Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

Wizerunek niezależnych warsztatów samochodowych – wideo podcast

W pierwszym odcinku naszego wideo podcastu, Wojciech Tyburski rozmawia z Tomaszem Bębnem – dyrektorem zarządzającym Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Tematem rozmowy jest wizerunek niezależnych warsztatów samochodowych, kreowany przez ogólnoinformacyjne media.

Uczciwa konkurencja w branży motoryzacyjnej? Potrzebna interwencja Brukseli.

W ocenie europejskiej branży motoryzacyjnej, unijne przepisy dotyczące konkurencji powinny zostać zrewidowane. Te obecne umożliwiają producentom samochodów oraz zależnym od nich ASO ograniczanie funkcjonowania niezależnego rynku motoryzacyjnego.

Nowy rok 2023 na SKP – czas na zmiany w przeglądach technicznych pojazdów

Początek każdego kolejnego roku to czas, gdy kierowcy spodziewają się zmian dotyczących zasad przeprowadzania obowiązkowych badań technicznych pojazdów. Rok 2023 to kolejna “data graniczna” dla wprowadzenia planowanych przez ministerstwo zmian na SKP. Nie wejdą jednak one w życie od stycznia.

Główne wyzwania aftermarketu według CLEPA

CLEPA, Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części, jest organizacją, która na co dzień walczy o interesy swoich członków w Unii Europejskiej. Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany w październiku w Warszawie stanowił odpowiednią możliwość, aby zapoznać się z aktualnymi działaniami stowarzyszenia i poznać plany na najbliższe miesiące. Z ramienia organizacji w konferencji wziął udział Jose Almeida, Market […]

Branża moto wymaga wsparcia UE ws. polityki klimatycznej

Ponieważ ten pełen wyzwań rok dobiega końca, jest to dobry moment, aby podsumować bieżące postępy w zakresie transformacji w stronę zielonej mobilności. UE pozostało już tylko kilka formalnych kroków do sfinalizowania przepisów w zakresie polityki klimatycznej wobec samochodów osobowych i dostawczych. Mając cel 100% redukcji emisji do 2035 r., elektryfikacja układu napędowego jest głównym rozwiązaniem, […]

Najważniejsze zadania FIGIEFA – wnioski z Kongresu

Ostatnie miesiące i kryzys wywołany wojną w Ukrainie w znaczący sposób wpłynęły na sposób patrzenia na dotychczasowy ład i porządek europejski. Oprócz ogromnego znaczenia humanitarnego, rosyjska agresja ma także niebywale duży wpływ na ogólnoświatową gospodarkę. Ważną gałęzią jest w tym wszystkim przemysł motoryzacyjny, który w dotkliwy sposób musiał się mierzyć z problemami technicznymi wynikającymi z […]

Data Act może poprawić konkurencyjność w branży motoryzacyjnej

Dane to złoto XXI wieku. Nic więc dziwnego, że Europa chce uwolnić potencjał rozwoju swojej gospodarki przy ich wykorzystaniu. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych przepisów dotyczących sprawiedliwego dostępu do danych i ich wykorzystywania (Data Act) ma stworzyć ramy prawne w tym zakresie i być horyzontalnym aktem odnoszącym się do wielu branż, także […]

Zielony transport – POPiHN przygotowała nowy raport

Zmiana modelu transportu będzie w najbliższych latach kluczowym wyzwaniem dla Polski, m.in. ze względu na politykę Unii Europejskiej oraz inwestycje firm motoryzacyjnych. Otwartym pytaniem pozostaje, w jaki sposób to osiągnąć. Tematowi „zielonej transformacji” poświęcony jest najnowszy raport powstały we współpracy organizacji branżowych związanych z sektorem motoryzacji i transportu.

EURO 7 – czyste pojazdy, mieszane uczucia

10 listopada Komisja Europejska opublikowała nową propozycję normy Euro 7. Po raz pierwszy norma Euro dotyczy nie tylko emisji spalin, ale odnosi się również do samochodów elektrycznych. Zainteresowane środowiska przyjęły ją różnie – możemy się spotkać tutaj ze skrajnymi opiniami na jej temat.

Brytyjska reprezentacja aftermarketu – wywiad z Markiem Fieldem, prezesem organizacji IAAF

Niezależny rynek części samochodowych potrzebuje silnej reprezentacji zarówno na forum światowymi europejskim, jak i lokalnym. W Wielkiej Brytanii o interesy warsztatów, dystrybutorów i producentów części dba organizacja Independent Automotive Aftermarket Federation. Zadaliśmy kilka pytań jej prezesowi – Markowi Fieldowi.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.