Europejski Zielony Ład i Porozumienie Paryskie skłaniają przemysł motoryzacyjny do poszukiwania bardziej zrównoważonych rozwiązań, aby osiągnąć cele neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Przemysł motoryzacyjny koncentruje się na ogólnej redukcji emisji gazów cieplarnianych w swojej działalności, a ESG i zrównoważony rozwój stają się wręcz kluczowe dla niektórych firm z branży motoryzacyjnej. Zazielenianie motoryzacji będzie jednym z tematów XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się już w tym tygodniu.
Ograniczanie śladu węglowego w motoryzacji jest kluczowym zadaniem w kontekście globalnych wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju i walki ze zmianami klimatycznymi. Strategii i działań, które mogą przyczynić się do redukcji śladu węglowego w motoryzacji jest wiele na czele z elektryfikacją pojazdów, którą promuje UE. Przejście na pojazdy elektryczne lub hybrydowe zwiększa efektywność energetyczną i redukuje emisje spalin, zwłaszcza jeśli energia elektryczna pochodzi z odnawialnych źródeł.
– Elektromobilność elektryzuje motoryzację już od wielu lat. Na ten moment stopniowe odchodzenie od silników spalinowych wydaje się nieuniknione, choć wiele osób wątpi, że nastąpi to już w 2035 r. Eksperci zadają sobie pytanie czy w obecnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej jest to dla UE wykonalne bez negatywnego wpływu na naszą gospodarkę czy konkurencyjność naszej motoryzacji. Oczywiście cała rzesza zwolenników tłumaczy, że to właśnie przez obecną sytuację w jakiej się znajdujemy powinniśmy jak najszybciej przechodzić na pojazdy elektryczne. I jednych i drugich spotkamy zapewne na naszym Kongresie, więc dyskusje zapowiadają się ciekawie, a przecież jest to tylko jeden z poruszanych tematów – mówi Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
Zwiększanie efektywności paliwowej
– Nasza działalność to połączenie pasji i miłości do motoryzacji oraz troski o środowisko naturalne. Proponowane przez nas rozwiązania pozwalają przede wszystkim na ograniczenie spalania (5-10%), a także wzrost momentu obrotowego i mocy, jak również zmniejszenie tarcia i zużycia poszczególnych elementów dzięki odpowiedniemu zoptymalizowaniu pracy silnika. Zapraszamy do odwiedzenia nas podczas Kongresu organizowanego przez SDCM, gdzie w trakcie panelu przedstawimy Państwu w bardzo obrazowy sposób na czym polega optymalizacja pracy silnika i jakie daje korzyści – mówi Anna Dajka, Dyrektor Zarządzająca TechTir.
Więcej informacji o najnowszych zmianach dotyczących motoryzacji poruszonych będzie podczas XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego przez SDCM, który odbędzie się już 23 listopada w Warszawie.
Komentarze