Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.03 Nowe części marki Alfa e-Parts dostępne na rynku 14.03 Konferencja ZF Aftermarket w Iławie. Nowości i plany na przyszłość. 14.03 Branża motoryzacyjna w Polsce 2024/2025 – pobierz RAPORT 14.03 Letnie opony przetestowane przez PZPO, Dudę i Politechnikę Rzeszowską 13.03 Konkurs febi – wyniki

CLEPA

Zmiany w ekosystemie rynku części zamiennych – wkrótce konferencja CLEPA Aftermarket 2025

Podczas gdy trendy takie jak elektromobilność, łączność i rozwój zaawansowanych systemów wspomagających stają się powszechnie znane, nowym obszarem zainteresowania rynku motoryzacyjnego staje się cyberbezpieczeństwo. Od lipca 2024 r. wszystkie pojazdy sprzedawane w UE muszą być wyposażone w zatwierdzony system zarządzania cyberbezpieczeństwem. Oznacza to zmiany w ekosystemie rynku części zamiennych. Związane z nimi zagadnienia będą komentowane […]

Jak patenty SEP mogą blokować rozwój motoryzacji w przyszłości?

Budowa współczesnych samochodów to przede wszystkim technologia. Każdy pojazd, niezależnie od segmentu, obecnie wykorzystuje cały wachlarz nowinek, takich jak łączność 5G, systemy nawigacyjne, zaawansowany komputer pokładowy, system czujników i radarów i wiele więcej. Jest jednak problem: dostęp do kluczowej technologii nie jest darmowy, a firmy muszą w tym obszarze uzyskać licencję SEP. O co chodzi?

Czy Unia Europejska zdoła naprawić rynek części?

Niejasne przepisy prawne oraz brak jednoznacznego statusu prawnego dla części używanych utrudniają działalność firm regenerujących, dystrybutorów oraz warsztatów motoryzacyjnych. Jednak pojawia się szansa na zmiany – nowe regulacje dotyczące między innymi pojazdów wycofanych z eksploatacji (ELVR) mogą w końcu uporządkować ten rynek i otworzyć nowe możliwości.

Dyskusja o przyszłości motoryzacji w Europie. Jak wyjść z kryzysu obronną nogą?

Kryzys w przemyśle motoryzacyjnym trwa. Tylko w 2024 roku zlikwidowano aż 54 tysiące miejsc pracy w sektorze produkcji części. To nie jest jedyny problem: Europa traci konkurencyjność na rzecz rozbijających się rynków azjatyckich.

Jubileuszowy Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 2025 – znamy datę

Wiemy już kiedy oraz gdzie, odbędzie się XX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Organizatorzy zapowiadają, że jubileuszowa edycja będzie wyjątkowa, jednak póki co nie zdradzają szczegółów dotyczących programu wydarzenia.

Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej

Wydarzenia takie jak konkurs Drive to Innovate w Warszawie oraz CLEPA Innovation Awards w Brukseli pokazują, jak innowacje w duchu zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji przekształcają przemysł motoryzacyjny, kształtując jego przyszłość.

Dalsze losy motoryzacji będą zależeć od tego dialogu

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen ogłosiła swoją decyzję o zwołaniu Strategicznego Dialogu na temat Przyszłości Przemysłu Motoryzacyjnego w Europie. W ostatnim komunikacie Komisji Europejskiej z 19 grudnia, podano, że dialog zostanie oficjalnie zainaugurowany już w styczniu 2025 r., aby szybko zaproponować i wdrożyć pilnie potrzebne branży środki.

Ten silnik elektryczny nie korzysta z pierwiastków ziem rzadkich. Właśnie został nagrodzony.

Stowarzyszenie producentów części motoryzacyjnych CLEPA przyznało firmie ZF tytuł czołowego innowatora – “Innovation Award” w kategorii „Green” CLEPA. Nagrodzona technologia, silnik elektryczny bez wykorzystania pierwiastków ziem rzadkich, wyznacza nowe standardy w dziedzinie elektromobilności dzięki rezygnacji z magnesów i zwiększonej dbałości o zrównoważony rozwój przy zachowaniu tej samej wydajności. 

Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze.

Najnowsze badania branżowe przeprowadzone przez CLEPA i McKinsey ujawnia, że aż 60% dostawców części przewiduje spadek przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dane są powodem do niepewności i rzucają nowe światło na nastroje w branży.

Jak polityka wobec danych generowanych przez samochody może wpłynąć na branżę?

Dane napędzają innowacje i rozwój w motoryzacji, umożliwiając bezpieczniejszą mobilność oraz inteligentną infrastrukturę. Podczas XIX Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego SDCM omówiono potrzebę regulacji, które zapewnią uczciwy dostęp do danych z pojazdów, wspierając konkurencję i korzyści dla konsumentów. Jakie regulacje są potrzebne, aby w pełni wykorzystać potencjał danych generowanych przez pojazdy i zapewnić równowagę na […]

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.

Pixel