Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
30.04 Problem z odpaleniem silnika w samochodzie Opel Astra K 30.04 Senat zajął się badaniami technicznymi pojazdów. Czy zmiany w przeglądach zajdą już wkrótce? 30.04 Problem uszkodzonej tarczy sprzęgłowej w silnikach 3.0 HDi [FILM] 29.04 Chcesz przetestować auto elektryczne? Już wkrótce EV Experience w Modlinie. 29.04 Klonowanie numerów VIN coraz bardziej popularne! Jak się przed tym zabezpieczyć?

PZPO

Sprzedaż opon w trzecim kwartale 2018 roku

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) i Europejskiego Stowarzyszenia Producetów Opon i Gumy (ETRMA) w trzecim kwartale 2018 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali znaczące wzrosty sprzedaży we wszystkich głównych segmentach rynku.

Sprzedaż opon w Polsce w 2017 r.

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w 2017 r. producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych, dostawczych, SUV oraz motocykli.

Rośnie sprzedaż opon do osobówek i motocykli

W pierwszym półroczu tego roku producenci i importerzy opon w Polsce nadal notują wzrosty. Wg danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w segmencie samochodów osobowych sprzedano 6,3 mln opon, czyli o 7 proc. więcej rok do roku. Spośród wszystkich segmentów największe zmiany odnotowano w kategorii opon motocyklowych – o 31 proc. więcej niż w pierwszym półroczu […]

PZPO uczy kilka tysięcy warsztatów

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego wyposażył 5 000 serwisów motoryzacyjnych w materiały informacyjne. Dotyczą one zasad prawidłowego doboru opon.

Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży opon osobowych oraz motocyklowych w 2016 roku

Podsumowanie sprzedaży opon w Polsce w roku 2016 wygląda obiecująco. W kategorii opon do samochodów osobowych, w tym suv i lekkich dostawczych, wzrost sprzedaży w skali całego roku wyniósł aż 13 proc. Także porównując IV kwartał 2016 roku do 2015 wzrost osiągnął imponujące 18 proc.

Polski rynek opon dogania Zachód

Polski rynek opon na tle reszty Europy rośnie dynamicznie. To w dużej mierze zasługa rosnącej świadomości kierowców. Coraz częściej nie cena, ale jakość decyduje o wyborze opon. Stajemy się też coraz bardziej dojrzałym rynkiem, podobnym do państw zachodnich.

Europejska inauguracja kampanii TyreAWARE 2016

Stowarzyszenie producentów opon w całej Europie rozpoczęło dzisiaj kampanię TyreAWARE. Projekt ten ma na celu podniesienie świadomości o najlepszych praktykach i procedurach dbania o opony, ich przechowywania oraz trwałości użytkowej i jest skierowany do sprzedawców opon, kierowców i instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu. Kampania TyreAWARE opracowana została we współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Opon i […]

Indeksy na oponach – co oznaczają?

Dobierając opony do samochodu, musimy zwracać uwagę na znajdujące się na nich symbole i etykiety, ale także indeksy – nośności i prędkości. Jak je czytać? Na każdej oponie znajduje się charakterystyczny ciąg cyfr i znaków, np. 175/65R13 80T, który dokładnie opisuje właściwości ogumienia, takie jak szerokość opony (175), wysokość profilu (65) oraz średnicę felgi (R13). […]

Rośnie polska produkcja opon

Branża oponiarska w Polsce to nie tylko rynek sprzedaży. W naszym kraju działają fabryki największych producentów opon, które w 2015 r. wyprodukowały ponad 36 milionów opon. Jednocześnie zatrudnienie w nich wzrosło o 5,5 procent. W 2015 roku firmy zrzeszone w Polskim Związku Przemysłu Oponiarskiego przeznaczyły na rozwój w naszym kraju prawie 319 milionów złotych. Polski […]

Więcej sprzedanych opon w 2015 roku

Na polskim rynku w 2015 roku sprzedało się więcej opon niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży zanotowano zarówno w segmencie opon osobowych, jak ciężarowych. W porównaniu do 2014 roku, wyniki poprawiły się o 1 proc. w kategorii opon osobowych i 3 proc. – w kategorii opon ciężarowych. Rosnąca popularność SUV-ów przekłada się na duży wzrost sprzedaży […]

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) to organizacja reprezentująca firmy zaangażowane w przemysł oponiarski na terenie Polski – zarówno przedsiębiorstwa posiadające fabryki jak i te zajmujące się handlem oponami. Związek reprezentuje branżę oponiarską w dyskusjach z organami prawodawczymi, organizacjami pozarządowymi oraz w relacjach z mediami. Przygotowuje także analizy statystyczne na temat rynku opon w Polsce i Europie, zawierające m.in. aktualne dane sprzedażowe. Więcej o działaniach Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego przeczytasz w artykułach z tej kategorii. Znajdziesz tu także materiały prasowe, udostępniane przez związek.