Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:56 Co zmieni norma EURO 7 w układach hamulcowych? 14:36 Oliwer Jeger i jego plany – wywiad ze zwycięzcą 8. edycji Young Car Mechanic 12:38 Nowy reduktor LPG. Będzie pasował do aut z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. 12:01 Przyczyny i skutki bicia bocznego tarczy hamulcowej – webinar Textar 11:04 Już w listopadzie największe spotkanie branży motoryzacyjnej

Układ rozrządu

Wywiad z przedstawicielem BorgWarner na targach Automechanika. Czy elektromobilność pokona klasyczną motoryzację?

Podczas tegorocznych targów Automechanika mieliśmy okazję porozmawiać z przedstawicielami firmy BorgWarner, jednego z czołowych dostawców części motoryzacyjnych na świecie. Firma, która słynie z innowacyjnych rozwiązań zarówno dla pojazdów spalinowych, jak i elektrycznych, opowiedziała nam o swoich najnowszych technologiach, trendach w branży oraz o wyzwaniach związanych z transformacją w kierunku elektromobilności. Rozmowa dostarczyła cennych informacji na […]

Nowy olej znanej firmy. Dedykowany do samochodów Stellantis.

Na rynek wchodzi nowy olej, który ma być dedykowany przede wszystkim dla silników w samochodach Stellantis. Produkt ma być zaawansowany technologicznie i spełniać najnowsze standardy.

Citroen C5 Aircross: na co uważać przy zakupie i co wymienić po?

Citroen C5 Aircross to jeden z nowszych SUV-ów francuskiej marki. Na rynek europejski wszedł w 2018 roku i praktycznie od początku cieszył się uznaniem kierowców. Nie ma jednak róży bez kolców, a w modelu istnieje kilka wad fabrycznych, z którymi — być może — przyszły właściciel będzie musiał się zmierzyć.

Jak poprawnie zamontować szpilkę napinacza w 1.9 i 2.0 TDI VW [FILM]

Firma Schaeffler przedstawia jak prawidłowo zamontować szpilkę napinacza paska rozrządu w silnikach 1.9 i 2.0 TDI. Prawidłowy montaż wymaga zamocowania szpilki do końca, prostopadle do głowicy. Film instruktażowy prezentuje jak sprawdzić, czy szpilka została zamontowana w odpowiedni sposób.

Napęd łańcuchowy na przykładzie silnika 1.8 TSI – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie będzie dotyczyć łańcuchowych napędów rozrządu. Poprowadzi je Marek Matejkowski, specjalista techniczny Schaeffler.

Koniec PureTecha: Peugeot odcina się od tej nazwy

1 września 2024 Peugeot, Citroen i DS zrezygnowały z używania nazwy PureTech dla swoich silników benzynowych i układów hybrydowych. Czy to odpowiedź na problemy, które silnik miewał w trakcie swojego istnienia?

Silniki 1.5 BlueHDI. Z czego biorą się problemy z rozrządem?

Silniki BlueHDI, stosowane głównie w pojazdach grupy PSA (obecnie Stellantis), od lat cieszą się zainteresowaniem. To motory wysokoprężne, które spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Silniki mają jednak swoje wady, a szczególnym problemem jest zrywający się łańcuch rozrządu. Dlaczego tak się dzieje?

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.