Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.03 Nowe części marki Alfa e-Parts dostępne na rynku 14.03 Konferencja ZF Aftermarket w Iławie. Nowości i plany na przyszłość. 14.03 Branża motoryzacyjna w Polsce 2024/2025 – pobierz RAPORT 14.03 Letnie opony przetestowane przez PZPO, Dudę i Politechnikę Rzeszowską 13.03 Konkurs febi – wyniki

CLEPA

Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe?

Czy Europa ma szansę na zostanie liderem technologii przyszłości w przemyśle motoryzacyjnym? Stajemy przed wielkimi możliwościami na przejęcie pozycji kluczowego gracza w branży. Potrzebne jest jednak obranie odpowiedniej strategii.

Zwolnienia w sektorze motoryzacyjnym. Tak źle nie było od pandemii!

Z najnowszych badań i analiz rynku wynika, że europejski sektor producentów części motoryzacyjnych zmaga się z największym od czasów pandemii COVID-19 spadkiem zatrudnienia. Od 2020 roku w branży ubyło około 86 tysięcy miejsc pracy.

Ważny apel branży do KE – przyspieszcie prace w sprawie dostępu do danych!

Przedstawiciele branży motoryzacyjnej, w tym ubezpieczyciele, firmy oferujące wynajem samochodów oraz producenci części, zaapelowali do Komisji Europejskiej o jak najszybsze podjęcie działań dotyczących przepisów ws. dostępu do danych generowanych przez pojazdy. Brak działań w tym zakresie wpłynie negatywnie na konkurencyjność i innowacyjność szeroko pojętej branży motoryzacyjnej.

Astronomiczne wzrosty cen. Niezależne warsztaty powalczą o przetrwanie.

Wyniki badania opublikowanego podczas targów Automechanika we Frankfurcie rzucają światło na przyszłość rynku napraw pojazdów w Europie. Choć brzmi to jak temat dla ekspertów, tak naprawdę dotyczy każdego z nas – bo praktycznie każdy musiał kiedyś oddać auta do warsztatu? A teraz wyobraźmy sobie, że taka wizyta będzie o wiele droższa.

Unia Europejska może zostać importerem części motoryzacyjnych. To pierwsza taka sytuacja w historii.

W 2024 roku UE po raz pierwszy w historii może stać się importerem netto części samochodowych. Mimo inwestycji w badania i rozwój, produkcja technologii motoryzacyjnych powoli przenosi się z Unii Europejskiej za granicę.

XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – ruszyła rejestracja

Niewiele ponad 100 dni pozostało do kolejnego Kongresu, organizowanego przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Można już rejestrować swój udział w wydarzeniu.

Producenci części vs. Unia Europejska – priorytety polityczne

CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) opublikowała swoje priorytety polityczne na kadencję 2024–2029. Celem dokumentu zatytułowanego „Driving Ambition to Action – Priorities for Sustainable and Smart Mobility in the EU” jest wspieranie solidnego dialogu z decydentami. Dialog ten według CLEPA powinien przyczynić się do tego by UE pozostała w czołówce innowacji i konkurencyjności w branży […]

Spotkanie kluczowych graczy przemysłu motoryzacyjnego odbyło się w Warszawie

Międzynarodowe stowarzyszenie CLEPA, reprezentujące ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej, wybrało Warszawę jako miejsce organizacji walnego zgromadzenia swoich członków. Niejako przy okazji tego wydarzenia, ze wsparciem polskiej organizacji SDCM, zorganizowano także konferencję z panelami dyskusyjnymi, dotyczącymi roli polskiego przemysłu motoryzacyjnego oraz aktualnych wyzwań rynkowych.

Unia Europejska podwyższa cła na chińskie elektryki

Komisja Europejska ogłosiła tymczasową decyzję o podwyższeniu ceł na pojazdy elektryczne (BEV) produkowane w Chinach i eksportowane do Unii Europejskiej. Ile będą wynosiły nowe opłaty i jak wpłyną na rynek motoryzacyjny?

To sztandarowe wydarzenie CLEPA zgromadzi ważnych przedstawicieli przemysłu

Pod koniec czerwca odbędzie się 16. edycja konferencji organizowanej przez stowarzyszenie CLEPA – „Materials Regulations and Sustainability Event„. Najważniejsi przedstawiciele przemysłu motoryzacyjnego będą omawiać nowe regulacje unijne w zakresie wykorzystania materiałów produkcyjnych oraz zrównoważonego rozwoju.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.

Pixel