Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Organizacje branżowe

Koniec silników spalinowych po 2035 r… ale czy na pewno?

Porozumienie Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej  z dużym prawdopodobieństwem przypieczętowało los silnika spalinowego. Niedawny wywiad komisarza Bretona pozwala jednak myśleć, że kres spalinowych samochodów nie nastąpi już w 2035 roku.

Problemy w branży motoryzacyjnej kontra Zielony Ład

Łagodne październikowe temperatury przyniosły Europie pewną ulgę w radzeniu sobie z kryzysem energetycznym, ale prognozy na nadchodzącą zimę i przyszły rok pozostawiają niewiele miejsca na optymizm: ciągłe zakłócenia łańcucha dostaw, rosnące koszty energii i surowców, ogólna inflacja, a także słabnący popyt na pojazdy tworzy mieszankę wybuchową.

Brak pracowników – problemów motoryzacji ciąg dalszy

Branża motoryzacyjna to jedna największych i najszybciej rozwijających się gałęzi europejskiej gospodarki. Bezpośrednio tworzy miliony miejsc pracy, a pośrednio tworzy kilkukrotnie więcej.

Co spadnie, co wzrośnie – branża w czasach wielkich przemian

Przemysł motoryzacyjny przeżywa największą w historii transformację. Tymczasem kryzys energetyczny w Europie winduje koszty, hamuje produkcję i ogranicza przychody. Małe i średnie firmy mogą nie przetrwać bez pomocy finansowej – ostrzega Benjamin Krieger, sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA), który podczas XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przedstawił sytuację sektora.

Deglobalizacja szansą dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego

Wybuch pandemii i zamrożenie światowych gospodarek spowodowały, że przedsiębiorcy z sektora produkcyjnego zorientowali się, jak nieelastyczne potrafią być łańcuchy dostaw w obecnej formie. Tym samym w poszukiwaniu lepszej logistyki i zapewnieniu ciągłości dostaw, zjawisko deglobalizacji zaczęło przyjmować realne kształty, co było tematem dyskusji na XVII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Europejski przemysł motoryzacyjny w obliczu aktualnych wyzwań

Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi dziś przed ogromnymi wyzwaniami, wyłaniającymi się z różnych stron i motywanych różnymi przyczynami. Począwszy od presji na szybkie wdrożenie mobilności zeroemisyjnej przez problemy z dostępnością komponentów, zrywane łańcuchy dostaw, deglobalizację, inflację aż po wojnę w Ukrainie i problemy z dostępem do surowców oraz taniej energii. Europejski punkt widzenia na przemysł […]

Przemysł w dobie kryzysu – najnowsze dane zaprezentowane na Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Sesja otwierająca drugi dzień Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego dotyczyła przemysłu produkcyjnego w branży samochodów i części samochodowych. Przedstawiono na niej aktualne wyniki badań rynku, a także prognozy na przyszłość.

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – najważniejsze dane

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego powrócił do swojej standardowej formuły po trzyletniej przerwie, wymuszającej na organizatorach przenoszenie branżowego spotkania do świata wirtualnego. Uczestnicy wydarzenia, które odbyło się w hotelu SoundGarden w Warszawie, tradycyjnie zostali przywitani dużą dawką informacji na temat rynku części i napraw samochodowych.

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online (dzień drugi)

Znaczną część sesji tematycznych trwającego XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego można śledzić online. Poniżej znajduje się okno transmisji na żywo z drugiego dnia kongresu.

StepsBridge – nowa inicjatywa stworzona dla producentów i dostawców części

Na światowym rynku pojawiła się nowa inicjatywa współpracy, skierowana do producentów i dostawców części motoryzacyjnych, szukających sposobów dotarcia do potencjalnych klientów.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.