Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów

24 grudnia 2024, 12:57

Wraz z rosnącą popularnością pojazdów elektrycznych (EV) w Polsce, dealerzy samochodów używanych stoją przed nowymi wyzwaniami i szansami. Podczas gdy niektórzy podchodzą do EV z rezerwą, inni widzą w nich potencjał do rozwoju biznesu.

Renault Zoe usterki i awarie
fot. MotoFocus

Rynek samochodów elektrycznych, a szanse i wyzwania dealerów

Wejście na rynek samochodów elektrycznych może budzić pewne obawy. Wśród nich jest wciąż obecny brak wiedzy i obawy związane z serwisowaniem EV — tutaj mowa szczególnie o używanych akumulatorach. Nie ma też dużo informacji na temat technologii samochodów elektrycznych, co zdecydowanie utrudnia sprzedaż tych pojazdów.

– Sceptycyzm wobec akumulatorów trakcyjnych pojazdów elektrycznych jest podobny do początkowej obawy przed wyborem auta z automatyczną skrzynią biegów kilkanaście lat temu. Wiele osób wahało się ze względu na potencjalne koszty napraw. Obecnie takie pojazdy dominują na rynku – mówi Daniel Artisiuk, country manager carVertical w Polsce

Samochody elektryczne również dość szybko tracą na wartości, chociaż tutaj mowa jest głównie o autach premium, które dopiero co opuszczają salon. Kilkuletnie pojazdy raczej wyrównują się wartością z samochodami spalinowymi. W dalszym ciągu sprzedaż mogą utrudniać wszechobecne mity na temat EV oraz błędne przekonania.

Są jednak także szanse. Tutaj mowa głównie o rozwoju rynku, wciąż wchodzących przepisach unijnych oraz rosnącej świadomości ekologicznej, która sprzyja wzrostowi popytu na EV. To z kolei może stwarzać nowe możliwości. Samochody elektryczne także mogą przyciągnąć zupełnie nowych klientów, którzy dotychczas nie rozpatrywali opcji przesiadki na inne auto.

Warto też wspomnieć, że dealerzy i sprzedawcy samochodów używanych, którzy odpowiednio szybko zaopatrzą się w wiedzę i technologię obsługującą BEV, otrzymają mocną przewagę na rynku, w związku ze zmieniającymi się stale trendami.

Jakie można podjąć strategie?

  • Edukacja: Dealerzy powinni inwestować w szkolenia z zakresu technologii EV dla swoich pracowników.
  • Dostarczanie informacji: Klienci potrzebują rzetelnych informacji na temat EV, w tym zasad ładowania, serwisowania i maksymalizacji zasięgu.
  • Budowanie zaufania: Ważne jest, aby rozwiać obawy klientów dotyczące baterii i kosztów eksploatacji EV.
  • Dostosowanie oferty: Dealerzy powinni oferować szeroki wybór modeli EV i usług związanych z ich eksploatacją.

Rynek pojazdów elektrycznych w Polsce dynamicznie się rozwija, a dealerzy samochodów używanych stoją przed wyborem: dostosować się do zmian lub pozostać w tyle. Ci, którzy zainwestują w wiedzę, technologie i budowanie zaufania klientów, będą mieli szansę osiągnąć sukces na tym rosnącym rynku.

Źródło: Carvertical

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!