Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

CLEPA

Spotkanie kluczowych graczy przemysłu motoryzacyjnego odbyło się w Warszawie

Międzynarodowe stowarzyszenie CLEPA, reprezentujące ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej, wybrało Warszawę jako miejsce organizacji walnego zgromadzenia swoich członków. Niejako przy okazji tego wydarzenia, ze wsparciem polskiej organizacji SDCM, zorganizowano także konferencję z panelami dyskusyjnymi, dotyczącymi roli polskiego przemysłu motoryzacyjnego oraz aktualnych wyzwań rynkowych.

Unia Europejska podwyższa cła na chińskie elektryki

Komisja Europejska ogłosiła tymczasową decyzję o podwyższeniu ceł na pojazdy elektryczne (BEV) produkowane w Chinach i eksportowane do Unii Europejskiej. Ile będą wynosiły nowe opłaty i jak wpłyną na rynek motoryzacyjny?

To sztandarowe wydarzenie CLEPA zgromadzi ważnych przedstawicieli przemysłu

Pod koniec czerwca odbędzie się 16. edycja konferencji organizowanej przez stowarzyszenie CLEPA – “Materials Regulations and Sustainability Event“. Najważniejsi przedstawiciele przemysłu motoryzacyjnego będą omawiać nowe regulacje unijne w zakresie wykorzystania materiałów produkcyjnych oraz zrównoważonego rozwoju.

Słaba rentowność, azjatycka konkurencja – czy europejska motoryzacja stoi na krawędzi?

Europejscy producenci części motoryzacyjnych zakończyli rok 2023 utrzymując niską rentowność. Wiele firm operuje marżą zysku poniżej 5%, co stanowi krytyczny próg zapewniający zrównoważone inwestycje i utrzymanie konkurencyjności na szybko zmieniającym się rynku. Kondycję branży zbadało europejskie stowarzyszenie producentów części motoryzacyjnych CLEPA wspólnie z McKinsey.

Malejące zyski w branży produkcji części motoryzacyjnych

Europejski przemysł motoryzacyjny, będący istotnym filarem gospodarki UE, musi sprostać zmienności i niepewności jakie serwują mu zarówno klienci jak i dostawcy. Najnowsze badanie rynku nie pozwala na formułowanie optymistycznych wniosków.

Aftermarket coraz bardziej domaga się zasad, które zapewnią zdrowe konkurowanie

Przedstawiciele niezależnego aftermarketu oczekują zapewnienia dostępu do informacji dotyczących napraw i serwisowania pojazdów (RMI). Czy nastąpi zmiana w przepisach?

Jak produkowane są części regenerowane? Kampania FAAS Forum.

Zajmujące się zrównoważonym rozwojem na wtórnym rynku części i napraw pojazdów stowarzyszenie FAAS (Forum on Automotive Aftermarket Sustainability) rozpoczęło kampanię, której celem jest uświadamianie użytkownikom pojazdów zalet regenerowanych części samochodowych.

Europejska motoryzacja w kryzysie? Zwolnienia i utrata inwestycji.

Dane przedstawione ostatnio przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA) nie pozostawiają złudzeń – sytuacja europejskiej motoryzacji jest alarmująca. Inwestycje zagraniczne omijają Europę, a firmy na Starym Kontynencie zmuszone są ciąć zatrudnienie. Liczba zwolnień w ciągu ostatnich 5 lat przewyższa liczbę nowych miejsc pracy o ponad 60 000.

Regulacje ekologiczne muszą być sprawiedliwe – konferencja CLEPA Aftermarket 2024 już za nami

Motoryzacyjny rynek części zamiennych w Europie stoi w obliczu transformacji kształtowanej przez politykę zrównoważonego rozwoju, postęp technologiczny i zmieniające się ramy regulacyjne. W odbywającej się tuż przed nadchodzącymi wyborami europejskimi 15. edycji konferencji CLEPA Aftermarket Conference wzięło udział liczne grono decydentów, specjalistów i twórców trendów, którzy przedstawili spostrzeżenia i strategiczne wytyczne dotyczące bardziej konkurencyjnego ekosystemu […]

Zrównoważony rozwój głównym tematem konferencji CLEPA AMCON – wywiad z Louise Wohrne z MEKO

“Cyfrowe i zrównoważone rozwiązania dla konkurencyjnego rynku wtórnego” to temat główny tegorocznej konferencji CLEPA AMCON 2024, która rozpocznie się już 20 marca w Brukseli. Jakie treści będą omawiane przez międzynarodowe grono ekspertów? Rąbka tajemnicy uchyliła Loise Wohrne z firmy MEKO, piastującej stanowisko kierownika ds. zrównoważonego rozwoju.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.