Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
15.04 Co zrobić, żeby było więcej młodych mechaników? Pojawiają się nowe inicjatywy. 15.04 Ruszają Dni Otwarte w Würth Polska, a podczas nich m.in. strefa dla profesjonalistów z branży motoryzacyjnej 12.04 Rozstrzygnięcia XIII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników 12.04 Nowe opony dla elektryków od włoskiego producenta wchodzą na rynek 11.04 Wyniki finansowe Auto Partner SA – dystrybutor poprawił własny rekord

PZPO

Kilka uwag o oponach i handlu

Rusza sezon “przekładkowy”, czyli czas, w którym większość kierowców decyduje się na wymianę ogumienia z letniego na zimowe. Kwitnie handel oponami, ale jego specyfika jest dziś inna niż jeszcze kilka lat temu. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu, gdzie i na jakich zasadach, Polacy kupują opony. Opony na zimę W czasach współczesnych nikt już nie neguje […]

Produkcja i inwestycje w branży oponiarskiej – podsumowanie 2014 r.

Ubiegły rok nie przyniósł wyjątkowego ożywienia w branży oponiarskiej. Wykazał jednak rosnącą stabilność. Wzrosła produkcja opon, firmy zdecydowały się również na spore inwestycje. Fabryki należące do firm członkowskich Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w Polsce wyprodukowały ponad 35,6 mln opon w 2014 roku, co dało 134 tysięcy sztuk produkcji dziennie. Jest to wynik większy o […]

Wzrosła produkcja opon w Polsce

W 2014 roku firmy członkowskie PZPO wyprodukowały w Polsce ponad 35,6 mln opon. To o 2,9 mln sztuk więcej, niż rok wcześniej. Łagodna zima wpłynęła na wyniki sprzedaży. W pierwszej połowie 2014 sprzedano więcej opon letnich, zmalała zaś liczba sprzedanych zimówek. Sprzedaż opon na rynku krajowym zmalała, w porównaniu do 2013 roku. Jest to głównie […]

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego z nowym Zarządem

Dr Piotr Zielak (Continental) został Prezesem Zarządu PZPO. Na stanowiska Wiceprezesów powołano Jacka Pryczka (Goodyear) i Johna Younga (Michelin). Obejmą oni swoje funkcje od 1 stycznia 2015 r. – „Serdecznie gratulujemy nowym liderom Zarządu Związku. Przed PZPO rok bogaty w wyzwania, więc nowe siły i wsparcie będą potrzebne. Jednocześnie dziękujemy dotychczasowemu Prezesowi Arturowi Sarneckiemu (Bridgestone) […]

PZPO: Kilkuletnie opony równie dobre jak nowe

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego informuje, że kilkuletnie nieużywane, odpowiednio przechowywane i wcześniej nie montowane opony są równie dobre jak nowe. W komunikacie PZPO czytamy, że nowa opona nie oznacza tylko opony wyprodukowanej w danym roku, ale również kilka lat wcześniej, pod warunkiem odpowiedniego przechowywania i nie używania. Taka opona jest w pełni wartościowym produktem, który […]

Polski rynek opon na plusie

W pierwszym półroczu 2014 r. w branży oponiarskiej odnotowano spore ożywienie. Wzrosty miały miejsce w tym czasie na całym rynku europejskim, jednak w Polsce, sytuacja była bardziej zróżnicowana. Europejski rynek opon letnich i sportowych wykazał wzrost na poziomie 6%, podczas gdy opon zimowych o 24%, 9% w segmencie opon 4×4, 10% w ciężarowych i autobusowych, […]

,,Branża dojrzała do tego, by mieć swoją reprezentację” – wywiad z Dyrektorem Generalnym PZPO

Powołany niedawno do życia Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego ma zamiar aktywnie wspierać branżę oponiarską w naszym kraju. O szczegóły tej misji zapytaliśmy Dyrektora Generalnego PZPO – Piotra Sarnieckiego. Co było bezpośrednią przyczyną założenia związku? Dlaczego stało się to akurat teraz – w 2013 r.? W starszej części UE rynek opon rozumiany w kontekście dużej liczby […]

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego

Obecni w naszym kraju producenci opon powołali do życia Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. Jego misją będzie wspieranie, pomoc i upowszechnianie wkładu firm członkowskich do wszystkich ważnych aspektów życia społecznego, takich jak: transport, bezpieczeństwo drogowe i zrównoważony rozwój. Przemysł oponiarski w Polsce Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, Trelleborg, Apollo Vredestein to firmy zaangażowane w […]

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) to organizacja reprezentująca firmy zaangażowane w przemysł oponiarski na terenie Polski – zarówno przedsiębiorstwa posiadające fabryki jak i te zajmujące się handlem oponami. Związek reprezentuje branżę oponiarską w dyskusjach z organami prawodawczymi, organizacjami pozarządowymi oraz w relacjach z mediami. Przygotowuje także analizy statystyczne na temat rynku opon w Polsce i Europie, zawierające m.in. aktualne dane sprzedażowe. Więcej o działaniach Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego przeczytasz w artykułach z tej kategorii. Znajdziesz tu także materiały prasowe, udostępniane przez związek.