Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025 14.01 O ile wzrośnie opłata za przegląd pojazdu? Są pierwsze przecieki… 13.01 “Czy wiesz, że…” – kilka ciekawostek z rynku opon. MotoFocus TV. 13.01 Finał Wielkiej Loterii MILWAUKEE® – rozdano 270 nagród, w tym samochód

Układ rozrządu

StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025

Firma StachuraSzkolenia opublikowała terminarz swoich szkoleń na styczeń, luty oraz początek marca 2025. Spis przygotowanych propozycji przedstawiono w poniższej tabeli.   GRAFIK SZKOLEŃ Styczeń, luty i marzec 2025 DATA MIEJSCE TEMAT SZKOLENIA PROWADZĄCY GODZINY CENA SZKOLENIA 17.01.2025 Szkoła nr 6 Tychy Al. Piłsudskiego 10 Warsztat szkolny Procedury diagnostyki PASS THRU oraz diagnostyka zabezpieczona bramkami bezpieczeństwa […]

Szkolenia Bosch – grudzień 2024

Firma Bosch udostępniła harmonogram szkoleń na grudzień 2024. Więcej informacji zawarto w poniższej tabeli.

Poprawne ustawienie napinacza rozrządu: 2.0 TDI grupy VAG [FILM]

W dzisiejszym materiale Schaeffler, ekspert prezentuje poprawny sposób ustawienia napinacza rozrządu w silnikach 2.0 TDI grupy Volkswagen. Procedura jest szczególnie ważna, by pasek był odpowiednio napięty, a napinacz prawidłowo działał. Więcej szczegółów w poniższym filmie.

Stellantis wzywa do serwisów 760 tys. aut z silnikiem HDi. Co z autami jeżdżącymi w Polsce?

Ogromna akcja serwisowa grupy Stellantis dotyczy samochodów z silnikiem 1.5 HDi. Miały one wadę konstrukcyjną w układzie rozrządu, która może zostać nieodpłatnie wyeliminowana w serwisach. Problem w tym, że akcja obejmuje na razie rynek francuski. Czy można spodziewać się jej także w Polsce?

Nierównomierna praca silnika po wymianie rozrządu w Volvo i Fordzie 2.5 [FILM]

W dzisiejszej pigułce wiedzy Schaeffler eksperci podpowiedzą, co może być powodem nierównomiernej pracy silnika po wymianie rozrządu. Problem dotyczy silników B5254T2 (2.5T Volvo) i jest powiązany z kołami zmiennych faz. Więcej informacji znajdziecie w poniższym filmie.

Modernizacja silnika 1.5 HDi (DV5) – łańcuch grubszy o milimetr

Nowoczesne silniki, w tym wysokoprężna jednostka PSA DV5, znana jako 1.5 HDi, są wyposażone w układy recyrkulacji spalin (EGR) oraz filtry cząstek stałych (DPF), aby spełniać wymogi przepisów dotyczących emisji spalin Euro. Poprawia to zużycie paliwa i obniża emisje, ale ma negatywny wpływ na silnik. W silniku gromadzą się szkodliwe osady sadzy, które nieuchronnie trafiają […]

Zerwanie paska rozrządu. Powody i konsekwencje awarii.

Pasek rozrządu to jeden z najważniejszych elementów w silniku spalinowym, zarówno benzynowym, jak i Diesla. Jego zadaniem jest synchronizacja pracy wału korbowego z wałkiem rozrządu, co pozwala na prawidłowe otwieranie i zamykanie zaworów w odpowiednim momencie. Zerwanie paska rozrządu to poważna awaria, która może prowadzić do kosztownych napraw, a w niektórych przypadkach nawet do konieczności […]

Łańcuch rozrządu z demontażu – czy można założyć go ponownie?

Dziś rozmawiamy z ekspertem o ważnych sprawach dotyczących łańcuchów rozrządu. Niektóre naprawy silnika wymagają demontażu łańcucha. Na przykład ta budząca największą grozę, czyli wymiana uszczelki pod głowicą. Czy po zdjęciu łańcucha można go zamontować ponownie i dalej używać? Zapytamy też o inną, ważną rzecz. Kierowcy chcą oszczędzać. W wielu miejscach w sieci czekają na nich […]

Montaż paska rozrządu w silniku 2.3D – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie będzie dotyczyć montażu paska rozrządu w samochodach marek IVECO i Fiat. Poprowadzi je Marek Matejkowski specjalista techniczny Schaeffler.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.