Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11.12 Mintex czyli innowacja i sportowe doświadczenie 11.12 Niższe ceny, dzięki zwrotowi wymontowywanych części – nowe zasady w Inter Cars 11.12 Automechanika Shanghai 2024: Jak wyglądają chińskie targi? Relacja. 11.12 Dwóch znanych producentów łączy siły. Celem jest wprowadzenie innowacji w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. 11.12 Nowe filmy szkoleniowe na kanale YouTube MotoFocus

CLEPA

Ten silnik elektryczny nie korzysta z pierwiastków ziem rzadkich. Właśnie został nagrodzony.

Stowarzyszenie producentów części motoryzacyjnych CLEPA przyznało firmie ZF tytuł czołowego innowatora – “Innovation Award” w kategorii „Green” CLEPA. Nagrodzona technologia, silnik elektryczny bez wykorzystania pierwiastków ziem rzadkich, wyznacza nowe standardy w dziedzinie elektromobilności dzięki rezygnacji z magnesów i zwiększonej dbałości o zrównoważony rozwój przy zachowaniu tej samej wydajności. 

Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze.

Najnowsze badania branżowe przeprowadzone przez CLEPA i McKinsey ujawnia, że aż 60% dostawców części przewiduje spadek przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dane są powodem do niepewności i rzucają nowe światło na nastroje w branży.

Jak polityka wobec danych generowanych przez samochody może wpłynąć na branżę?

Dane napędzają innowacje i rozwój w motoryzacji, umożliwiając bezpieczniejszą mobilność oraz inteligentną infrastrukturę. Podczas XIX Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego SDCM omówiono potrzebę regulacji, które zapewnią uczciwy dostęp do danych z pojazdów, wspierając konkurencję i korzyści dla konsumentów. Jakie regulacje są potrzebne, aby w pełni wykorzystać potencjał danych generowanych przez pojazdy i zapewnić równowagę na […]

Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe?

Czy Europa ma szansę na zostanie liderem technologii przyszłości w przemyśle motoryzacyjnym? Stajemy przed wielkimi możliwościami na przejęcie pozycji kluczowego gracza w branży. Potrzebne jest jednak obranie odpowiedniej strategii.

Zwolnienia w sektorze motoryzacyjnym. Tak źle nie było od pandemii!

Z najnowszych badań i analiz rynku wynika, że europejski sektor producentów części motoryzacyjnych zmaga się z największym od czasów pandemii COVID-19 spadkiem zatrudnienia. Od 2020 roku w branży ubyło około 86 tysięcy miejsc pracy.

Ważny apel branży do KE – przyspieszcie prace w sprawie dostępu do danych!

Przedstawiciele branży motoryzacyjnej, w tym ubezpieczyciele, firmy oferujące wynajem samochodów oraz producenci części, zaapelowali do Komisji Europejskiej o jak najszybsze podjęcie działań dotyczących przepisów ws. dostępu do danych generowanych przez pojazdy. Brak działań w tym zakresie wpłynie negatywnie na konkurencyjność i innowacyjność szeroko pojętej branży motoryzacyjnej.

Astronomiczne wzrosty cen. Niezależne warsztaty powalczą o przetrwanie.

Wyniki badania opublikowanego podczas targów Automechanika we Frankfurcie rzucają światło na przyszłość rynku napraw pojazdów w Europie. Choć brzmi to jak temat dla ekspertów, tak naprawdę dotyczy każdego z nas – bo praktycznie każdy musiał kiedyś oddać auta do warsztatu? A teraz wyobraźmy sobie, że taka wizyta będzie o wiele droższa.

Unia Europejska może zostać importerem części motoryzacyjnych. To pierwsza taka sytuacja w historii.

W 2024 roku UE po raz pierwszy w historii może stać się importerem netto części samochodowych. Mimo inwestycji w badania i rozwój, produkcja technologii motoryzacyjnych powoli przenosi się z Unii Europejskiej za granicę.

XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – ruszyła rejestracja

Niewiele ponad 100 dni pozostało do kolejnego Kongresu, organizowanego przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Można już rejestrować swój udział w wydarzeniu.

Producenci części vs. Unia Europejska – priorytety polityczne

CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) opublikowała swoje priorytety polityczne na kadencję 2024–2029. Celem dokumentu zatytułowanego „Driving Ambition to Action – Priorities for Sustainable and Smart Mobility in the EU” jest wspieranie solidnego dialogu z decydentami. Dialog ten według CLEPA powinien przyczynić się do tego by UE pozostała w czołówce innowacji i konkurencyjności w branży […]

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.