prezes zarządu PZPO

Prezesem zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) na 2022 rok został Radosław Bółkowski (Bridgestone), wiceprezesami natomiast Dariusz Wójcik (Continental) oraz Jacek Pryczek (Goodyear). Do zarządu jako nowy reprezentant Trelleborga dołączył także Krzysztof Święch, zastępując Andrzej Włodarczyka.

Sprzedaż opon po 3 kwartale 2021r

Po trzech kwartałach 2021 roku ponownie zanotowano duże wzrosty sprzedaży opon w Polsce. Sprzedaż zwiększyła się następująco w poszczególnych segmentach: opony do samochodów osobowych +22%, SUV +42%. Dane publikuje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) na podstawie badań ETRMA. Tymczasem cały rynek europejski pozostaje bez zmian lub notuje spadki.

Nokian Tyres dołącza do PZPO

Do grona członków Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) dołączyła firma Nokian Tyres, zaś jej przedstawiciel – Marcin Bardecki – został powołany do zarządu związku.

Sprzedaż opon w pierwszym półroczu 2021

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w drugim kwartale 2021 roku zanotowano duże wzrosty sprzedaży opon. To potwierdzenie trendów obserwowanych od początku roku i wyjście z zeszłorocznej zapaści spowodowanej pandemią.

Gumowy asfalt – pomysł na wykorzystanie zużytych opon

Zużyte opony idealnie nadają się do wykorzystania w nowoczesnej technologii tzw. gumowego asfaltu (AMG), używanego do warstwy ścieralnej drogi. To mieszanka asfaltu drogowego z rozdrobnioną gumą z opon samochodowych. Dodatek gumowy stanowi co najmniej 15% masy i pęcznieje pod wpływem reakcji z gorącym asfaltem.

Wzrost sprzedaży opon w pierwszym kwartale 2021 roku

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowano odbicie sprzedaży we wszystkich kategoriach z wyjątkiem opon przemysłowych.

Nowe etykiety na opony

Od 1 maja 2021 roku wchodzą nowe wymogi europejskie dotyczące etykiet i oznaczeń na oponach. Nowym rozporządzeniem objęte zostaną również opony autobusowe i ciężarowe. Opony nie będą już dozwolone w klasach F i G ze względu na opory toczenia i przyczepność na mokrej nawierzchni, dlatego nowa skala obejmuje tylko 5 klas (od A do E).

Sprzedaż opon w 2020 roku

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w czwartym kwartale 2020 roku nastąpiło częściowe odbicie sprzedaży opon – wzrosty zanotowano w segmencie opon motocyklowych (+45,6%), rolniczych (+21,2%), ciężarowych (+19,8%), przemysłowych (+10,4%) i do SUV (+1,8). To trendy rozpoczęte w trzecim kwartale i kontynuowane do końca roku – podobnie jak w Europie – co potwierdzają dane […]

Każda opona całoroczna jest zimówką

Co wspólnego mają opony zimowe i całoroczne? Homologację zimową. Z punktu widzenia prawa niczym się więc nie różnią. Oba typy mają symbol alpejski (płatek śniegu na tle góry) na boku – więc spełniają definicję opon dostosowanych mniej lub bardziej do zimnych temperatur i zimowych warunków. We wszystkich krajach, gdzie istnieje obowiązek jazdy na oponach zimowych, […]

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) to organizacja reprezentująca firmy zaangażowane w przemysł oponiarski na terenie Polski – zarówno przedsiębiorstwa posiadające fabryki jak i te zajmujące się handlem oponami. Związek reprezentuje branżę oponiarską w dyskusjach z organami prawodawczymi, organizacjami pozarządowymi oraz w relacjach z mediami. Przygotowuje także analizy statystyczne na temat rynku opon w Polsce i Europie, zawierające m.in. aktualne dane sprzedażowe. Więcej o działaniach Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego przeczytasz w artykułach z tej kategorii. Znajdziesz tu także materiały prasowe, udostępniane przez związek.