Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

CLEPA

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – znamy wstępny program wydarzenia

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych odbędzie się w dniach 8-9 grudnia. Znamy już wstępny program wydarzenia.

Szczyt motoryzacyjny branży w grudniu

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) odbędzie się w dniach 8-9 grudnia 2021 roku – to wiadomo na pewno. Forma szczytu polskiej branży motoryzacyjnej pozostaje jednak nadal otwartą kwestią i będzie zależała od sytuacji epidemicznej w kraju.

Bateryjny dogmat, czyli przemysł na kursie kolizyjnym

Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami płynącymi z Komisji Europejskiej, polityka „Zielonego Ładu” nie miała zakazywać technologii silników spalinowych, a jedynie wskazać kierunek rozwoju. Tymczasem propozycja Komisji zakładająca stuprocentową redukcję emisji CO2 do 2035 roku oznacza ni mniej ni więcej tylko zakaz stosowania konwencjonalnego napędu. Jeśli wejdzie w życie, europejski przemysł motoryzacyjny znajdzie się na kursie kolizyjnym […]

Czy Bruksela skaże silniki spalinowe na śmierć?

Komisja Europejska ogłosi 14 lipca nowe limity emisji CO2 dla pojazdów. Według kuluarowych plotek rozważany jest radykalny scenariusz przewidujący redukcję o 60% dla nowych samochodów do 2030 roku i o 100% do 2035. Byłby to wyrok śmierci wydany na silniki spalinowe, a koszty społeczne tej decyzji będą gigantyczne – ostrzega Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części […]

Czipowy deficyt nadal grozi – jak uniezależnić europejską motoryzację?

Zakłócenia dostaw półprzewodników opóźniły produkcję 500 000 pojazdów na całym świecie, a niedobory tych elementów mogą być odczuwalne również w 2022 roku. Producenci części i komponentów uważają, że zapewnienie odpowiedniego poziomu dostępności układów półprzewodnikowych powinno być jednym z priorytetów Unii Europejskiej – informuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Stery przejęte, kurs utrzymany

Rozmowa z Tomaszem Bębnem, dyrektorem zarządzającym Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Nowe otwarcie na starych fundamentach – wywiad z nowym prezesem SDCM

Po zmianach organizacyjnych w Stowarzyszeniu Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, funkcja prezesa będzie kadencyjna. Na pierwszą kadencję wybrany został Krzysztof Soszyński, wieloletni członek zarządu SDCM oraz wiceprezes zarządu spółki Inter Cars SA. Świeżo wybranego prezesa zapytaliśmy o szczegóły zmian w organizacji oraz plany dotyczące jej przyszłości.

Cyfryzacja na wszystkich poziomach – wnioski z konferencji CLEPA

11. edycja konferencji CLEPA (Aftermarket Conference) odbyła się po raz pierwszy w historii wirtualnie. W czasie jej trwania, ponad 200 uczestników zapoznało się z nadchodzącymi przepisami, scenariuszami rozwoju rynku, a także trendami, które będą stawały się najważniejsze w najbliższych latach.

Jedni pod, drudzy nad kreską, a przyszłość nieznana – wnioski z raportu SDCM

Ostatnie doniesienia związane z pandemią, zmuszające kolejne państwa do coraz dalej idących obostrzeń, także na granicach, gwałtownie rosnące koszty transportu, a nawet braki surowców i półproduktów mogą spowodować, że optymistyczne plany wychodzenia z kryzysu legną w gruzach.

Kontrole graniczne mogą zakłócić pracę zakładów motoryzacyjnych

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części, CLEPA, ostrzega przed utrudnieniami na rynku motoryzacyjnym, które mogą być skutkiem wdrożenia kontroli granicznych na przejściach pomiędzy Niemcami, Czechami i Austrią.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.