Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024

Części silnikowe

Od widma upadku po milionowe inwestycje w 3 lata. Tak odbudowano polską firmę.

W latach 2017-19 r. Warszawskie Zakłady Mechaniczne WUZETEM stały na krawędzi bankructwa. Firma odnotowała kilkumilionową stratę, a jej udział w rynku gwałtownie malał. Ostatnią szansą dla przedsiębiorstwa okazała się przyspieszona restrukturyzacja, przeprowadzana w trudnych czasach pandemii…

Nowości produktowe Hastings

Firma Hastings Manufacturing wprowadziła do oferty nowe referencje pierścieni tłokowych do silnika 6.2 l produkcji General Motors.

Co należy skontrolować podczas wymiany paska wielorowkowego?

Nowy pasek wielorowkowy nie będzie spełniał prawidłowo swojego zadania, jeśli przed jego montażem nie sprawdzimy stanu kół pasowych alternatora i wału korbowego. SKF przypomina o tej czynności i wyjaśnia, dlaczego wspomniane elementy są aż tak ważne.

Tłoki silników spalinowych. Jak są produkowane? Jakie są ich typy?

Tłok to komponent, który jest dobrze rozpoznawalny przez większość osób, nawet te, które nie są specjalistami w dziedzinie motoryzacji. Nie do przecenienia jest jego rola, ponieważ wiele wskaźników wydajności silnika zależy od sposobu, w jaki tłok porusza się wewnątrz bloku silnika. W niniejszym artykule omówimy niektóre aspekty projektowe, kluczowe funkcje oraz konstrukcje tłoków stosowanych obecnie.

Dwa rodzaje pierścienia napinającego w DKZ dla podwójnego sprzęgła w skrzyniach DQ200 [FILM]

Podwójne sprzęgło stosowane w modelach Volkswagena współpracuje z kilkoma kołami zamachowymi. Różnice w pierścieniach napinających, które pojawiły się w nowszych rozwiązaniach, mogą komplikować montaż podwójnego sprzęgła. Firma Schaeffler przygotowała film instruktażowy pokazujący, w jaki sposób postępować z poszczególnymi wersjami podzespołu.

Głowica cylindrów w silnikach spalinowych

Wiele się o niej słyszy, każdy obawia się jej awarii, a jej sprawny stan techniczny jest kluczowy dla prawidłowej eksploatacji. Głowica cylindrów to chyba najistotniejszy element silnika, bo pod nią zachodzą wszystkie procesy, dzięki którym silnik w ogóle działa. Z biegiem czasu element ten nabierał coraz bardziej zróżnicowanych kształtów. Można też powiedzieć, że to, co […]

Komory spalania w silnikach spalinowych

Od czasu pojawienia się na rynku silników tłokowych intensywne badania rozwojowe skupiają się na opracowaniu możliwie najbardziej wydajnych komór spalania. Wielu producentów zrezygnowało co prawda z produkcji silników spalinowych zasilanych benzyną i olejem napędowym, ale niektóre firmy nadal pracują nad stworzeniem nowych modeli. Chociaż na chwilę obecną nie wiemy, która grupa podjęła właściwą decyzję, to […]

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.