Na polskim rynku w 2015 roku sprzedało się więcej opon niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży zanotowano zarówno w segmencie opon osobowych, jak ciężarowych. W porównaniu do 2014 roku, wyniki poprawiły się o 1 proc. w kategorii opon osobowych i 3 proc. – w kategorii opon ciężarowych.
Rosnąca popularność SUV-ów przekłada się na duży wzrost sprzedaży opon do tych pojazdów, która wzrosła o 14 proc. W 2015 roku sprzedało się również o 13 proc. więcej niż w 2014 roku opon do samochodów dostawczych o masie do 3,5 t.
Segment opon budżetowych wciąż stanowi ponad 40 proc. rynku, jednak w 2015 roku zanotował 4 proc. spadek sprzedaży. Wynik segmentu średniego to 28 proc. rynku i sprzedaż większa o 9 proc. Natomiast opony segmentu premium to 26 proc. rynku, a wzrost ich sprzedaży wyniósł 2 proc.
– „Polski rynek oponiarski odnotował dobre wyniki po bardzo słabym 2014 roku. Mamy nadzieję, że tendencja wzrostowa się utrzyma. Tegoroczne wyniki związane są zarówno ze wzrostem sprzedaży samochodów osobowych i ciężarowych, jak i z poprawą świadomości polskich kierowców odnośnie opon” – mówi Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
Branża wyszła na plus także w całej Europie, w której w 2015 roku sprzedało się o 3 proc. więcej opon do samochodów osobowych, o 4 proc. więcej opon do samochodów ciężarowych oraz o 2 proc. więcej opon do motocykli. Jedyny, 9 proc. spadek w Europie zanotowały opony rolnicze.
Komentarze