Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

Połowa pojazdów produkowanych w UE ma być elektryczna już w 2023 r.

Dwa miliony w pełni elektrycznych pojazdów (BEV) ma zjechać z taśm produkcyjnych w krajach UE w bieżącym roku. Pomimo obaw związanych z cenami materiałów i zmniejszeniem tempa spadku kosztów dot. baterii.

Komisja Europejska ustala normy CO2 dla pojazdów ciężkich. Brak infrastruktury to nie problem?

Komisja Europejska opublikowała w Walentynki swoją propozycję rewizji norm emisji CO2 dla pojazdów ciężkich (HDV), proponując niezwykle ambitne cele pośrednie na lata 2030 (45%) i 2035 (65%). Chociaż wniosek dopuszcza różnorodność technologiczną, z celem 90% do 2040 r., głównym problemem pozostają warunki mające pomóc w realizacji zaprezentowanych celów.

Branża motoryzacyjna po roku 2022 – RAPORT

Przedstawiamy najważniejsze dane z raportu, zawierającego wnioski z badań, przeprowadzonych przez MotoFocus.pl we współpracy z Santander Bank Polska. Raport dotyczy sytuacji na rynku produkcji i dystrybucji części motoryzacyjnych oraz napraw pojazdów po ostatnim kwartale 2022 r. Zawiera zarówno podsumowania jak i prognozy.

Producenci części mają problem z finansowaniem “zielonych” inwestycji

Komisja Europejska określiła warunki, w jakich działalność gospodarcza może zostać uznana za przyczyniającą się do łagodzenia zmian klimatu. W obecnej interpretacji przepisów montaż pojazdów elektrycznych może zostać uznany za taki, podczas gdy produkcja części do tego samego pojazdu w większości przypadków już nie. Stanowi to dla producentów tych części poważną przeszkodę w uzyskaniu prywatnego i […]

Potrzebne są inwestycje, by przeprowadzić transformację w motoryzacji

Ostatnie lata były wyzwaniem dla sektora motoryzacyjnego, który musi poradzić sobie z zieloną i cyfrową transformacją, pomimo wpływu pandemii, wyniszczającej wojny w Ukrainie, niedoborów w łańcuchach dostaw, niestabilnych cen, protekcjonistycznych działań za granicą i ryzyka recesji. Mimo to branża wykazała się dużą odpornością i nadal inwestuje i dostarcza mobilność neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. […]

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 2023 – znamy datę!

Wiadomo już, kiedy odbędzie się tegoroczny, XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Komisja Europejska zahamuje konkurencyjność w branży motoryzacyjnej?

W grudniu 2020 r. Komisja zobowiązała się do przyspieszenia publikacji przepisów dotyczących dostępu do danych w pojazdach i dokonania tego do końca 2021 r. Obecnie mamy rok 2023, a publikacja wniosku została po raz kolejny przesunięta…

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2022 r.

W minionym roku w Polsce mieliśmy do czynienia ze spadkiem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t.). Oznacza to, że delikatne odbicie rynku w 2021 r. były tylko chwilowe. Na wyniku zaważyły jednak problemy, z którymi rynek może się wkrótce uporać.

Części do elektryków tak samo „zielone” jak elektryki

Czy producentom części motoryzacyjnych grozi wykluczenie z rynków finansowych> To możliwe, gdyż w ramach swoich dążeń do kierowania pieniędzy na ekologiczne projekty Bruksela określiła produkcję pojazdów elektrycznych (EV) jako realizującą cele klimatyczne. To samo nie odnosi się jednak bezpośrednio do poszczególnych części i komponentów pojazdów elektrycznych. Ich producenci uważają, że jest to poważne przeoczenie i […]

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.