Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
26.04 The Power Behind Your Drive – febi uzupełnia ofertę 26.04 Nowość wśród olejów silnikowych 26.04 Plany i cele nowej prezes PISKP – wywiad z Jolantą Źródłowską 26.04 Dostawca podzespołów silnika zbuduje nowy magazyn 26.04 Nowe części sprzęgłowe znanego producenta w ofercie BSL

CLEPA

Czy europejski przemysł motoryzacyjny przetrwa przejście na elektromobilność?

Zbliżająca się przemiana motoryzacji w związku z elektryfikacją transportu lądowego może spowodować przetasowanie na rynku motoryzacyjnym. Europejski przemysł musi dopasować się do nowych realiów. Czy może się to udać? Czy samochody elektryczne zrujnują europejskich producentów z branży motoryzacyjnej?

CLEPA Aftermarket Conference: Dostęp do danych kluczowy dla rozwoju Aftermarketu

W dniach 29 i 30 marca w Brukseli odbyła się 14. edycja konferencji CLEPA Aftermarket 2023. Temat tegorocznego spotkania to „Driving Service Innovation”. W wydarzeniu udział wzięło ponad 180 uczestników. Wśród nich znaleźli się m.in. prelegenci najwyższego szczebla z Komisji Europejskiej, Parlamentu, a także przedstawiciele przemysłu. Społeczność aftermarketowa dyskutowała podczas CLEPA 2023 o wyzwaniach związanych […]

CLEPA Aftermarket Conference: Dostęp do danych kluczowy dla rozwoju Aftermarketu

Przedstawiciele podmiotów skupionych wokół rynku wtórnego dyskutowali w ubiegłym tygodniu w Brukseli o wyzwaniach stojących przed branżą podczas konferencji CLEPA Aftermarket Conference 2023. Jednym z najczęściej pojawiających się wątków była digitalizacja i konieczność sprawiedliwego dostępu do danych generowanych przez pojazdy. CLEPA i inne organizacje branżowe doceniają horyzontalny akt o danych, ale nadal widzą potrzebę przepisów […]

Potencjał danych generowanych przez samochody zagrożony przez nieuczciwą konkurencję

Prawodawstwo prokonsumenckie i prokonkurencyjne jest niezbędne do rozwoju tętniącego życiem, innowacyjnego i konkurencyjnego europejskiego rynku usług związanych z danymi generowanymi przez pojazdy. Sama Komisja szacuje, że do 2030 r. rynek ten może być globalnie wart 400 mld euro. Brakuje jednak przepisów by do tego rynku dostęp miały inne podmioty poza producentami pojazdów.

Czy Niemcy uratują silnik spalinowy?

Silniki spalinowe nadal będą miały przyszłość pod warunkiem, że będą wykorzystywały paliwo neutralne dla klimatu. Niemiecka rewolta, która namieszała ws. zakazu silników spalinowych po 2035 roku przyniosła rezultaty szybciej niż można było to sobie wyobrazić. Bruksela porozumiała się z Berlinem w tej sprawie, o czym poinformowano w sobotę.

Niewystarczająca infrastruktura zagrozi transformacji motoryzacji

Producenci części motoryzacyjnych inwestują w nowe rozwiązania na rzecz mobilności neutralnej dla klimatu, ale obawiają się, że inwestycjom tym nie będzie towarzyszyć równy wysiłek publiczny mający zapewnić pełne wdrożenie odpowiedniej infrastruktury we właściwym czasie.

Technologia przyszłości i innowacyjne usługi – zapowiedź konferencji CLEPA Aftermarket 2023

CLEPA Aftermarket Conference 2023 to wyjątkowe wydarzenie na rynku motoryzacyjnym, w czasie którego omówione zostaną aktualne trendy i wyzwania stojące przed producentami części oraz firmami, oferującymi różnego typu usługi związane z mobilnością. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się w Brukseli, w dniach 29-30 marca. Znamy już jej wstępny program.

Dostęp do danych – zderzenie poglądów – odpowiedź na stanowisko producentów aut

Niezależni dostawcy usług (ISP) wzywają do szybkiego przyjęcia przepisów sektorowych dotyczących dostępu do danych, funkcji i zasobów w pojazdach, tym samym odrzucając apel ACEA wystosowany do Komisji Europejskiej, by ta dalej opóźniała moment publikacji przepisów. 

Połowa pojazdów produkowanych w UE ma być elektryczna już w 2023 r.

Dwa miliony w pełni elektrycznych pojazdów (BEV) ma zjechać z taśm produkcyjnych w krajach UE w bieżącym roku. Pomimo obaw związanych z cenami materiałów i zmniejszeniem tempa spadku kosztów dot. baterii.

Komisja Europejska ustala normy CO2 dla pojazdów ciężkich. Brak infrastruktury to nie problem?

Komisja Europejska opublikowała w Walentynki swoją propozycję rewizji norm emisji CO2 dla pojazdów ciężkich (HDV), proponując niezwykle ambitne cele pośrednie na lata 2030 (45%) i 2035 (65%). Chociaż wniosek dopuszcza różnorodność technologiczną, z celem 90% do 2040 r., głównym problemem pozostają warunki mające pomóc w realizacji zaprezentowanych celów.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.