Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
08:25 Zabezpieczenie AdBlue przed zamarzaniem – wystarczy dodatek do płynu, ale nie każdy o tym wie 03.01 Czy opłata za badanie techniczne auta wzrośnie w 2025 r.? 03.01 9 nowych świec na nowy rok – producent poszerza ofertę 03.01 Renault skarży się, że nie może produkować tanich samochodów. Wszystkiemu winna Unia? 30.12 Partner Opony Polska ponownie wyróżniona Gazelą Biznesu

PZPO

Europejska inauguracja kampanii TyreAWARE 2016

Stowarzyszenie producentów opon w całej Europie rozpoczęło dzisiaj kampanię TyreAWARE. Projekt ten ma na celu podniesienie świadomości o najlepszych praktykach i procedurach dbania o opony, ich przechowywania oraz trwałości użytkowej i jest skierowany do sprzedawców opon, kierowców i instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu. Kampania TyreAWARE opracowana została we współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Opon i […]

Indeksy na oponach – co oznaczają?

Dobierając opony do samochodu, musimy zwracać uwagę na znajdujące się na nich symbole i etykiety, ale także indeksy – nośności i prędkości. Jak je czytać? Na każdej oponie znajduje się charakterystyczny ciąg cyfr i znaków, np. 175/65R13 80T, który dokładnie opisuje właściwości ogumienia, takie jak szerokość opony (175), wysokość profilu (65) oraz średnicę felgi (R13). […]

Rośnie polska produkcja opon

Branża oponiarska w Polsce to nie tylko rynek sprzedaży. W naszym kraju działają fabryki największych producentów opon, które w 2015 r. wyprodukowały ponad 36 milionów opon. Jednocześnie zatrudnienie w nich wzrosło o 5,5 procent. W 2015 roku firmy zrzeszone w Polskim Związku Przemysłu Oponiarskiego przeznaczyły na rozwój w naszym kraju prawie 319 milionów złotych. Polski […]

Więcej sprzedanych opon w 2015 roku

Na polskim rynku w 2015 roku sprzedało się więcej opon niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży zanotowano zarówno w segmencie opon osobowych, jak ciężarowych. W porównaniu do 2014 roku, wyniki poprawiły się o 1 proc. w kategorii opon osobowych i 3 proc. – w kategorii opon ciężarowych. Rosnąca popularność SUV-ów przekłada się na duży wzrost sprzedaży […]

Kilka uwag o oponach i handlu

Rusza sezon “przekładkowy”, czyli czas, w którym większość kierowców decyduje się na wymianę ogumienia z letniego na zimowe. Kwitnie handel oponami, ale jego specyfika jest dziś inna niż jeszcze kilka lat temu. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu, gdzie i na jakich zasadach, Polacy kupują opony. Opony na zimę W czasach współczesnych nikt już nie neguje […]

Produkcja i inwestycje w branży oponiarskiej – podsumowanie 2014 r.

Ubiegły rok nie przyniósł wyjątkowego ożywienia w branży oponiarskiej. Wykazał jednak rosnącą stabilność. Wzrosła produkcja opon, firmy zdecydowały się również na spore inwestycje. Fabryki należące do firm członkowskich Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w Polsce wyprodukowały ponad 35,6 mln opon w 2014 roku, co dało 134 tysięcy sztuk produkcji dziennie. Jest to wynik większy o […]

Wzrosła produkcja opon w Polsce

W 2014 roku firmy członkowskie PZPO wyprodukowały w Polsce ponad 35,6 mln opon. To o 2,9 mln sztuk więcej, niż rok wcześniej. Łagodna zima wpłynęła na wyniki sprzedaży. W pierwszej połowie 2014 sprzedano więcej opon letnich, zmalała zaś liczba sprzedanych zimówek. Sprzedaż opon na rynku krajowym zmalała, w porównaniu do 2013 roku. Jest to głównie […]

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego z nowym Zarządem

Dr Piotr Zielak (Continental) został Prezesem Zarządu PZPO. Na stanowiska Wiceprezesów powołano Jacka Pryczka (Goodyear) i Johna Younga (Michelin). Obejmą oni swoje funkcje od 1 stycznia 2015 r. – „Serdecznie gratulujemy nowym liderom Zarządu Związku. Przed PZPO rok bogaty w wyzwania, więc nowe siły i wsparcie będą potrzebne. Jednocześnie dziękujemy dotychczasowemu Prezesowi Arturowi Sarneckiemu (Bridgestone) […]

PZPO: Kilkuletnie opony równie dobre jak nowe

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego informuje, że kilkuletnie nieużywane, odpowiednio przechowywane i wcześniej nie montowane opony są równie dobre jak nowe. W komunikacie PZPO czytamy, że nowa opona nie oznacza tylko opony wyprodukowanej w danym roku, ale również kilka lat wcześniej, pod warunkiem odpowiedniego przechowywania i nie używania. Taka opona jest w pełni wartościowym produktem, który […]

Polski rynek opon na plusie

W pierwszym półroczu 2014 r. w branży oponiarskiej odnotowano spore ożywienie. Wzrosty miały miejsce w tym czasie na całym rynku europejskim, jednak w Polsce, sytuacja była bardziej zróżnicowana. Europejski rynek opon letnich i sportowych wykazał wzrost na poziomie 6%, podczas gdy opon zimowych o 24%, 9% w segmencie opon 4×4, 10% w ciężarowych i autobusowych, […]

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) to organizacja reprezentująca firmy zaangażowane w przemysł oponiarski na terenie Polski – zarówno przedsiębiorstwa posiadające fabryki jak i te zajmujące się handlem oponami. Związek reprezentuje branżę oponiarską w dyskusjach z organami prawodawczymi, organizacjami pozarządowymi oraz w relacjach z mediami. Przygotowuje także analizy statystyczne na temat rynku opon w Polsce i Europie, zawierające m.in. aktualne dane sprzedażowe. Więcej o działaniach Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego przeczytasz w artykułach z tej kategorii. Znajdziesz tu także materiały prasowe, udostępniane przez związek.