Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

CLEPA

10 milionów niewyprodukowanych pojazdów w 2021 r. – wprowadzenie unijnej regulacji dotyczącej półprzewodników pilnie potrzebne

Niedobór chipów, choć odmieniany w zeszłym roku przez wszystkie przypadki nadal wywiera presję na przemysł motoryzacyjny i stanowi istotne, a w niektórych przypadkach wręcz egzystencjalne wyzwanie dla producentów części motoryzacyjnych, podkreślając potrzebę dedykowanej strategii dotyczącej półprzewodników i konkretnych działań ze strony decydentów.

Redukcja emisji czy ban na technologie?

W nadchodzących tygodniach zostaną podjęte kolejne kroki, które zadecydują o przyszłości europejskiego transportu drogowego. To ostatni moment by zastanowić się nad konsekwencjami, jakie mogą nieść proponowane założenia Fit for 55. Szybka elektryfikacja jest potrzebna do osiągnięcia celów klimatycznych, ale należy rozważyć sposób w jaki uzyskamy neutralność klimatyczną. Obecnie około 600 000 miejsc pracy tworzonych przez […]

Głos organizacji europejskich podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Podczas XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego przez SDCM uczestnicy mogli zapoznać się z wieloma aspektami związanymi z naszym rodzimym rynkiem motoryzacyjnym, które podczas wystąpień prezentowali przedstawiciele firm działających w Polsce, a także ministerstw i organizacji rządowych. Była to także bardzo dobra okazja do wysłuchania głosu organizacji europejskich, które ściśle współpracują z głównym organizatorem […]

Podsumowanie roku w branży motoryzacyjnej – echa XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, czyli coroczne spotkanie branży produkcji i dystrybucji części zamiennych oraz przedstawicieli sektora napraw pojazdów, ze względu na pandemię COVID-19 odbył się w formule online. Nie przeszkodziło to w przedstawieniu aktualnych danych na temat rynku, poczynieniu podsumowań i prognoz dotyczących przyszłości. Rok 2021 był wyjątkowy dla branży, głównie ze względu […]

Miejsca pracy w przemyśle będą znikać

Przyjęcie w Unii Europejskiej regulacji zakazujących wprowadzania na jej rynek pojazdów z jakimikolwiek silnikami spalinowymi (w tym hybrydowymi, spalającymi: LPG, CNG, zielony wodór, paliwa odnawialne, syntetyczne – niezależnie od ich emisyjności) oznacza, że w unijnych firmach zajmujących się produkcją części do pojazdów ubędzie blisko 300 tysięcy miejsc pracy. Przy tym ogromna większość z nich zniknie […]

Europa chce więcej „zielonych” części

Fabryczna regeneracja części ogranicza emisję CO2 i dlatego jest ważnym elementem europejskiej polityki klimatycznej. Niestety w Polsce rozwój tego sektora wciąż napotyka przeszkodę w postaci nieprzystających do realiów przepisów – informuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Jeden cel, różne drogi – technologia spalinowa może być przyjazna klimatowi

Cel klimatyczny jest wspólny, ale jeśli chodzi o drogi do jego osiągnięcia, widać poważne rozbieżności między poszczególnymi krajami, a także producentami samochodów. Technologia spalinowa również może być wykorzystywana do zmniejszenia emisji CO2 – wskazuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

7 pytań o XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Już wkrótce, w dniach 8-9 grudnia 2021 r., odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń w branży motoryzacyjnej, czyli Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. To cyklicznie organizowane spotkanie jest okazją do podsumowania mijającego roku oraz prognoz dotyczących przyszłości. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przygotowaliśmy odpowiedzi na 7 najważniejszych pytań dotyczących tego wydarzenia.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – start już 8 grudnia (online)

Coraz mniej dni zostało do rozpoczęcia XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się 8-9 grudnia w formule online. Sprawdź czego można się spodziewać po tegorocznej konferencji?

Brak magnezu, czyli kolejna odsłona kryzysowego dramatu w motoryzacji

Brakuje stali i półprzewodników, a problemem staje się również niedobór magnezu. Europejski przemysł motoryzacyjny zmaga się z gigantycznymi kłopotami, których polscy producenci mogą nie wytrzymać – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.