Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Układ rozrządu

Odgłosy przy rozruchu, uszkodzenie dolnej prowadnicy, brak uszczelki do napinacza… [FILM]

Po wymianie łańcucha rozrządu w silnikach 1.6 CDTi może wystąpić głośna praca przy rozruchu jednostki. Winna jest utrata ciśnienia w napinaczu łańcucha, która prowadzi do uszkodzenia dolnej prowadnicy. Firma Schaeffler prezentuje w swoim filmie dodatkową podkładkę do zamontowania wraz z napinaczem przy wymianie łańcucha rozrządu, która pozwoli uniknąć opisanych objawów.

Wolnoobrotowe silniki wysokoprężne. Jakie są rodzaje i ich różnice?

Sprawność energetyczna stała się istotnym tematem na przestrzeni ostatnich 10-20 lat, przede wszystkim w kontekście paliw samochodowych. Silniki spalinowe nie są w stanie przekształcić znacznej części energii zawartej w paliwie w ruch. Niewiele osób jednak wie, że to właśnie najbardziej sprawne pod względem energetycznym silniki spalinowe są spotykane najrzadziej na drogach.

Rozwiązania febi: problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI

Problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI mogą powodować utrudnienia w uruchamianiu jednostki. Poprawiony wspornik wałka rozrządu febi zapewnia większą powierzchnię dociskową. Dzięki temu rozwiązuje kwestię nadmiernego „luzu końcowego” dolotowego wałka rozrządu.

Skrócenie interwału między wymianami rozrządu. Kiedy najlepiej to zrobić?

AIRTEX przypomina, że w niektórych wypadkach należy we własnym zakresie skrócić interwał zalecany przez producenta. Określony przez producenta samochodu interwał pomiędzy wymianami paska rozrządu zakłada, że pasek pracuje w idealnych warunkach. W przypadku aut używanych, które mają za sobą już przynajmniej jedną wymianę zestawu rozrządu, warto ten interwał skrócić – przynajmniej o 20-30%. W skrajnych […]

Najczęstsze przyczyny zużycia zestawów łańcucha rozrządu

W latach osiemdziesiątych silniki markowych producentów z łańcuchami rozrządu uchodziły za wyjątkowo niezawodne, a same łańcuchy – za dożywotnie. We współczesnych samochodach żywotność zestawu łańcucha nie odbiega zbytnio od zestawu żywotności paska rozrządu i wynosi ok. 100-150 tys. km. SKF zwraca uwagę na ten problem, wyjaśnia jego główne przyczyny i podpowiada co można zrobić, aby […]

Konkurs HEPU – WYNIKI

Konkurs MotoFocus i HEPU Germany: Odwieczny dylemat – układ rozrządu paskowy czy łańcuchowy? Którą opcję byś wybrał? Odpowiedź na pytanie dała uczestnikom szansę na wygranie jednego z 3 zestawów nagród.

Rozciągnięty łańcuch rozrządu – przyczyny i konsekwencje

Łańcuch rozrządu jest kluczowym elementem silnika samochodowego. Gdy łańcuch ulega rozciągnięciu, może prowadzić to do poważnych problemów z funkcjonowaniem silnika. Warto zrozumieć główne przyczyny tego zjawiska oraz potencjalne konsekwencje dla samochodu.

Owalne koło zmiennych faz [FILM]

Silniki 1.0 EcoBoost wykorzystują trójowalne przestawiacze faz rozrządu. Film przygotowany przez firmę Schaeffler opisuje zalety tego rozwiązania.

MotoFocus TV: najczęściej zadawane pytania o wymianę paska rozrządu

Czy warto sugerować się interwałami wymiany układu rozrządu, wyznaczanymi przez producentów samochodów? Dlaczego wciąż stosuje się paski a nie łańcuchy? Odpowiedzi na te i inne, najczęściej zadawane pytania o układy rozrządu, udziela Roman Boluk, specjalista techniczny firmy Continental.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.