Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

CLEPA

Taksonomia, czyli Zielony Ład w praktyce

Kapitał powinien być inwestowany w przedsięwzięcia ekologiczne, a o tym czy dane przedsiębiorstwo może być uznane za przyjazne środowisku ma decydować spełnienie ściśle określonych kryteriów – oto główne cele Taksonomii UE. Toczy się debata nad projektami dyrektyw, które wprowadzą nowe zasady w biznesie. Branża motoryzacyjna postuluje, by uwzględniały utrzymanie konkurencyjności i rentowności przemysłu – informuje […]

Kondycja przemysłu motoryzacyjnego w ocenie CLEPA

Data Digest to najnowsza publikacja międzynarodowej organizacji CLEPA, której głównym zadaniem jest rzucenie światła na kondycję europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, przy wykorzystaniu najnowszych faktów i danych. 

Sekretarz generalna Sigrid de Vries odchodzi z CLEPA

Sekretarz generalna Sigrid de Vries odchodzi z Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części CLEPA. Z dniem 31 sierpnia 2022 roku przestanie pełnić dotychczasową funkcję, którą piastuje od 2017 roku, by podjąć się nowego wyzwania, również w branży motoryzacyjnej.

Pomiar emisji tylko przy rurze wydechowej to droga donikąd – ważne głosowanie Komisji ITRE

Kategoryczna realizacja norm emisji CO2, proponowanych w ramach pakietu Fit for 55, spowoduje zamknięcie się motoryzacji na produkcję pojazdów z innymi rodzajami napędu niż silniki elektryczne, zasilane bateryjnie. Głosowanie, które odbyło się podczas posiedzenia Komisji ITRE daje nadzieję na złagodzenie proponowanych norm.

10 milionów niewyprodukowanych pojazdów w 2021 r. – wprowadzenie unijnej regulacji dotyczącej półprzewodników pilnie potrzebne

Niedobór chipów, choć odmieniany w zeszłym roku przez wszystkie przypadki nadal wywiera presję na przemysł motoryzacyjny i stanowi istotne, a w niektórych przypadkach wręcz egzystencjalne wyzwanie dla producentów części motoryzacyjnych, podkreślając potrzebę dedykowanej strategii dotyczącej półprzewodników i konkretnych działań ze strony decydentów.

Redukcja emisji czy ban na technologie?

W nadchodzących tygodniach zostaną podjęte kolejne kroki, które zadecydują o przyszłości europejskiego transportu drogowego. To ostatni moment by zastanowić się nad konsekwencjami, jakie mogą nieść proponowane założenia Fit for 55. Szybka elektryfikacja jest potrzebna do osiągnięcia celów klimatycznych, ale należy rozważyć sposób w jaki uzyskamy neutralność klimatyczną. Obecnie około 600 000 miejsc pracy tworzonych przez […]

Głos organizacji europejskich podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Podczas XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego przez SDCM uczestnicy mogli zapoznać się z wieloma aspektami związanymi z naszym rodzimym rynkiem motoryzacyjnym, które podczas wystąpień prezentowali przedstawiciele firm działających w Polsce, a także ministerstw i organizacji rządowych. Była to także bardzo dobra okazja do wysłuchania głosu organizacji europejskich, które ściśle współpracują z głównym organizatorem […]

Podsumowanie roku w branży motoryzacyjnej – echa XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, czyli coroczne spotkanie branży produkcji i dystrybucji części zamiennych oraz przedstawicieli sektora napraw pojazdów, ze względu na pandemię COVID-19 odbył się w formule online. Nie przeszkodziło to w przedstawieniu aktualnych danych na temat rynku, poczynieniu podsumowań i prognoz dotyczących przyszłości. Rok 2021 był wyjątkowy dla branży, głównie ze względu […]

Miejsca pracy w przemyśle będą znikać

Przyjęcie w Unii Europejskiej regulacji zakazujących wprowadzania na jej rynek pojazdów z jakimikolwiek silnikami spalinowymi (w tym hybrydowymi, spalającymi: LPG, CNG, zielony wodór, paliwa odnawialne, syntetyczne – niezależnie od ich emisyjności) oznacza, że w unijnych firmach zajmujących się produkcją części do pojazdów ubędzie blisko 300 tysięcy miejsc pracy. Przy tym ogromna większość z nich zniknie […]

Europa chce więcej „zielonych” części

Fabryczna regeneracja części ogranicza emisję CO2 i dlatego jest ważnym elementem europejskiej polityki klimatycznej. Niestety w Polsce rozwój tego sektora wciąż napotyka przeszkodę w postaci nieprzystających do realiów przepisów – informuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

CLEPA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Samochodowych (ang. European Association of Automotive Suppliers). Misją organizacji jest integracja środowiska motoryzacyjnego, związanego z rynkiem części i napraw oraz dbanie o jego wspólne cele. CLEPA reprezentuje ponad 120 dostawców części, systemów i innych rozwiązań technologicznych z branży motoryzacyjnej. W jej kręgach swoje reprezentacje ma 20 stowarzyszeń krajowych, a także inne organizacje europejskie. CLEPA reprezentuje interesy swojego środowiska na arenie międzynarodowej, głównie przed organami unijnymi, decydującymi o zmianach prawnych. Więcej informacji na temat stowarzyszenia CLEPA oraz jego działalności, znajdziesz w tej kategorii artykułów.