„Bez szkoleń daleko nie zajedziemy” – Phillips Europe wspiera akcje edukacyjne

23 kwietnia 2025, 23:33

Najpilniejszym problemem sektora transportu oraz branży napraw pojazdów nie są wcale wyzwania związane z transformacją mobilności czy międzynarodową gospodarką. Tu i teraz potrzebni są wykwalifikowani pracownicy, którzy będą w stanie realizować zlecenia i świadczyć usługi na wysokim poziomie. Wyszkolenie takich osób to zadanie, które często przerasta możliwości publicznych placówek oświatowych. Z tego faktu zdaje sobie sprawę firma Phillips Europe, która systematycznie angażuje się w różnego rodzaju inicjatywy edukacyjne.

Rola edukacji w branży motoryzacyjnej

Branża transportowa oraz sektor napraw pojazdów w Polsce stoją przed poważnymi wyzwaniami, związanymi z niedoborem wykwalifikowanych pracowników. Według danych Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), aż 75% z 24 tysięcy warsztatów w naszym kraju poszukuje obecnie fachowców do pracy, co prowadzi do wydłużania kolejek w serwisach oraz wzrostu kosztów obsługi pojazdów. W sektorze transportowym obserwuje się z kolei rosnące zapotrzebowanie na kierowców zawodowych. Szacunki stowarzyszenia Transport i Logistyka Polska mówią o nawet stu tysiącach wakatów! Przedstawiciele organizacji zwracają jednak uwagę, że polskie firmy chcą zatrudniać przede wszystkim kierowców wykwalifikowanych. A takich na rynku pracy można szukać ze świecą.

– W naszej firmie rozumiemy, że zacieśnienie współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami a placówkami edukacyjnymi, a także dodatkowe programy edukacyjne to najlepsza droga do zaspokajania aktualnych potrzeb rynku i zwiększenia napływu wykwalifikowanej kadry w przyszłości. – mówi Julita Mazurkiewicz, prezes zarządu firmy Phillips Europe. – Dlatego też chętnie angażujemy się we wszelkie inicjatywy, których celem jest podnoszenie kompetencji pracowników czy też promocja zawodów kierowcy i mechanika wśród młodzieży. Wierzymy, że tylko w ten sposób możemy zapewnić ciągły rozwój branżom tak kluczowym dla polskiej gospodarki i PKB. – dodaje Julita Mazurkiewicz.

Phillips Europe jest europejskim oddziałem amerykańskiej firmy Phillips Industries, specjalizującej się w produkcji i projektowaniu złączy elektrycznych i pneumatycznych, przewodów oraz komponentów do obsługi systemów oświetlenia i hamulcowych w ciężarówkach i naczepach.

Świadomy kierowca bezpieczniejszy na drodze

Jako firma produkcyjna, Phillips Europe stara się zapewnić odbiorcom jak największą wiedzę na temat korzystania ze swoich wyrobów. Obejmując patronat akcji edukacyjnej „Profesjonalni Kierowcy”, producent zobowiązał się do przekazania uczestnikom wiedzy na temat technik poprawnego sprzęgania pojazdu i naczepy. W ramach tej inicjatywy, w Chechle Pierwszym k. Łodzi, gdzie mieści się fabryka firmy, odbyły się szkolenia. Wzięli w nich udział początkujący kierowcy, dla których był to kolejny etap przygotowania do pracy w zawodzie.

– Produkujemy elementy, łączące ciągniki z naczepami. Zależy nam na edukacji w zakresie prawidłowego stosowania komponentów do pojazdów użytkowych, a co za tym idzie, na zwiększeniu bezpieczeństwa transportu. „Profesjonalni Kierowcy” to projekt na gruncie działań CSR, który realnie wspiera kształcenie kierowców i wyposaża ich w nowe umiejętności, ale równocześnie przyczynia się do wzrostu wiedzy na temat produktów marki Phillips na polskim rynku. – mówi Julita Mazurkiewicz, prezes zarządu firmy Phillips Europe.

Phillips Europe stara się zmniejszać barierę wejścia do zawodów kierowcy czy serwisanta także na etapie projektowania swoich produktów. QS6+ to linia złączy elektrycznych, gdzie zastosowano kolorowe oznaczenia przewodów, które ułatwiają identyfikację połączeń, zwiększając tym samym bezpieczeństwo użytkowania i minimalizując ryzyko błędów montażowych.

