Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

PZPO

Europejska inauguracja kampanii TyreAWARE 2016

Stowarzyszenie producentów opon w całej Europie rozpoczęło dzisiaj kampanię TyreAWARE. Projekt ten ma na celu podniesienie świadomości o najlepszych praktykach i procedurach dbania o opony, ich przechowywania oraz trwałości użytkowej i jest skierowany do sprzedawców opon, kierowców i instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu. Kampania TyreAWARE opracowana została we współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Opon i […]

Indeksy na oponach – co oznaczają?

Dobierając opony do samochodu, musimy zwracać uwagę na znajdujące się na nich symbole i etykiety, ale także indeksy – nośności i prędkości. Jak je czytać? Na każdej oponie znajduje się charakterystyczny ciąg cyfr i znaków, np. 175/65R13 80T, który dokładnie opisuje właściwości ogumienia, takie jak szerokość opony (175), wysokość profilu (65) oraz średnicę felgi (R13). […]

Rośnie polska produkcja opon

Branża oponiarska w Polsce to nie tylko rynek sprzedaży. W naszym kraju działają fabryki największych producentów opon, które w 2015 r. wyprodukowały ponad 36 milionów opon. Jednocześnie zatrudnienie w nich wzrosło o 5,5 procent. W 2015 roku firmy zrzeszone w Polskim Związku Przemysłu Oponiarskiego przeznaczyły na rozwój w naszym kraju prawie 319 milionów złotych. Polski […]

Więcej sprzedanych opon w 2015 roku

Na polskim rynku w 2015 roku sprzedało się więcej opon niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży zanotowano zarówno w segmencie opon osobowych, jak ciężarowych. W porównaniu do 2014 roku, wyniki poprawiły się o 1 proc. w kategorii opon osobowych i 3 proc. – w kategorii opon ciężarowych. Rosnąca popularność SUV-ów przekłada się na duży wzrost sprzedaży […]

Kilka uwag o oponach i handlu

Rusza sezon “przekładkowy”, czyli czas, w którym większość kierowców decyduje się na wymianę ogumienia z letniego na zimowe. Kwitnie handel oponami, ale jego specyfika jest dziś inna niż jeszcze kilka lat temu. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu, gdzie i na jakich zasadach, Polacy kupują opony. Opony na zimę W czasach współczesnych nikt już nie neguje […]

Produkcja i inwestycje w branży oponiarskiej – podsumowanie 2014 r.

Ubiegły rok nie przyniósł wyjątkowego ożywienia w branży oponiarskiej. Wykazał jednak rosnącą stabilność. Wzrosła produkcja opon, firmy zdecydowały się również na spore inwestycje. Fabryki należące do firm członkowskich Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w Polsce wyprodukowały ponad 35,6 mln opon w 2014 roku, co dało 134 tysięcy sztuk produkcji dziennie. Jest to wynik większy o […]

Wzrosła produkcja opon w Polsce

W 2014 roku firmy członkowskie PZPO wyprodukowały w Polsce ponad 35,6 mln opon. To o 2,9 mln sztuk więcej, niż rok wcześniej. Łagodna zima wpłynęła na wyniki sprzedaży. W pierwszej połowie 2014 sprzedano więcej opon letnich, zmalała zaś liczba sprzedanych zimówek. Sprzedaż opon na rynku krajowym zmalała, w porównaniu do 2013 roku. Jest to głównie […]

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego z nowym Zarządem

Dr Piotr Zielak (Continental) został Prezesem Zarządu PZPO. Na stanowiska Wiceprezesów powołano Jacka Pryczka (Goodyear) i Johna Younga (Michelin). Obejmą oni swoje funkcje od 1 stycznia 2015 r. – „Serdecznie gratulujemy nowym liderom Zarządu Związku. Przed PZPO rok bogaty w wyzwania, więc nowe siły i wsparcie będą potrzebne. Jednocześnie dziękujemy dotychczasowemu Prezesowi Arturowi Sarneckiemu (Bridgestone) […]

PZPO: Kilkuletnie opony równie dobre jak nowe

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego informuje, że kilkuletnie nieużywane, odpowiednio przechowywane i wcześniej nie montowane opony są równie dobre jak nowe. W komunikacie PZPO czytamy, że nowa opona nie oznacza tylko opony wyprodukowanej w danym roku, ale również kilka lat wcześniej, pod warunkiem odpowiedniego przechowywania i nie używania. Taka opona jest w pełni wartościowym produktem, który […]

Polski rynek opon na plusie

W pierwszym półroczu 2014 r. w branży oponiarskiej odnotowano spore ożywienie. Wzrosty miały miejsce w tym czasie na całym rynku europejskim, jednak w Polsce, sytuacja była bardziej zróżnicowana. Europejski rynek opon letnich i sportowych wykazał wzrost na poziomie 6%, podczas gdy opon zimowych o 24%, 9% w segmencie opon 4×4, 10% w ciężarowych i autobusowych, […]

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) to organizacja reprezentująca firmy zaangażowane w przemysł oponiarski na terenie Polski – zarówno przedsiębiorstwa posiadające fabryki jak i te zajmujące się handlem oponami. Związek reprezentuje branżę oponiarską w dyskusjach z organami prawodawczymi, organizacjami pozarządowymi oraz w relacjach z mediami. Przygotowuje także analizy statystyczne na temat rynku opon w Polsce i Europie, zawierające m.in. aktualne dane sprzedażowe. Więcej o działaniach Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego przeczytasz w artykułach z tej kategorii. Znajdziesz tu także materiały prasowe, udostępniane przez związek.