Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

CLEPA

Data Act może poprawić konkurencyjność w branży motoryzacyjnej

Dane to złoto XXI wieku. Nic więc dziwnego, że Europa chce uwolnić potencjał rozwoju swojej gospodarki przy ich wykorzystaniu. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych przepisów dotyczących sprawiedliwego dostępu do danych i ich wykorzystywania (Data Act) ma stworzyć ramy prawne w tym zakresie i być horyzontalnym aktem odnoszącym się do wielu branż, także […]

EURO 7 – czyste pojazdy, mieszane uczucia

10 listopada Komisja Europejska opublikowała nową propozycję normy Euro 7. Po raz pierwszy norma Euro dotyczy nie tylko emisji spalin, ale odnosi się również do samochodów elektrycznych. Zainteresowane środowiska przyjęły ją różnie – możemy się spotkać tutaj ze skrajnymi opiniami na jej temat.

Koniec silników spalinowych po 2035 r… ale czy na pewno?

Porozumienie Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej  z dużym prawdopodobieństwem przypieczętowało los silnika spalinowego. Niedawny wywiad komisarza Bretona pozwala jednak myśleć, że kres spalinowych samochodów nie nastąpi już w 2035 roku.

Problemy w branży motoryzacyjnej kontra Zielony Ład

Łagodne październikowe temperatury przyniosły Europie pewną ulgę w radzeniu sobie z kryzysem energetycznym, ale prognozy na nadchodzącą zimę i przyszły rok pozostawiają niewiele miejsca na optymizm: ciągłe zakłócenia łańcucha dostaw, rosnące koszty energii i surowców, ogólna inflacja, a także słabnący popyt na pojazdy tworzy mieszankę wybuchową.

Co spadnie, co wzrośnie – branża w czasach wielkich przemian

Przemysł motoryzacyjny przeżywa największą w historii transformację. Tymczasem kryzys energetyczny w Europie winduje koszty, hamuje produkcję i ogranicza przychody. Małe i średnie firmy mogą nie przetrwać bez pomocy finansowej – ostrzega Benjamin Krieger, sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA), który podczas XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przedstawił sytuację sektora.

Europejski przemysł motoryzacyjny w obliczu aktualnych wyzwań

Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi dziś przed ogromnymi wyzwaniami, wyłaniającymi się z różnych stron i motywanych różnymi przyczynami. Począwszy od presji na szybkie wdrożenie mobilności zeroemisyjnej przez problemy z dostępnością komponentów, zrywane łańcuchy dostaw, deglobalizację, inflację aż po wojnę w Ukrainie i problemy z dostępem do surowców oraz taniej energii. Europejski punkt widzenia na przemysł […]

Ogromne zmiany dla polskich firm – elektromobilność zmieni motoryzacyjny rynek wtórny

Trwająca przemiana w elektryfikację w sektorze motoryzacyjnym spowoduje ogromną zmianę na europejskim rynku części zamiennych. Pojazdy w pełni elektryczne (BEV) mają o około 30% mniejsze zapotrzebowanie na części zamienne, a prognozy sprzedaży pojazdów BEV przewidują ich udział w rynku od 53 do 82% w 2030 roku. Takie są wyniki wspólnego badania przeprowadzonego przez Roland Berger […]

Otwarty list do rządów UE w sprawie standardów emisji CO2

Śmierć silników spalinowych w samochodach, głosami Parlamentu Europejskiego została zaplanowana na 2035 r. Czy to ostateczna data? Niekoniecznie, gdyż przed nami decyzja Rady Unii Europejskiej i trialog ws. redukcji CO2 z pojazdów osobowych i dostawczych w Komisji Europejskiej. Organizacje CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych – którego jedynym polskim członkiem jest SDCM) i CECRA (Europejskie […]

Od 2035 roku tylko elektryki – czarne chmury nad przemysłem

Parlament Europejski przyjął propozycję Komisji zmierzającą do wyeliminowania z rynku już w 2035 roku samochodów z silnikami spalinowymi. Jeśli przemysł motoryzacyjny nie otrzyma wsparcia, czeka go prawdziwa zapaść, co zachwieje jednym z filarów polskiej gospodarki i eksportu – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Benjamin Krieger nowym sekretarzem generalnym CLEPA

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części CLEPA mianowało Benjamina Kriegera nowym sekretarzem generalnym organizacji. Obejmie on nową funkcję 1 września 2022 r.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.