Branża oponiarska w Polsce to nie tylko rynek sprzedaży. W naszym kraju działają fabryki największych producentów opon, które w 2015 r. wyprodukowały ponad 36 milionów opon. Jednocześnie zatrudnienie w nich wzrosło o 5,5 procent.
W 2015 roku firmy zrzeszone w Polskim Związku Przemysłu Oponiarskiego przeznaczyły na rozwój w naszym kraju prawie 319 milionów złotych. Polski rynek oponiarski jest wiodącym w Europie Środkowo-Wschodniej i jednym z najdynamiczniej rozwijających się na całym kontynencie.
– „Trzonem branży oponiarskiej w Europie pozostają kraje takie jak Niemcy czy Francja, jednak polski rynek wciąż rośnie w siłę. 2015 rok przyniósł polskim firmom same wzrosty – zarówno produkcji, sprzedaży, funduszy przeznaczanych na inwestycje, jak i zatrudnienia w fabrykach. To wszystko pokazuje, że firmy chcą się rozwijać w naszym kraju, a ten z kolei, na oponiarskiej mapie Europy, jest coraz ważniejszy” – mówi Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
W 2015 roku wzrosły wartości produkcji oraz sprzedaży. Fabryki w Polsce wyprodukowały przeszło 36 milionów sztuk opon, a to o 0,2 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
– „Wzrost produkcji na takim poziomie ukazuje stabilność naszej branży, a ta z kolei stwarza pewien bufor bezpieczeństwa, dzięki któremu firmy mogą się rozwijać. Jednak wpływ na nasz rynek ma także sytuacja w innych krajach, gdyż większość produkowanych w naszym kraju opon przeznaczanych jest na eksport” – wyjaśnia Dyrektor Generalny PZPO.
Ważnym wskaźnikiem rozwoju branży jest również wzrost zatrudnienia w polskich fabrykach. W 2015 roku wzrosło ono aż o 5,5 proc. Obecnie w zakładach firm zrzeszonych w PZPO bezpośrednio zatrudnionych jest ponad 10 tysięcy osób, wśród których wyróżnić możemy kadrę wykwalifikowanych specjalistów uważanych za jednych z najlepszych na świecie.
Warte uwagi są również wyniki sprzedażowe. W 2015 roku sprzedało się więcej opon niż w roku ubiegłym. I tak odnotowano 1 proc. wzrost w kategorii opon do samochodów osobowych oraz 3 proc. wzrost w kategorii opon ciężarowych. Wzrosty te potwierdzają stabilność rynku w naszym kraju.
– „Wyniki sprzedażowe w stosunku do tych z 2014 roku poprawiły się z dwóch kluczowych powodów – po pierwsze sprzedało się więcej pojazdów, po drugie świadomość polskich kierowców odnośnie wpływu opon na bezpieczeństwo na drodze stale rośnie” – wyjaśnia Piotr Sarnecki.
Branża oponiarska odpowiada za ponad 1 proc. polskiego eksportu. Opony z naszego kraju można kupić na każdym kontynencie.
Komentarze