Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

CLEPA

Motoryzacja myśli o wyjściu z koronakryzysu

Motoryzacja to jedna z branż, które szczególnie ucierpiały na kryzysie wywołanym pandemią koronawirusa. Dlatego ważne jest by już teraz myśleć o skoordynowanych działaniach, które pozwolą firmom z całego łańcucha dostaw przezwyciężyć trudności.

Godziny tylko dla seniorów w hurtowniach części odwołane! Co z warsztatami?

Od 31 marca wszystkie sklepy i hurtownie w Polsce, w godzinach od 10 do 12 mogły być otwarte tylko dla osób po 65 roku życia. Wtorkowa nowelizacja rozporządzenia Rady Ministrów w pewnej mierze niweluje ten nakaz. To dobra wiadomość dla hurtowni części motoryzacyjnych.

Jak rozwiązać problemy likwidacji szkód?

Obecnie tematem numer jeden w Polsce i na świecie jest pandemia koronawirusa, powodująca coraz więcej ludzkich tragedii czy problemów gospodarczych. Motoryzacja, poprzez długie i skomplikowane łańcuchy dostaw, odczuwa jej skutki już od momentu, gdy wirus rozprzestrzeniał się „tylko” w Chinach. Niestety, na razie nie widać końca kłopotów spowodowanych przez COVID-19.

Green Deal: gra w zielone czy czerwone światło?

Czy europejska gospodarka może być neutralna klimatycznie do 2050? Komisja Europejska zakłada, że może, powinna i… musi. Nie ma przebacz. Z jednej strony należy cieszyć się i gratulować odważnej deklaracji, która będzie poparta pakietem zmian prawnych, ale i środków mających umożliwić zieloną transformację.

SKP potrzebują (r)ewolucji?

Szacuje się, że stan techniczny aut jest przyczyną 7 proc. wypadków w Niemczech. W Polsce oficjalnie wskaźnik ten wynosi tylko 0,1 proc., choć przygotowany jakiś czas temu raport Najwyższej Izby Kontroli wskazał, że według ocen ankietowanych policjantów nawet 10 proc. wypadków ma związek ze stanem technicznym pojazdów.

Koronawirus daje się we znaki motoryzacji

Epidemia koronawirusa uderzyła w Chiny. Zmarło już ponad 2 tysiące osób, a koszty jakie poniesie chińska i światowa gospodarka już są ogromne. Nawet jeśli epidemię uda się wkrótce opanować, to i tak położy się ona cieniem na tegoroczne wyniki wielu branż na całym świecie. Jedną z tych, które ucierpią najbardziej jest motoryzacja.

Warsztaty poszukują saperów

Miliona pojazdów elektrycznych nie ma i długo nie będzie, ale nie da się nie zauważyć, że elektryków przybywa, podobnie jak znacznie popularniejszych hybryd, czyli pojazdów wyposażonych w silnik spalinowy i jeden lub kilka elektrycznych. Jak każdy rodzaj samochodu, hybrydy (i elektryki) trzeba serwisować i poddawać okresowym badaniom technicznym pojazdów. Czy warsztaty i Stacje Kontroli Pojazdów […]

Zielony ład, czyli co dalej z motoryzacją?

Koniec 2019 roku zbiegł się z powołaniem nowej Komisji Europejskiej, która zapowiedziała energiczną realizację jednego z najbardziej ambitnych przedsięwzięć w historii Unii. Europejski Zielony Ład (Green Deal), wyznacza niezwykle trudne cele dla wielu różnych sektorów. Jak w nowej rzeczywistości odnajdzie się motoryzacja?

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego już w kwietniu

Spotkają się na nim przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także eksperci, politycy oraz środowiska naukowe. Kolejna, XV już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się niezwykle ciekawie i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień.

Po górce… dołek

Wykres cyklu koniunkturalnego przypomina sinusoidę. Po okresie prosperity nieuchronnie następuje spowolnienie. Jest to dla gospodarki sytuacja naturalna niczym zmiana pór roku w przyrodzie. Słowem – zima idzie, rady na to nie ma.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.