Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
12.04 Rozstrzygnięcia XIII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników 12.04 Nowe opony dla elektryków od włoskiego producenta wchodzą na rynek 11.04 Wyniki finansowe Auto Partner SA – dystrybutor poprawił własny rekord 11.04 Jak produkowane są części regenerowane? Kampania FAAS Forum. 11.04 Moc nagród w Olimpiadzie Mistrzów Bezpieczeństwa – w tym wyjazd do fabryki komponentów hamulcowych Boscha!

Układ rozrządu

„Silniki roku”, które po latach okazały się porażkami

International Engine of the Year to międzynarodowy konkurs, który miał 21-letnią tradycję. Wybory najlepszego silnika rozpoczęto w 1999 roku, a ostatni plebiscyt pod zmienioną nieco nazwą rozstrzygnięto w 2019 roku. Niestety niektóre wybory jury okazały się po latach porażkami, o czym na bazie swoich doświadczeń z serwisów przekonują mechanicy z największej w Polsce sieci warsztatów […]

Silnik 1.2 PureTech ponadprzeciętnie awaryjny – czy producent weźmie odpowiedzialność?

Zaprojektowany przez inżynierów Grupy PSA, silnik 1.2 PureTech przebył niezwykłą drogę od nagród i zachwytów po zbiorowe pozwy, formułowane z powodu jego ponadprzeciętnej awaryjności. Wysoka usterkowość tej benzynowej jednostki to temat, którego producent nie może ignorować. Niedawno wydał zresztą specjalne oświadczenie w tej sprawie. Wkrótce w sprawę ma włączyć się polski UOKiK.

Szkolenia Bosch – Marzec 2024

Bosch opublikował terminarz swoich szkoleń na marzec. Spis przygotowanych propozycji przedstawiono w poniższej tabeli.

Konstrukcja i charakterystyka wałka rozrządu w silniku spalinowym

Wałek rozrządu jest znacznie mniejszy niż wał korbowy, ale niemniejsze jest jego znaczenie. W dzisiejszym artykule przybliżymy czytelnikom zasadę działania wałka rozrządu oraz jego konstrukcję.

W taki sposób możesz zniszczyć pompę cieczy chłodzącej

Airtex — producent zestawów rozrządu wskazuje na najpopularniejsze przyczyny awarii pomp cieczy chłodzącej. Jak się okazuje, nawet najlepszą pompę można zniszczyć w ciągu kilkunastu sekund. W każdym przypadku podpowiadamy co zrobić, aby uniknąć problemów.

Odgłosy przy rozruchu, uszkodzenie dolnej prowadnicy, brak uszczelki do napinacza… [FILM]

Po wymianie łańcucha rozrządu w silnikach 1.6 CDTi może wystąpić głośna praca przy rozruchu jednostki. Winna jest utrata ciśnienia w napinaczu łańcucha, która prowadzi do uszkodzenia dolnej prowadnicy. Firma Schaeffler prezentuje w swoim filmie dodatkową podkładkę do zamontowania wraz z napinaczem przy wymianie łańcucha rozrządu, która pozwoli uniknąć opisanych objawów.

Wolnoobrotowe silniki wysokoprężne. Jakie są rodzaje i ich różnice?

Sprawność energetyczna stała się istotnym tematem na przestrzeni ostatnich 10-20 lat, przede wszystkim w kontekście paliw samochodowych. Silniki spalinowe nie są w stanie przekształcić znacznej części energii zawartej w paliwie w ruch. Niewiele osób jednak wie, że to właśnie najbardziej sprawne pod względem energetycznym silniki spalinowe są spotykane najrzadziej na drogach.

Rozwiązania febi: problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI

Problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI mogą powodować utrudnienia w uruchamianiu jednostki. Poprawiony wspornik wałka rozrządu febi zapewnia większą powierzchnię dociskową. Dzięki temu rozwiązuje kwestię nadmiernego „luzu końcowego” dolotowego wałka rozrządu.

Skrócenie interwału między wymianami rozrządu. Kiedy najlepiej to zrobić?

AIRTEX przypomina, że w niektórych wypadkach należy we własnym zakresie skrócić interwał zalecany przez producenta. Określony przez producenta samochodu interwał pomiędzy wymianami paska rozrządu zakłada, że pasek pracuje w idealnych warunkach. W przypadku aut używanych, które mają za sobą już przynajmniej jedną wymianę zestawu rozrządu, warto ten interwał skrócić – przynajmniej o 20-30%. W skrajnych […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.