Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

CLEPA

Co spadnie, co wzrośnie – branża w czasach wielkich przemian

Przemysł motoryzacyjny przeżywa największą w historii transformację. Tymczasem kryzys energetyczny w Europie winduje koszty, hamuje produkcję i ogranicza przychody. Małe i średnie firmy mogą nie przetrwać bez pomocy finansowej – ostrzega Benjamin Krieger, sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA), który podczas XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przedstawił sytuację sektora.

Europejski przemysł motoryzacyjny w obliczu aktualnych wyzwań

Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi dziś przed ogromnymi wyzwaniami, wyłaniającymi się z różnych stron i motywanych różnymi przyczynami. Począwszy od presji na szybkie wdrożenie mobilności zeroemisyjnej przez problemy z dostępnością komponentów, zrywane łańcuchy dostaw, deglobalizację, inflację aż po wojnę w Ukrainie i problemy z dostępem do surowców oraz taniej energii. Europejski punkt widzenia na przemysł […]

Ogromne zmiany dla polskich firm – elektromobilność zmieni motoryzacyjny rynek wtórny

Trwająca przemiana w elektryfikację w sektorze motoryzacyjnym spowoduje ogromną zmianę na europejskim rynku części zamiennych. Pojazdy w pełni elektryczne (BEV) mają o około 30% mniejsze zapotrzebowanie na części zamienne, a prognozy sprzedaży pojazdów BEV przewidują ich udział w rynku od 53 do 82% w 2030 roku. Takie są wyniki wspólnego badania przeprowadzonego przez Roland Berger […]

Otwarty list do rządów UE w sprawie standardów emisji CO2

Śmierć silników spalinowych w samochodach, głosami Parlamentu Europejskiego została zaplanowana na 2035 r. Czy to ostateczna data? Niekoniecznie, gdyż przed nami decyzja Rady Unii Europejskiej i trialog ws. redukcji CO2 z pojazdów osobowych i dostawczych w Komisji Europejskiej. Organizacje CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych – którego jedynym polskim członkiem jest SDCM) i CECRA (Europejskie […]

Od 2035 roku tylko elektryki – czarne chmury nad przemysłem

Parlament Europejski przyjął propozycję Komisji zmierzającą do wyeliminowania z rynku już w 2035 roku samochodów z silnikami spalinowymi. Jeśli przemysł motoryzacyjny nie otrzyma wsparcia, czeka go prawdziwa zapaść, co zachwieje jednym z filarów polskiej gospodarki i eksportu – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Benjamin Krieger nowym sekretarzem generalnym CLEPA

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części CLEPA mianowało Benjamina Kriegera nowym sekretarzem generalnym organizacji. Obejmie on nową funkcję 1 września 2022 r.

Taksonomia, czyli Zielony Ład w praktyce

Kapitał powinien być inwestowany w przedsięwzięcia ekologiczne, a o tym czy dane przedsiębiorstwo może być uznane za przyjazne środowisku ma decydować spełnienie ściśle określonych kryteriów – oto główne cele Taksonomii UE. Toczy się debata nad projektami dyrektyw, które wprowadzą nowe zasady w biznesie. Branża motoryzacyjna postuluje, by uwzględniały utrzymanie konkurencyjności i rentowności przemysłu – informuje […]

Kondycja przemysłu motoryzacyjnego w ocenie CLEPA

Data Digest to najnowsza publikacja międzynarodowej organizacji CLEPA, której głównym zadaniem jest rzucenie światła na kondycję europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, przy wykorzystaniu najnowszych faktów i danych. 

Sekretarz generalna Sigrid de Vries odchodzi z CLEPA

Sekretarz generalna Sigrid de Vries odchodzi z Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części CLEPA. Z dniem 31 sierpnia 2022 roku przestanie pełnić dotychczasową funkcję, którą piastuje od 2017 roku, by podjąć się nowego wyzwania, również w branży motoryzacyjnej.

Pomiar emisji tylko przy rurze wydechowej to droga donikąd – ważne głosowanie Komisji ITRE

Kategoryczna realizacja norm emisji CO2, proponowanych w ramach pakietu Fit for 55, spowoduje zamknięcie się motoryzacji na produkcję pojazdów z innymi rodzajami napędu niż silniki elektryczne, zasilane bateryjnie. Głosowanie, które odbyło się podczas posiedzenia Komisji ITRE daje nadzieję na złagodzenie proponowanych norm.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.