Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

CLEPA

Cyfrowe i zrównoważone rozwiązania dla konkurencyjnego rynku – zapowiedź konferencji CLEPA Aftermarket 2024

Ubiegłoroczna edycja konferencji CLEPA Aftermarket dotyczyła dostępu do danych zbieranych i przetwarzanych przez pojazdy. Tym razem więcej uwagi zostanie poświęcone rozwiązaniom, które mają zapewnić wtórnemu rynkowi motoryzacyjnemu konkurencyjność względem oferty i działań producentów pojazdów.

Pierwsza elektryczna zadyszka? UE wyprodukuje mniej elektryków niż zakładano.

W 2024 r. kraje UE mają zamiar wyprodukować łącznie 2,6 mln pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest on jednak niższy od wcześniejszych szacunków. Wstępne prognozy z 2021 r. przewidywały, że UE wyprodukuje ponad trzy miliony pojazdów elektrycznych.

Czy motoryzacja może zostać zmonopolizowana? Apel do Komisji Europejskiej.

Producenci pojazdów sprawują monopolistyczną kontrolę nad danymi generowanymi przez pojazdy należące do europejskich konsumentów i firm. To znacznie ogranicza wybór innowacyjnych usług, które niezależni usługodawcy mogliby świadczyć – gdyby mieli równy dostęp do danych pojazdów. Organizacje reprezentujące łącznie 80% europejskiej motoryzacji, w tym producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych, warsztaty i ich dostawy technologii, firmy świadczące […]

Nowy prezes CLEPA

Europejskie Stowarzyszenie Dostawców Motoryzacyjnych (CLEPA) wybrało nowego prezesa. Został nim Matthias Zink. Kadencja przewodniczącego będzie obowiązywała przez 2 lata od stycznia 2024 roku.

Gospodarka i geopolityka a przemysł motoryzacyjny. Jak na siebie oddziałują?

Ostatni z paneli dyskusyjnych zorganizowanych w trakcie XVIII kongresu SDCM poświęcony został spojrzeniu na teraźniejszość i przyszłość przemysłu motoryzacyjnego w obliczu zmian gospodarczych i geopolitycznych. Chiny, Rosja i kryzys gospodarczy, jak wpływają na motoryzację?

Motoryzacja okiem ekspertów z UE

Podczas jednego z paneli XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego na scenie spotkali się przedstawiciele kilku międzynarodowych organizacji reprezentujących branżę motoryzacyjną. Jaką wizję przyszłości branży kreślą eksperci?

Sztuczna inteligencja w produkcji części – czy firmy widzą potencjał?

Przemysł wkracza w nową erę digitalizacji i wykorzystania sztucznej inteligencji. Znajduje ona zastosowanie w coraz liczniejszych branżach. Postanowiliśmy sprawdzić, na jakim etapie wyścigu technologicznego znajduje się branża motoryzacyjna, a konkretnie produkcja części samochodowych.

Europejski punkt widzenia na motoryzację. Jaka jest i będzie?

Obecnie największym wyzwaniem europejskiego aftermarketu jest forsowanie przez Unię Europejską elektromobilności. Nie jest to jednak jedyna przeszkoda na drodze do rozwoju. Jakie trudności dla aftermarketu obserwowane są przez przedstawicieli europejskich państw i organizacji motoryzacyjnych? Na panelu dyskusyjnym podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego poznaliśmy różne spojrzenia na obecną sytuację rynku automotive.

Szczyt branży motoryzacyjnej za nami

Ostatnie 30-lat polskiej gospodarki i motoryzacji, dekarbonizacja transportu, regeneracja części motoryzacyjnych, przyciąganie talentów do branży – to tylko niektóre z tematów omawianych na XVIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zorganizowanym 23 listopada przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Aftermarket potrzebuje nowych talentów – o tym, jak je pozyskać rozmawiano podczas XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Talenty w branży motoryzacyjnej vol. II to jedno z wystąpień na XVIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbył się w 23 listopada. Kontynuacja dyskusji rozpoczętej na poprzednim kongresie dotyczyła działań podejmowanych w ramach krajowych inicjatyw, ale też międzynarodowej inicjatywy Talents 4 Automotive Aftermarket. Działania te mają na celu uatrakcyjnienie niezależnego rynku wtórnego jako miejsca […]

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.