Dystrybutorzy części w Polsce – jak ważna jest dla nich sprzedaż zagraniczna?

7 marca 2023, 16:24

Jak duża część polskich dystrybutorów części prowadzi szeroko zakrojoną ekspansję zagraniczną? Czy przychody z innych rynków stanowią ważny element corocznych przychodów? Odpowiedzi na te pytania, przedstawiamy poniżej.

Zagraniczne przychody polskich dystrybutorów części

Choć zdecydowana większość dystrybutorów części zamiennych, funkcjonujących na polskim rynku prowadzi ekspansję zagraniczną, nadal dla co trzeciej z takich firm, działalność ta nie stanowi znacznej części przychodów (do 5% udziału w rocznych przychodach). W przypadku blisko 40% zbadanych firm, udział sprzedaży zagranicznej w przychodach można uznać za znaczący.

Na rynkach zagranicznych, polscy dystrybutorzy przyzwyczajeni do bardzo silnej konkurencji w Polsce zdobywają szybko nowych klientów i systematycznie zwiększają swoją obecność w danym kraju. Rosnący udział eksportu w sprzedaży firm zdaje się to potwierdzać. Dla prawie połowy dystrybutorów-eksporterów sprzedaż zagraniczna rośnie.

Dane pochodzą z raportu „Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – podsumowanie sytuacji po IV kwartale 2022 r. i prognozy „Zmiany, wyzwania, problemy – czego w roku 2023 spodziewa się branża motoryzacyjna”, przygotowanego przez MotoFocus.pl oraz Santander Bank Polska.

Całość raportu można pobrać TUTAJ.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

NieRolnik, 13 marca 2023, 22:22 6 -1

Motorolnik to z 80% zagranica

Odpowiedz

Anonim, 14 marca 2023, 14:58 1 -1

a profile lepiej? w polsce tracą rynek na rzecz rolników to szukają wyników w niemcach

Odpowiedz

Ta napewno, 15 marca 2023, 21:33 4 -1

Ponad 100 partnerów ponad 1500 warsztatów - wiec TA NAPEWNO

Odpowiedz

Anonim, 16 marca 2023, 9:47 2 -1

to co że mają 100 partnerów? przecież to nie monopol. większość z tych sklepów 20% kupuje w profilu a resztę u kazdego innego. Argument z d. co z tego że ma szyld profi? szybko może go zamienić na groupauto na przykład. i od strzału profil traci partnera z 6 filiami w 100 serwisów. Łańska klienta na pstrym koniu jeździ.

Odpowiedz

Ten Andrzej, 16 marca 2023, 10:04 1 0

Andrzej Andrzej to Ty

Odpowiedz

NA Przykład, 16 marca 2023, 10:23 0 -2

Żeś wyjechał z przykładem gościa który jest przykładem klienta z którym interesów lepiej nie robić....

Odpowiedz

Anonim, 16 marca 2023, 10:55 1 0

przykład który nie pasuje do waszej ideologii jest oczywiście złym przykładem. Serio takie wzorce stosujecie?

Odpowiedz