Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Układ rozrządu

Pasta na łańcuch rozrządu. Jak stosować? [FILM]

Przy wymianie rozrządu, poza zestawem prowadnic i łańcucha, do zestawu często jest dołączana specjalna pasta. Jakie ma dokładnie zastosowanie, czemu służy i w jaki sposób się ją nakłada? Na wszystkie pytania odpowiada ekspert marki Schaeffler w kolejnej pigułce wiedzy.

Nowe narzędzie do naprawy Porsche w ofercie marki Castex

Firma Castex rozszerza swoje portfolio. Tym razem do oferty wprowadzono zestaw przeznaczony do blokowania i ustawiania rozrządu w silnikach marki Porsche 3,0/3,6.

Pompa wody w silnikach Renault (1.0, 1.2, 1.6): czy otwór ma być nagwintowany?

W przypadku pompy wody o numerze 530 0182 30 montowanej w silnikach Renault 1.0, 1.2 oraz 1.6 (Clio I, II, Kangoo I, Scenic I, Twingo I, II itp) pojawia się wątpliwość, czy otwór mocujący osłonę rozrządu występujący w części powinien być nagwintowany. Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytanie.

Zmiany w zarządzie Exact Systems

Jakie cele i plany ma nowy zarząd marki Exact System – polskiej spółki kontrolującej jakość części samochodowych dla największych koncernów motoryzacyjnych?

“Silniki roku”, które po latach okazały się porażkami

International Engine of the Year to międzynarodowy konkurs, który miał 21-letnią tradycję. Wybory najlepszego silnika rozpoczęto w 1999 roku, a ostatni plebiscyt pod zmienioną nieco nazwą rozstrzygnięto w 2019 roku. Niestety niektóre wybory jury okazały się po latach porażkami, o czym na bazie swoich doświadczeń z serwisów przekonują mechanicy z największej w Polsce sieci warsztatów […]

Silnik 1.2 PureTech ponadprzeciętnie awaryjny – czy producent weźmie odpowiedzialność?

Zaprojektowany przez inżynierów Grupy PSA, silnik 1.2 PureTech przebył niezwykłą drogę od nagród i zachwytów po zbiorowe pozwy, formułowane z powodu jego ponadprzeciętnej awaryjności. Wysoka usterkowość tej benzynowej jednostki to temat, którego producent nie może ignorować. Niedawno wydał zresztą specjalne oświadczenie w tej sprawie. Wkrótce w sprawę ma włączyć się polski UOKiK.

Szkolenia Bosch – Marzec 2024

Bosch opublikował terminarz swoich szkoleń na marzec. Spis przygotowanych propozycji przedstawiono w poniższej tabeli.

Konstrukcja i charakterystyka wałka rozrządu w silniku spalinowym

Wałek rozrządu jest znacznie mniejszy niż wał korbowy, ale niemniejsze jest jego znaczenie. W dzisiejszym artykule przybliżymy czytelnikom zasadę działania wałka rozrządu oraz jego konstrukcję.

W taki sposób możesz zniszczyć pompę cieczy chłodzącej

Airtex — producent zestawów rozrządu wskazuje na najpopularniejsze przyczyny awarii pomp cieczy chłodzącej. Jak się okazuje, nawet najlepszą pompę można zniszczyć w ciągu kilkunastu sekund. W każdym przypadku podpowiadamy co zrobić, aby uniknąć problemów.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.