W pierwszym półroczu 2014 r. w branży oponiarskiej odnotowano spore ożywienie. Wzrosty miały miejsce w tym czasie na całym rynku europejskim, jednak w Polsce, sytuacja była bardziej zróżnicowana.
Europejski rynek opon letnich i sportowych wykazał wzrost na poziomie 6%, podczas gdy opon zimowych o 24%, 9% w segmencie opon 4×4, 10% w ciężarowych i autobusowych, 8% w motocyklowych, 4% w rolniczych i 2% w przemysłowych.
W Polsce wzrost był większy i wynosił w przypadku opon letnich i sportowych 14%, 12% w segmencie opon 4×4, 47% w rolniczych, 20% w przemysłowych dzięki inwestycjom w górnictwie, rolnictwie i branży budowlanej. Z drugiej strony segmenty opon do samochodów dostawczych oraz skuterów zanotowały spadki, a od kilku miesięcy można było zaobserwować znaczne spowolnienie ich sprzedaży. Segment opon ciężarowych oraz autobusowych wykazał tylko 4% zwiększenie sprzedaży, motocyklowych 5%, podczas gdy popyt na opony zimowe pozostał na stałym poziomie dzięki łagodnej zimie.
– „Sytuacja na rynku opon wygląda lepiej niż w 2013 roku pomimo pewnego spowolnienia tego lata. Wzrosty sprzedaży w prawie wszystkich segmentach są konsekwencją inwestycji realizowanych w kraju. Mamy również nadzieję, że ta tendencja utrzyma się w kolejnym półroczu, a w mniej dynamicznych segmentach nastąpi odbicie i branża zamknie rok pozytywnym rezultatem." – mówi Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny PZPO.
– Warto podkreślić, że liderem sprzedaży opon w Europie pozostają Niemcy dzięki największym wzrostom w kategorii opon do samochodów osobowych i ciężarowych. Jeśli jednak chodzi o wzrost PKB, to Polska radzi sobie lepiej ze względu na bardziej dynamiczne podstawy gospodarki." – wskazuje Armand Dahi, Prezes PZPO.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 7 sierpnia 2014, 9:49 0 0
Rynek się rozrasta a Fota ciągnie ART-GUM'a w dół... szkoda bo bo solidny dostawca
Odpowiedz
Anonim, 7 sierpnia 2014, 17:29 0 0
TA baju baju rynek polski zajechany przez internet i hurtownie niemieckie .
Sprzedaż w zakładach wulkanizacyjnych i polskich hurtowniach spada.
Opony coraz gorszej jakości (odrzuty niemieckich hurtowni)
Odpowiedz