Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

CLEPA

SKP potrzebują (r)ewolucji?

Szacuje się, że stan techniczny aut jest przyczyną 7 proc. wypadków w Niemczech. W Polsce oficjalnie wskaźnik ten wynosi tylko 0,1 proc., choć przygotowany jakiś czas temu raport Najwyższej Izby Kontroli wskazał, że według ocen ankietowanych policjantów nawet 10 proc. wypadków ma związek ze stanem technicznym pojazdów.

Koronawirus daje się we znaki motoryzacji

Epidemia koronawirusa uderzyła w Chiny. Zmarło już ponad 2 tysiące osób, a koszty jakie poniesie chińska i światowa gospodarka już są ogromne. Nawet jeśli epidemię uda się wkrótce opanować, to i tak położy się ona cieniem na tegoroczne wyniki wielu branż na całym świecie. Jedną z tych, które ucierpią najbardziej jest motoryzacja.

Warsztaty poszukują saperów

Miliona pojazdów elektrycznych nie ma i długo nie będzie, ale nie da się nie zauważyć, że elektryków przybywa, podobnie jak znacznie popularniejszych hybryd, czyli pojazdów wyposażonych w silnik spalinowy i jeden lub kilka elektrycznych. Jak każdy rodzaj samochodu, hybrydy (i elektryki) trzeba serwisować i poddawać okresowym badaniom technicznym pojazdów. Czy warsztaty i Stacje Kontroli Pojazdów […]

Zielony ład, czyli co dalej z motoryzacją?

Koniec 2019 roku zbiegł się z powołaniem nowej Komisji Europejskiej, która zapowiedziała energiczną realizację jednego z najbardziej ambitnych przedsięwzięć w historii Unii. Europejski Zielony Ład (Green Deal), wyznacza niezwykle trudne cele dla wielu różnych sektorów. Jak w nowej rzeczywistości odnajdzie się motoryzacja?

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego już w kwietniu

Spotkają się na nim przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także eksperci, politycy oraz środowiska naukowe. Kolejna, XV już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się niezwykle ciekawie i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień.

Po górce… dołek

Wykres cyklu koniunkturalnego przypomina sinusoidę. Po okresie prosperity nieuchronnie następuje spowolnienie. Jest to dla gospodarki sytuacja naturalna niczym zmiana pór roku w przyrodzie. Słowem – zima idzie, rady na to nie ma.

NIE dla twardego Brexitu. Wspólny apel liderów motoryzacji w UE

Jak dotąd postępów w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego Brexitu nie widać i niewiele wskazuje na to by Borisowi Johnsonowi udało się wypracować nową umowę, która zastąpiłaby tą wynegocjowaną przez Theresę May – trzykrotnie odrzuconą przez brytyjski parlament. Na niewiele ponad miesiąc przed wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, zaniepokojeni liderzy motoryzacji z całej Europy jednogłośnie […]

UE zadecydowała – czarne skrzynki i 8 innych systemów obowiązkowe w nowych samochodach

Już za trzy lata każdy nowy samochód obowiązkowo będzie miał dziewięć nowych systemów bezpieczeństwa. Tak UE zmniejszy liczbę wypadków.

Jazda autem bez trzymanki, czyli o samochodach autonomicznych

Samochody komunikujące się i jeżdżące bez angażowania kierowcy znaliśmy do tej pory tylko z filmów. To się zmieni. Codziennie w mediach branżowych można znaleźć informacje o pojazdach autonomicznych czyli takich, którym do jazdy nie jest potrzebna ani kierownica ani… kierowca. W przyszłości taki samochód sam pojedzie do serwisu czy też wróci z reklamacją w przypadku […]

Poszukiwany, poszukiwana… Motoryzacja: brak rąk do pracy czy może kompetencji?

Postęp technologiczny rewolucjonizuje sposób, w jaki żyjemy, uczymy się i pracujemy. Cyfrowe i inne kluczowe technologie kształtują na nowo nie tylko przemysł, ale i szeroko pojętą gospodarkę światową. Daje to ogromne możliwości, ale wymaga także zdolnych do adaptacji osób. W wielu branżach jest to mniej lub bardziej istotne, ale w motoryzacji wydaje się być kluczowe.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.