Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
19.09 ZF wprowadza nowe usługi diagnostyczne dla rynku aftermarket 19.09 Dystrybutor pomaga warsztatom poszkodowanym w powodzi 19.09 Dębica odbudowuje moce produkcyjne po zeszłorocznym pożarze 19.09 Konkurs Valeo: wyniki 19.09 Nowy olej od Castrola dedykowany do samochodów Citroen, Peugeot Opel

CLEPA

Astronomiczne wzrosty cen. Niezależne warsztaty powalczą o przetrwanie.

Wyniki badania opublikowanego podczas targów Automechanika we Frankfurcie rzucają światło na przyszłość rynku napraw pojazdów w Europie. Choć brzmi to jak temat dla ekspertów, tak naprawdę dotyczy każdego z nas – bo praktycznie każdy musiał kiedyś oddać auta do warsztatu? A teraz wyobraźmy sobie, że taka wizyta będzie o wiele droższa.

Unia Europejska może zostać importerem części motoryzacyjnych. To pierwsza taka sytuacja w historii.

W 2024 roku UE po raz pierwszy w historii może stać się importerem netto części samochodowych. Mimo inwestycji w badania i rozwój, produkcja technologii motoryzacyjnych powoli przenosi się z Unii Europejskiej za granicę.

XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – ruszyła rejestracja

Niewiele ponad 100 dni pozostało do kolejnego Kongresu, organizowanego przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Można już rejestrować swój udział w wydarzeniu.

Producenci części vs. Unia Europejska – priorytety polityczne

CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) opublikowała swoje priorytety polityczne na kadencję 2024–2029. Celem dokumentu zatytułowanego „Driving Ambition to Action – Priorities for Sustainable and Smart Mobility in the EU” jest wspieranie solidnego dialogu z decydentami. Dialog ten według CLEPA powinien przyczynić się do tego by UE pozostała w czołówce innowacji i konkurencyjności w branży […]

Spotkanie kluczowych graczy przemysłu motoryzacyjnego odbyło się w Warszawie

Międzynarodowe stowarzyszenie CLEPA, reprezentujące ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej, wybrało Warszawę jako miejsce organizacji walnego zgromadzenia swoich członków. Niejako przy okazji tego wydarzenia, ze wsparciem polskiej organizacji SDCM, zorganizowano także konferencję z panelami dyskusyjnymi, dotyczącymi roli polskiego przemysłu motoryzacyjnego oraz aktualnych wyzwań rynkowych.

Unia Europejska podwyższa cła na chińskie elektryki

Komisja Europejska ogłosiła tymczasową decyzję o podwyższeniu ceł na pojazdy elektryczne (BEV) produkowane w Chinach i eksportowane do Unii Europejskiej. Ile będą wynosiły nowe opłaty i jak wpłyną na rynek motoryzacyjny?

To sztandarowe wydarzenie CLEPA zgromadzi ważnych przedstawicieli przemysłu

Pod koniec czerwca odbędzie się 16. edycja konferencji organizowanej przez stowarzyszenie CLEPA – “Materials Regulations and Sustainability Event“. Najważniejsi przedstawiciele przemysłu motoryzacyjnego będą omawiać nowe regulacje unijne w zakresie wykorzystania materiałów produkcyjnych oraz zrównoważonego rozwoju.

Słaba rentowność, azjatycka konkurencja – czy europejska motoryzacja stoi na krawędzi?

Europejscy producenci części motoryzacyjnych zakończyli rok 2023 utrzymując niską rentowność. Wiele firm operuje marżą zysku poniżej 5%, co stanowi krytyczny próg zapewniający zrównoważone inwestycje i utrzymanie konkurencyjności na szybko zmieniającym się rynku. Kondycję branży zbadało europejskie stowarzyszenie producentów części motoryzacyjnych CLEPA wspólnie z McKinsey.

Malejące zyski w branży produkcji części motoryzacyjnych

Europejski przemysł motoryzacyjny, będący istotnym filarem gospodarki UE, musi sprostać zmienności i niepewności jakie serwują mu zarówno klienci jak i dostawcy. Najnowsze badanie rynku nie pozwala na formułowanie optymistycznych wniosków.

Aftermarket coraz bardziej domaga się zasad, które zapewnią zdrowe konkurowanie

Przedstawiciele niezależnego aftermarketu oczekują zapewnienia dostępu do informacji dotyczących napraw i serwisowania pojazdów (RMI). Czy nastąpi zmiana w przepisach?

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.