Phillips Europe w Wyścigu Talentów

Wyścig Talentów to inicjatywa skierowana do uczniów szkół branżowych i techników motoryzacyjnych. Jej celem jest podniesienie poziomu edukacji technicznej wśród młodzieży oraz promowanie branży motoryzacyjnej jako perspektywicznej ścieżki kariery. W konkursie bierze udział blisko 900 szkół zawodowych i techników o profilu motoryzacyjnym w Polsce. Do współorganizacji Wyścigu Talentów zostało zaproszonych kilkadziesiąt firm z branży motoryzacyjnej, a wśród nich europejski oddział firmy Phillips.

Firmy obejmujące konkurs patronatem mogą zgłaszać własne pytania, na które będą odpowiadać uczestnicy. Wspólnie zapewnią także nagrody dla uczniów z najlepszymi wynikami oraz prowadzących ich nauczycieli.

– Idea Wyścigu Talentów jest nam szczególnie bliska. Zdajemy sobie sprawę, że wiedza branżowa przekazywana jest przez nauczycieli, których ciężka praca nie zawsze jest doceniana. W przypadku tego konkursu uczniowie otrzymują motywację do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności, a ich szkolni opiekunowie są doceniani za okazywane wsparcie. – mówi Julita Mazurkiewicz – Mamy nadzieję, że inicjatywa przyczyni się do wzrostu zainteresowania motoryzacją jako atrakcyjną ścieżką kariery dla młodych ludzi.

Wyścig Talentów to szansa także dla firm motoryzacyjnych, warsztatów samochodowych i uczelni na zdobycie kontaktu i zacieśnienie relacji z potencjalnymi pracownikami czy przyszłymi studentami.

„Made to Connect” – szkolenia dla dystrybutorów

Phillips Europe wspiera także osoby na co dzień zajmujące się doradztwem technicznym i produktowym w branży części zamiennych. W ramach współpracy z jednym z największych w Polsce i Europie dystrybutorów części do pojazdów ciężarowych, firmą Inter Cars – producent systematycznie organizuje szkolenia – zarówno wyjazdowe jak i odbywające się na miejscu, w siedzibie Phillips Europe.

– Celem naszych szkoleń jest nie tylko poszerzanie wiedzy uczestników na temat najnowszych produktów i technologii wprowadzanych przez Phillips, ale także zwiększenie świadomości dotyczącej kluczowych aspektów bezpieczeństwa przewozu towarów, w którym ważną rolę pełnią złącza. – mówi Radosław Staśkiewicz, Marketing Manager firmy Phillips Europe – Dzięki zdobytej wiedzy, pracownicy działu sprzedaży mogą teraz bardziej kompetentnie doradzać klientom, wskazując produkty, które nie tylko usprawniają codzienną eksploatację pojazdów, ale także minimalizują ryzyko awarii i nieprzewidzianych przestojów. To szczególnie istotne w kontekście dążenia do maksymalizacji efektywności floty i obniżania kosztów operacyjnych.

Szkolenia, w których udział wzięli pracownicy Inter Cars pozwoliły im lepiej zrozumieć, jak nowoczesne rozwiązania – takie jak zaawansowane systemy złączy Phillips QS6+ czy Duracoil+, wpływają na zwiększenie niezawodności pojazdów oraz bezpieczeństwo ładunków.

Zaangażowanie, które się opłaca

Zaangażowanie Phillips Europe w organizowanie szkoleń oraz udział w akcjach i konkursach edukacyjnych podkreśla, jak istotne jest dzielenie się wiedzą i promowanie innowacyjnych rozwiązań. Branża transportowa oraz sektor napraw pojazdów borykają się z poważnym niedoborem wykwalifikowanych pracowników, a walka z tym problemem powinna znajdować się w centrum uwagi firm, współtworzących rynek motoryzacyjny.

– Zaangażowanie w edukację to nieoceniona inwestycja w przyszłość naszej branży. Świadomy pracownik to lepsza obsługa klienta, większe bezpieczeństwo na drodze i szybsza adaptacja do innowacji, które zmieniają transport na lepsze. Bez systematycznych i skutecznych szkoleń, jako branża, daleko nie zajedziemy. – podsumowuje Radosław Staśkiewicz z firmy Phillips Europe.

Więcej informacji na temat szkoleń oraz nowości produktowych znajdą Państwo na naszej stronie internetowej: www.phillips-europe.com a firmy zainteresowane zorganizowaniem takiego spotkania we własnej lokalizacji mogą skontaktować się bezpośrednio z Key Account Managerem firmy Phillips Europe – Marcinem Kierzkowskim, pisząc na adres mkierzkowski@phillips-europe.com lub dzwoniąc pod numer +48 578 000 749.

Artykuł sponsorowany Phillips Europe

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!