Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Organizacje branżowe

Wymiana oleju w trybie long-life – zabójstwo dla silnika czy uzasadniona oszczędność? Rozmawiamy z producentem.

Zdecydowana większość mechaników z niezależnych warsztatów samochodowych nie zaleca stosowania się do instrukcji producentów samochodów, którzy wyznaczają przeglądy olejowe według maksymalnych interwałów sięgających 30 lub nawet 40 tys. km. Producenci olejów znajdują się w dość specyficznym położeniu – z jednej strony zależy im, by kierowcy wymieniali olej jak najczęściej, z drugiej, wciąż rozwijają grupę produktów, […]

Kolejne zwycięstwo niezależnego rynku przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej

W czwartek 9 listopada Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że producenci samochodów mają obowiązek udostępnić warsztatom i dystrybutorom części dane samochodów potrzebne do napraw, w tym numery VIN. To kolejny wyrok na korzyść niezależnego rynku motoryzacyjnego dotyczący sprawiedliwego dostępu do danych pojazdów. W grze jest nie tylko uczciwa konkurencja i korzyści dla kierowców, ale także […]

23 listopada odbędzie się XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Już 23 listopada 2023 r. w Hotelu Sound Garden w Warszawie odbędzie się szczyt branży motoryzacyjnej w Polsce – XVIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Wyzwań i zmian czekających przed motoryzacją nie brakuje, a wręcz się one mnożą, dlatego jubileuszowy Kongres zapowiada się niezwykle ciekawie.

Czy polska gospodarka i motoryzacja ma szansę kontynuować ogromny sukces ostatnich 34 lat?

W ciągu ostatnich 34 lat Polska gospodarka i sektor motoryzacyjny odnotowały spektakularny sukces. Jakie są jego źródła i czy mamy szansę na dalszy rozwój w podobnej skali w kolejnych dziesięcioleciach? Odpowiedzi na te i inne pytania szukać będą uczestnicy XVIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Finisz prac nad EURO 7

Parlament Europejski zatwierdził w czwartek 9 listopada swoje stanowisko ws. Euro 7. Podobnie jak przyjęte półtora miesiąca wcześniej stanowisko Rady Unii Europejskiej, stanowisko Parlamentu jest dużo łagodniejsze w porównaniu z rygorystyczną propozycją Komisji Europejskiej. Kolejnym i ostatnim krokiem będzie tzw. trilog, czyli negocjacje międzyinstytucjonalne między Komisją, Parlamentem i Radą, które mają się rozpocząć i przebiegać […]

W jaki sposób sytuacja geopolityczna wpływa na branżę automotive?

Motoryzacja, istotna dla wszystkich największych gospodarek świata, coraz bardziej staje się obszarem wzmożonej rywalizacji. Oprócz trwającego konfliktu chińsko-amerykańskiego narastają napięcia między Pekinem a Unią Europejską w sprawie aut elektrycznych. Obserwujemy przykłady protekcjonizmu, a wybuch wojny handlowej wydaje się kwestią czasu. Wpływ geopolityki na motoryzację poruszany będzie podczas najbliższego Kongresu SDCM, już 23 listopada.

Unia Europejska zmusi nas do przyspieszenia inwestycji w stacje ładowania

Liczba pojazdów elektrycznych w Europie szybko rośnie. Wg danych ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów) i PZPM (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego) ich udział wyniósł już 14,8%, wobec 14,1% we wrześniu poprzedniego roku. Daje to 127 tys. sztuk e-pojazdów zarejestrowanych w tym okresie w UE. Po raz trzeci w tym roku samochody elektryczne wyprzedziły diesle. Zwiększa się […]

Przemysł inwestuje w zielone innowacje, ale utrzymanie tempa inwestycji nie będzie łatwe

Według badań Europejskiego Stowarzyszenia Części Motoryzacyjnych CLEPA producenci części motoryzacyjnych ze starego kontynentu budują coraz bardziej zrównoważone łańcuchy dostaw. Problemem pozostanie utrzymanie tempa inwestycji z uwagi na finansowanie tych wysiłków z bieżącej działalności, podczas gdy nastroje w branży nie są zbyt optymistyczne. Decydenci powinni podjąć niezbędne kroki, aby zapewnić branży wsparcie, jednak jak podkreślają eksperci […]

Europejski Trybunał Sprawiedliwości broni uczciwej konkurencji w motoryzacji

Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) wydał wyrok na korzyść niezależnych operatorów w sprawie ATU/Belron przeciwko FCA w zakresie dostępu do informacji za pośrednictwem OBD. Sąd orzekł, że producenci pojazdów nie mogą narzucać warunków dostępu do OBD innych niż te wyraźnie przewidziane w rozporządzeniu w sprawie homologacji typu 2018/858, a niezależni operatorzy muszą mieć dostęp do portu […]

Pracownicy “Wielkiej Trójki z Detroit” rozpoczęli już drugi miesiąc strajku. Jakie skutki ma on dla europejskiej branży motoryzacyjnej?

Przez ostatnie trzy lata firmy z branży motoryzacyjnej przeżyły już więcej kryzysów niż przez ostatnie dekady. Mieliśmy pandemię i całe spektrum konsekwencji z nią związanych jak zerwane łańcuchy dostaw, przestoje czy brak półprzewodników. Mamy wojnę w Ukrainie, która wpływa na koszty i mniejszą konkurencyjność firm z UE w stosunku do dotowanych firm z Chin czy […]

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.