Rośnie polska produkcja opon

15 marca 2016, 14:19

Branża oponiarska w Polsce to nie tylko rynek sprzedaży. W naszym kraju działają fabryki największych producentów opon, które w 2015 r. wyprodukowały ponad 36 milionów opon. Jednocześnie zatrudnienie w nich wzrosło o 5,5 procent.

W 2015 roku firmy zrzeszone w Polskim Związku Przemysłu Oponiarskiego przeznaczyły na rozwój w naszym kraju prawie 319 milionów złotych. Polski rynek oponiarski jest wiodącym w Europie Środkowo-Wschodniej i jednym z najdynamiczniej rozwijających się na całym kontynencie.

–  „Trzonem branży oponiarskiej w Europie pozostają kraje takie jak Niemcy czy Francja, jednak polski rynek wciąż rośnie w siłę. 2015 rok przyniósł polskim firmom same wzrosty – zarówno  produkcji, sprzedaży, funduszy przeznaczanych na inwestycje, jak i zatrudnienia w fabrykach. To wszystko pokazuje, że firmy chcą się rozwijać w naszym kraju, a ten z kolei, na oponiarskiej mapie Europy, jest coraz ważniejszy” – mówi Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

W 2015 roku wzrosły wartości produkcji oraz sprzedaży. Fabryki w Polsce wyprodukowały przeszło 36 milionów sztuk opon, a to o 0,2 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
– „Wzrost produkcji na takim poziomie ukazuje stabilność naszej branży, a ta z kolei stwarza pewien bufor bezpieczeństwa, dzięki któremu firmy mogą się rozwijać. Jednak wpływ na nasz rynek ma także sytuacja w innych krajach, gdyż większość produkowanych w naszym kraju opon przeznaczanych jest na eksport” – wyjaśnia Dyrektor Generalny PZPO.

Ważnym wskaźnikiem rozwoju branży jest również wzrost zatrudnienia w polskich fabrykach. W 2015 roku wzrosło ono aż o 5,5 proc. Obecnie w zakładach firm zrzeszonych w PZPO bezpośrednio zatrudnionych jest ponad 10 tysięcy osób, wśród których wyróżnić możemy kadrę wykwalifikowanych specjalistów uważanych za jednych z najlepszych na świecie.

Warte uwagi są również wyniki sprzedażowe. W 2015 roku sprzedało się więcej opon niż w roku ubiegłym. I tak odnotowano 1 proc. wzrost w kategorii opon do samochodów osobowych oraz 3 proc. wzrost w kategorii opon ciężarowych. Wzrosty te potwierdzają stabilność rynku w naszym kraju.
– „Wyniki sprzedażowe w stosunku do tych z 2014 roku poprawiły się z dwóch kluczowych powodów – po pierwsze sprzedało się więcej pojazdów, po drugie świadomość polskich kierowców odnośnie wpływu opon na bezpieczeństwo na drodze stale rośnie” – wyjaśnia Piotr Sarnecki.

Branża oponiarska odpowiada za ponad 1 proc. polskiego eksportu. Opony z naszego kraju można kupić na każdym kontynencie.

Dowiedz się więcej

Indeksy na oponach – co oznaczają?
Indeksy na oponach – co oznaczają?

Dobierając opony do samochodu, musimy zwracać uwagę na znajdujące się na nich symbole i etykiety, ale także indeksy – nośności i prędkości. Jak je czytać? Na każdej oponie znajduje się charakterystyczny ciąg cyfr i znaków, np. 175/65R13 80T, który dokładnie opisuje właściwości ogumienia, takie jak szerokość opony (175), wysokość profilu (65) oraz średnicę felgi (R13). […]

Europejska inauguracja kampanii TyreAWARE 2016
Europejska inauguracja kampanii TyreAWARE 2016

Stowarzyszenie producentów opon w całej Europie rozpoczęło dzisiaj kampanię TyreAWARE. Projekt ten ma na celu podniesienie świadomości o najlepszych praktykach i procedurach dbania o opony, ich przechowywania oraz trwałości użytkowej i jest skierowany do sprzedawców opon, kierowców i instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu. Kampania TyreAWARE opracowana została we współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Opon i […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!