W całej Europie obecnie ponad 2 miliony samochodów napędza silnik 1.5 BlueHDI 130 KM produkcji PSA. To bardzo udana jednostka, która na rynek weszła w 2017 roku i w dalszym ciągu możemy ją spotkać w niektórych modelach.
![Peugeot 308 1.5 bluehdi peugeot 308](https://motofocus.pl/wp-content/uploads/2024/08/peugeot_308_gt_line_6.jpeg)
Zestaw pompy wody dla 1.5 BlueHDI 130 KM
Artykuł dotyczy silnika wysokoprężnego o kodach DV5RC/DV5RCF/DV5RD, czyli 1.5 BlueHDI projektu koncernu PSA. Motor napędza samochody różnych marek, w większości grupy Stellantis, ale też między innymi Forda Kugę.
![dolz pompa wody 1.5 bluehdi dolz pompa wody](https://motofocus.pl/wp-content/uploads/2024/08/zrzut-ekranu-2024-08-1-o-14-32-53-238x300.png)
Firma Dolz wprowadziła na rynek zestaw pompy wody z tylną obudową. Obudowa jest kluczowa, ze względu na umiejscowienie elementu w silniku. Mała ilość miejsca do wymiany części powoduje, że nieuszkodzenie starej obudowy jest bardzo trudne.
Na obrazku pompa wody jest widoczna pod numerem 4, czyli między wałem korbowym a elementami wtrysku paliwa, przy których dodatkowo umieszczono napinacz.
Dodatkowo obudowa pompy oraz sama pompa są zbudowane z innych materiałów, co ma znaczenie pod kątem zniekształcania się plastikowej części w wyniku różnicy temperatur. To sprawiło, że nawet PSA zaleca wymianę całego elementu.
Te aspekty sprawiły, że Dolz stworzyło zestaw pompy wody z obudową, zalecając wymianę całego kompleksu przy okazji serwisu rozrządu.
Warto zaznaczyć, że producent opracował także zestaw łańcucha rozrządu, który pomija komplikacje i wady oryginalnych łańcuchów, sprawiając, że wymiana jest o wiele łatwiejsza. Te części kryją się pod numerami SKCC190 i SKCC191.
Komentarze