Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

CLEPA

Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej

Wydarzenia takie jak konkurs Drive to Innovate w Warszawie oraz CLEPA Innovation Awards w Brukseli pokazują, jak innowacje w duchu zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji przekształcają przemysł motoryzacyjny, kształtując jego przyszłość.

Dalsze losy motoryzacji będą zależeć od tego dialogu

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen ogłosiła swoją decyzję o zwołaniu Strategicznego Dialogu na temat Przyszłości Przemysłu Motoryzacyjnego w Europie. W ostatnim komunikacie Komisji Europejskiej z 19 grudnia, podano, że dialog zostanie oficjalnie zainaugurowany już w styczniu 2025 r., aby szybko zaproponować i wdrożyć pilnie potrzebne branży środki.

Ten silnik elektryczny nie korzysta z pierwiastków ziem rzadkich. Właśnie został nagrodzony.

Stowarzyszenie producentów części motoryzacyjnych CLEPA przyznało firmie ZF tytuł czołowego innowatora – “Innovation Award” w kategorii „Green” CLEPA. Nagrodzona technologia, silnik elektryczny bez wykorzystania pierwiastków ziem rzadkich, wyznacza nowe standardy w dziedzinie elektromobilności dzięki rezygnacji z magnesów i zwiększonej dbałości o zrównoważony rozwój przy zachowaniu tej samej wydajności. 

Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze.

Najnowsze badania branżowe przeprowadzone przez CLEPA i McKinsey ujawnia, że aż 60% dostawców części przewiduje spadek przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dane są powodem do niepewności i rzucają nowe światło na nastroje w branży.

Jak polityka wobec danych generowanych przez samochody może wpłynąć na branżę?

Dane napędzają innowacje i rozwój w motoryzacji, umożliwiając bezpieczniejszą mobilność oraz inteligentną infrastrukturę. Podczas XIX Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego SDCM omówiono potrzebę regulacji, które zapewnią uczciwy dostęp do danych z pojazdów, wspierając konkurencję i korzyści dla konsumentów. Jakie regulacje są potrzebne, aby w pełni wykorzystać potencjał danych generowanych przez pojazdy i zapewnić równowagę na […]

Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe?

Czy Europa ma szansę na zostanie liderem technologii przyszłości w przemyśle motoryzacyjnym? Stajemy przed wielkimi możliwościami na przejęcie pozycji kluczowego gracza w branży. Potrzebne jest jednak obranie odpowiedniej strategii.

Zwolnienia w sektorze motoryzacyjnym. Tak źle nie było od pandemii!

Z najnowszych badań i analiz rynku wynika, że europejski sektor producentów części motoryzacyjnych zmaga się z największym od czasów pandemii COVID-19 spadkiem zatrudnienia. Od 2020 roku w branży ubyło około 86 tysięcy miejsc pracy.

Ważny apel branży do KE – przyspieszcie prace w sprawie dostępu do danych!

Przedstawiciele branży motoryzacyjnej, w tym ubezpieczyciele, firmy oferujące wynajem samochodów oraz producenci części, zaapelowali do Komisji Europejskiej o jak najszybsze podjęcie działań dotyczących przepisów ws. dostępu do danych generowanych przez pojazdy. Brak działań w tym zakresie wpłynie negatywnie na konkurencyjność i innowacyjność szeroko pojętej branży motoryzacyjnej.

Astronomiczne wzrosty cen. Niezależne warsztaty powalczą o przetrwanie.

Wyniki badania opublikowanego podczas targów Automechanika we Frankfurcie rzucają światło na przyszłość rynku napraw pojazdów w Europie. Choć brzmi to jak temat dla ekspertów, tak naprawdę dotyczy każdego z nas – bo praktycznie każdy musiał kiedyś oddać auta do warsztatu? A teraz wyobraźmy sobie, że taka wizyta będzie o wiele droższa.

Unia Europejska może zostać importerem części motoryzacyjnych. To pierwsza taka sytuacja w historii.

W 2024 roku UE po raz pierwszy w historii może stać się importerem netto części samochodowych. Mimo inwestycji w badania i rozwój, produkcja technologii motoryzacyjnych powoli przenosi się z Unii Europejskiej za granicę.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.