Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

CLEPA

Czy Niemcy uratują silnik spalinowy?

Silniki spalinowe nadal będą miały przyszłość pod warunkiem, że będą wykorzystywały paliwo neutralne dla klimatu. Niemiecka rewolta, która namieszała ws. zakazu silników spalinowych po 2035 roku przyniosła rezultaty szybciej niż można było to sobie wyobrazić. Bruksela porozumiała się z Berlinem w tej sprawie, o czym poinformowano w sobotę.

Niewystarczająca infrastruktura zagrozi transformacji motoryzacji

Producenci części motoryzacyjnych inwestują w nowe rozwiązania na rzecz mobilności neutralnej dla klimatu, ale obawiają się, że inwestycjom tym nie będzie towarzyszyć równy wysiłek publiczny mający zapewnić pełne wdrożenie odpowiedniej infrastruktury we właściwym czasie.

Technologia przyszłości i innowacyjne usługi – zapowiedź konferencji CLEPA Aftermarket 2023

CLEPA Aftermarket Conference 2023 to wyjątkowe wydarzenie na rynku motoryzacyjnym, w czasie którego omówione zostaną aktualne trendy i wyzwania stojące przed producentami części oraz firmami, oferującymi różnego typu usługi związane z mobilnością. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się w Brukseli, w dniach 29-30 marca. Znamy już jej wstępny program.

Dostęp do danych – zderzenie poglądów – odpowiedź na stanowisko producentów aut

Niezależni dostawcy usług (ISP) wzywają do szybkiego przyjęcia przepisów sektorowych dotyczących dostępu do danych, funkcji i zasobów w pojazdach, tym samym odrzucając apel ACEA wystosowany do Komisji Europejskiej, by ta dalej opóźniała moment publikacji przepisów. 

Połowa pojazdów produkowanych w UE ma być elektryczna już w 2023 r.

Dwa miliony w pełni elektrycznych pojazdów (BEV) ma zjechać z taśm produkcyjnych w krajach UE w bieżącym roku. Pomimo obaw związanych z cenami materiałów i zmniejszeniem tempa spadku kosztów dot. baterii.

Komisja Europejska ustala normy CO2 dla pojazdów ciężkich. Brak infrastruktury to nie problem?

Komisja Europejska opublikowała w Walentynki swoją propozycję rewizji norm emisji CO2 dla pojazdów ciężkich (HDV), proponując niezwykle ambitne cele pośrednie na lata 2030 (45%) i 2035 (65%). Chociaż wniosek dopuszcza różnorodność technologiczną, z celem 90% do 2040 r., głównym problemem pozostają warunki mające pomóc w realizacji zaprezentowanych celów.

Producenci części mają problem z finansowaniem “zielonych” inwestycji

Komisja Europejska określiła warunki, w jakich działalność gospodarcza może zostać uznana za przyczyniającą się do łagodzenia zmian klimatu. W obecnej interpretacji przepisów montaż pojazdów elektrycznych może zostać uznany za taki, podczas gdy produkcja części do tego samego pojazdu w większości przypadków już nie. Stanowi to dla producentów tych części poważną przeszkodę w uzyskaniu prywatnego i […]

Potrzebne są inwestycje, by przeprowadzić transformację w motoryzacji

Ostatnie lata były wyzwaniem dla sektora motoryzacyjnego, który musi poradzić sobie z zieloną i cyfrową transformacją, pomimo wpływu pandemii, wyniszczającej wojny w Ukrainie, niedoborów w łańcuchach dostaw, niestabilnych cen, protekcjonistycznych działań za granicą i ryzyka recesji. Mimo to branża wykazała się dużą odpornością i nadal inwestuje i dostarcza mobilność neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. […]

Komisja Europejska zahamuje konkurencyjność w branży motoryzacyjnej?

W grudniu 2020 r. Komisja zobowiązała się do przyspieszenia publikacji przepisów dotyczących dostępu do danych w pojazdach i dokonania tego do końca 2021 r. Obecnie mamy rok 2023, a publikacja wniosku została po raz kolejny przesunięta…

Główne wyzwania aftermarketu według CLEPA

CLEPA, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części, jest organizacją, która na co dzień walczy o interesy swoich członków w Unii Europejskiej. Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany w październiku w Warszawie stanowił odpowiednią możliwość, aby zapoznać się z aktualnymi działaniami stowarzyszenia i poznać plany na najbliższe miesiące. Z ramienia organizacji w konferencji wziął udział Jose Almeida, Market […]

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.