Menu

CLEPA

Europejski punkt widzenia na motoryzację. Jaka jest i będzie?

Obecnie największym wyzwaniem europejskiego aftermarketu jest forsowanie przez Unię Europejską elektromobilności. Nie jest to jednak jedyna przeszkoda na drodze do rozwoju. Jakie trudności dla aftermarketu obserwowane są przez przedstawicieli europejskich państw i organizacji motoryzacyjnych? Na panelu dyskusyjnym podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego poznaliśmy różne spojrzenia na obecną sytuację rynku automotive.

Szczyt branży motoryzacyjnej za nami

Ostatnie 30-lat polskiej gospodarki i motoryzacji, dekarbonizacja transportu, regeneracja części motoryzacyjnych, przyciąganie talentów do branży – to tylko niektóre z tematów omawianych na XVIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zorganizowanym 23 listopada przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Aftermarket potrzebuje nowych talentów – o tym, jak je pozyskać rozmawiano podczas XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Talenty w branży motoryzacyjnej vol. II to jedno z wystąpień na XVIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbył się w 23 listopada. Kontynuacja dyskusji rozpoczętej na poprzednim kongresie dotyczyła działań podejmowanych w ramach krajowych inicjatyw, ale też międzynarodowej inicjatywy Talents 4 Automotive Aftermarket. Działania te mają na celu uatrakcyjnienie niezależnego rynku wtórnego jako miejsca […]

Motoryzacja przyszłości: zrównoważony rozwój na drodze do zmiany

Europejski Zielony Ład i Porozumienie Paryskie skłaniają przemysł motoryzacyjny do poszukiwania bardziej zrównoważonych rozwiązań, aby osiągnąć cele neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Przemysł motoryzacyjny koncentruje się na ogólnej redukcji emisji gazów cieplarnianych w swojej działalności, a ESG i zrównoważony rozwój stają się wręcz kluczowe dla niektórych firm z branży motoryzacyjnej. Zazielenianie motoryzacji będzie jednym […]

Przemysł inwestuje w zielone innowacje, ale utrzymanie tempa inwestycji nie będzie łatwe

Według badań Europejskiego Stowarzyszenia Części Motoryzacyjnych CLEPA producenci części motoryzacyjnych ze starego kontynentu budują coraz bardziej zrównoważone łańcuchy dostaw. Problemem pozostanie utrzymanie tempa inwestycji z uwagi na finansowanie tych wysiłków z bieżącej działalności, podczas gdy nastroje w branży nie są zbyt optymistyczne. Decydenci powinni podjąć niezbędne kroki, aby zapewnić branży wsparcie, jednak jak podkreślają eksperci […]

Nagrody CLEPA Innovation Awards rozdane

W Brukseli odbyła się ceremonia wręczenia nagród dla najlepszych innowatorów, podczas której uczczono innowacyjność i pionierskie technologie w branży produkcji części motoryzacyjnych. Podczas wydarzenia wyróżniono dwanaście najlepszych rozwiązań i podkreślono postęp technologiczny w kierunku transformacji bliźniaczej – zielonej i cyfrowej, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdu definiowanego programowo (SDV).

Branża motoryzacyjna apeluje do Komisji Europejskiej. Oczekują rozwiązań dot. strategii przemysłowej.

Silna konkurencja z Chin i USA stawia pod znakiem zapytania sukces transformacji europejskiej branży motoryzacyjnej, która i bez tego stoi przed wieloma wyzwaniami. W branży od dawna mówi się o potrzebie holistycznej polityki przemysłowej, która powinna wspierać zmiany w przemyśle motoryzacyjnym. Przedstawiciele branży zaapelowali w tej sprawie do Komisji Europejskiej.

EU na kursie kolizyjnym z chińskimi elektrykami

Komisja Europejska wszczyna dochodzenie antysubsydyjne w sprawie pojazdów elektrycznych pochodzących z Chin. Europa jest otwarta na konkurencję, ale nie na równanie w dół. Musimy się bronić przed nieuczciwymi praktykami – stwierdziła Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, podczas swojego niedawnego orędzia o stanie UE. Ta zapowiedź spotkała się z gniewnymi reakcjami w Pekinie. Jak wskazują eksperci wojna handlowa […]

Wiadomo, że samochody zbierają dane. Kto kontroluje te informacje oraz czy UE jest w stanie to uregulować?

Nawet 580 gigabajtów na godzinę – tyle danych jest w stanie zbierać współczesny samochód. Kto otrzymuje, kontroluje i wykorzystuje te informacje – to pytanie niepokoi organizacje konsumenckie. Gra toczy się jednak nie tylko o prywatność użytkowników aut, lecz także o przyszły kształt rynku motoryzacyjnego.

Zbliża się XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Do startu XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, zostały już niecałe 4 miesiące. Szczyt branży motoryzacyjnej odbędzie się 23 listopada 2023 roku w warszawskim hotelu Sound Garden. Poniżej pierwsze szczegóły od organizatorów wydarzenia.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.